2020. március 23., hétfő

osztályfőnöki

Drágáim! nagyon köszönöm az osztály felének a beköszönést (dicséret Laurák, Barni, Hanna, Karina, Noémi, Ádám, Lacik, Bíborka, Döníz...), a többiekről nincs hírem. Betegek? Elmentek síelni? Annyira matekoznak, hogy nem nézik az időt? Valami jelzést (akár messengeren) szeretnék arról, hogy mi van veletek: ATD, B. Krisztián, D. Kriszti, Adélka,  H. Levi, M. Martin, P. Norbi, Mr.Somogyi !!!

Testnevelés 2020.03.23.

Kedves Gyerekek!

Mivel már a második digitális hetet kezdjük, a testneveléssel kapcsolatosan a következőket javaslom, kérem: Valószínűleg nem mondok senkinek újdonságot azzal, hogy ebben az új helyzetben a testnevelés az a tárgy, ami talán a legnehezebben kivitelezhető otthoni körülmények között. Fontos tudnotok, hogy az izomzat már igen rövid tétlenség után is elkezd visszafejlődni, ezért mindenkinek érdeke, hogy ebben az időszakban is valamennyit mozogjunk. Most, hogy iskolán kívül kell teljesíteni a tanévet, kérem, értsétek meg, hogy a betegségek elkerülésének egyik módja – ha nem a legfontosabb – az immunrendszer erősítése. Sportoljatok, mozogjatok, ezzel megnő az esélyetek, hogy nem betegedtek meg! Talán nem is gondolnátok, de már önmagában az a mennyiség, amit napközben mozgással végeztek (pl. bemenni az iskolába, lépcsőn le-föl járkálás, séta a folyosón az osztálytermek között, futás a busz után…stb.) biztosítja, hogy az izomzatod szinten tartsd. A közeljövőben értelemszerűen ezek az alap mozgások nem lesznek részei az életünknek, így magunknak kell megoldani meglévő izomzatunk szinten tartását.
Tudom, hogy az online térben nem tudok testnevelés órákat tartani, de nagyon bízom benne, hogy mindenki belátja, mennyire fontos, hogy napi szinten mozogjunk valamennyit.
Annak érdekében, hogy én is nyugodt legyek azt illetően, hogy minden tanuló végez valamilyen testmozgást, visszaigazolást is szeretnék látni tőletek edzésnapló formájában. Minden pénteken küldeni fogok vagy kérdőívet vagy tesztet, vagy csak egy kitölthető dokumentumot, ahova írhatjátok a heti testmozgásotokat.
Szeretnélek titeket ösztönözni arra, hogy minél többet mozogjatok, ezért az aktív tanulók biztosan számíthatnak jutalmazásra.
Kérdezzetek bátran! Mozogjatok önállóan, tudatosan, kreatívan, kényszer nélkül, becsületesen! Akinek nem elég, amit nap mint nap küldök, az ellátogathat a blogomba Szilvi néni blogja.
Üdvözlettel: Szilvi néni

Mai feladat:

Erősítés okos doboz

Jó testmozgást kívánok!

Gyógytestnevelés


Olvassátok el az egész oldalt és után kezdjetek a feladathoz!!!!

Feladat végrehajtása: udvaron. 
Kell 10-11 papírlap. Minden lapra ráírsz egy feladatot külön-külön, majd megfordítod, hogy ne lásd mi van ráírva és összekevered. Az udvar különböző pontjain elhelyezed a lapokat (teszel rá egy kavicsot), úgy, hogy ne lásd mi van ráírva. Nem kell eldugni! Kijelölsz egy helyet, ami az indulási pont és tetszőleges sorrendben odafutsz a lapokhoz megfordítod elolvasod és teljesíted. Ha kész mehetsz tovább. Feladat vége, ha az összes feladatot teljesítetted. Lehet versenyezni a szüleitekkel vagy testvérrel, de akár saját magatokkal is. Ebben az esetben mérjétek az időt. Arra figyeljetek, hogy a lapokat mindig ugyanoda tegyétek. Persze lehet, hogy más feladat kerül arra a helyre.
A feladat előtt mindig végezzetek egy kis bemelegítést!
Vonjátok be a szüleiteket is!


