Kedveseim!
Még várom a Radnóti életrajzot néhány embertől, s még a Nem tudhatom elemzését és a kérdésekre adott válaszokat is.
A mai órán Radnóti utolsó verseit olvashatjuk, amelyeket a bori noteszben találtak meg. A munkatáborból Németo. felé gyalogoló kb. háromezer agyongyötört munkaszolgálatos ereje végső tartalékait felélve igyekszik túlélni a szörnyűségeket. Radnóti Razglednicákat (képeslapokat) írogat az út során látott, átélt "élményekről".
A tk. 85-86. oldalán találod a kis versikéket, s az elemzésüket.
Segít EZ a honlap is a megismerésben.
Írj a füzetedbe mind a négy képeslapról