Feladatok: Helyezkedj el szabadon az udvaron, kertben. Vagy csak a másik szobában.
1.Térdemeléssel futás helyben, nagy intenzitású (amilyen gyorsan csak tudod) 30 térdemelés. Számold közben.
2. Sarokemeléssel futás helyben, nagy intenzitású. 30 db. Számold közben.
3. 10 db 4 ütemű fekvőtámasz
4. Páros lábon szökdelés helyben páros karú körzéssel előre 10x.
5. Pároslábon szökdelés helyben páros karú körzés hátra 10x.
6. 5db fekvőtámasz
7. 1 kg súllyal (1 literes üveg víz): zárt állásból ugrás kosárlabda alapállásba (hajlított terpeszállásba) nyújtott karú lendítéssel magastartásba, két kézzel fogod a súlyt magad előtt és onnan indulj 10x.
8.Beszaladsz a házba és alaposan kezet mosol. Majd kiszaladsz újra, vagy át a másik szobába.
9.Beszaladsz a házba és leülsz egy székre 10x.
10. Harántterpeszben váltott lábú szökdelés 10x.
+1 Beszaladsz a házba és felpattansz apu, anyu hátára.
 😊 A +1 feladat: javaslom, hogy először mond el nekik mi a terved, illetve ha a fizikai adottságok nem teszik lehetővé, akkor anyu, apu ugrik a Te hátadra 😊 ( kihagyható feladat)

Matematika 2020.03.23. (101.óra) - András bá

2020.03.23.                         101.óra
 A háromszög II.

5. Tétel  A háromszögek tulajdonságai, szerkesztése
(Átbeszélés)
Microsoft Team 10.00-kor!!!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 23.

Hello Everyone!

A múlt héten visszaküldött feladataitokból úgy láttam, hogy még ránk fér egy utolsó gyakorló óra a témazáró előtt. A dolgozatot a redmenta oldalon, egy online feladatsor formájában fogjátok megírni.

Let's start the lesson!

1) Past Continuous

Please, read this article thoroughly. It's about the Past Continuous.
(A folyamatos múlt idővel kapcsolatban kérlek, alaposan olvasd át ezt a cikket ismétlés gyanánt) 

PAST CONTINUOUS

(https://www.5percangol.hu/nyelvtan_tananyag_igeidok/past-continuous-azaz-a-folyamatban-lev-mult-id)

2) Online Practice 1

Practise past simple and continuous with this test.
(Gyakorold az egyszerű és a folyamatos múlt igeidőket ezzel a feleletválasztós teszttel.)
(https://www.5percangol.hu/online_nyelvtani_tesztek/were-you-doing-or-did-you-do-past-simple-and-continuous-practice-test/)

3) Online Practice 2

I made you a quiz on Redmenta to practice for the test.
(Végül készítettem nektek egy gyakorlófeladatsort a Redmentán. A témazáró dolgozat is hasonló lesz, azt szerdán fogom feltenni ide.)

REDMENTA TEST

(www.redmenta.com/embed/1284403677)

Jó munkát! Ha kérdésed van, keress bátran!

Nyelvtan Angi nénis III. 23.

Üdv. ismét nyelvtan órán!

A csoport jelentős része elküldte a múlt heti feladat megoldását, de sajnos nagyon sokan nem tették ezt meg.

Ma már egy új témát vezetünk be. Ehhez kapcsolódóan hoztunk nektek egy érdekes cikket a magyar nyelvújítás kapcsán. 

2. Olvasd el EZT a cikket!

3. Válaszolj a cikkhez kapcsolódó kérdésekre ITT!

4. A tk. 64. oldalán cigány jövevényszavakat találsz. Nézd meg ezeket!

5. "Fordítsd le" az alábbi mondatokat:

  • A góré csaj dumál a dilinós dádéval.
  • A bibasz more lóvéért kajál.


6. Szorgalmi: Találj ki te is hasonló mondatokat és írd ide őket a bejegyzés alá megjegyzésben!

Nyelvtan - Kata néni

Drágáim, üdv. ismét nyelvtan órán!

Nagyon szomorú vagyok, ugyanis a csoport nagy része nem küldte el nekem a megoldást a múlt szerdai feladathoz, ahogy kértem. 😢 Azoknak, akik elküldték (Ati, Ábel, Krisztián, H. Márk), beírok egy-egy pluszt, a lustálkodóknak pedig nagy szívfájdalommal egy-egy mínusz jár, mint egyébként is járna.

1. Itt láthatod az előző feladat megoldását. Kérlek, ellenőrizd a saját megoldásaid!



Ma már egy új témát vezetünk be. Ehhez kapcsolódóan hoztam nektek egy érdekes cikket a magyar nyelvújítás kapcsán. 

2. Olvasd el EZT a cikket!

3. Válaszolj a cikkhez kapcsolódó kérdésekre ITT!

4. A tk. 64. oldalán cigány jövevényszavakat találsz. Nézd meg ezeket!

5. Szorgalmi ❤️ "Fordítsd le" az alábbi mondatokat:
A góré csaj dumál a dilinós dádéval.

A bibasz more lóvéért kajál.

6. Szorgalmi ❤️ Találj ki te is hasonló mondatokat és írd ide a bejegyzés alá megjegyzésben!

Nyelvtan - Kati néni, Maca néni

Üdv. ismét nyelvtan órán!

A csoportok jelentős része elküldte a múlt heti feladat megoldását, de sajnos nagyon sokan nem tették ezt meg.

1. Itt láthatod az előző feladat megoldását. Ellenőrizd a saját megoldásaid! (A képre kattintva nagyban is megjelenik.)



Ma már egy új témát vezetünk be. Ehhez kapcsolódóan hoztunk nektek egy érdekes cikket a magyar nyelvújítás kapcsán. 

2. Olvasd el EZT a cikket!

3. Válaszolj a cikkhez kapcsolódó kérdésekre ITT!

4. A tk. 64. oldalán cigány jövevényszavakat találsz. Nézd meg ezeket!

5. "Fordítsd le" az alábbi mondatokat:

  • A góré csaj dumál a dilinós dádéval.
  • A bibasz more lóvéért kajál.


6. Szorgalmi: Találj ki te is hasonló mondatokat és írd ide őket a bejegyzés alá megjegyzésben!

Zum Thema Weltwassertag

Kedves nyolcadikos!
Üdvözöllek a negyedik virtuális tanóránkon!

Tudod milyen világnap volt tegnap? 🤔

Am 22 März ist Weltwassertag.
 🌍💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧

Dieser Tag steht 2020 unter dem Motto "Wasser- und Klimaschutz".

Eine tolle Aufgabe für euch! 💙 💧


Március 22. a Víz Világnapja. 2020-ban a nap mottója ez volt: 
"Víz- és klímavédelem" 


Íme egy szuper feladat Tőlem Nektek!💙

Nyisd meg a mellékelt feladatlapot, ahol olyan érdekes kérdések várnak rád a nélkülözhetetlen vízzel kapcsolatban, mint:
 - mióta tartják Víz Világnapját
 - a Föld felszínének hány százalékát borítja víz
 - mekkora felszínét borítják tengerek
 - egy emberi test hány %-a víz?
 - mi a 4 fő elem
 - miért van szükségünk vízre
és Te mit tehetsz, hogy óvd a Föld édesvízkészletét?

Ha elakadsz, keress!

Az elkészült feladatot küldd el nekem!

Viel Spaß!




osztályfőnöki

Jó reggelt 8.c osztály! Remélem, mindenki megvan! Várom a jelzéseket.

Emelt angol - Éva néni

Dear English group,
welcome to week 2 of Digital Learning! I hope you're having fun!

Did you watch the end of the movie (King Athur)? Did you like it? Why don't you send in your answers for an extra 5?

1. What is Arthur's Roman name?
2. Write the name of two of his knights!
3. Which army are they fighting?
4. Who wins the battle?
5. Did you like the film? Which is your favourite episode?

If you have watched the movie, you can see the Celtic people in the forest we have learned about. Every Celtic tribe had its own name. In the film, you can see the Britons. (This is where the name: Britain comes from.) The Scots and the Irish were also Celtic tribes. They settled in Scotland and Ireland.
You already know that the Romans left Britain and the Saxons came in. The Saxons were very different people. They came from Scandinavia. They were similar to Vikings. They were not so civilized as the Romans. The Romans built roads and baths and aquaducts (vízvezeték hálózat). Some of them are still there today.

Your homework: (1)search the web for the Roman name of London. (2) Bring a picture of a Roman building that is still standing today in Britain. Write where it can be found and what it is.
Send your answers to my email. 

Don't forget to check your answers  for Friday's exercises:

 7 points
 
5 points


9 points

7 points (0.5p each)


Total: 28 points

Write your results into the Megjegyzések (Notes)

Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...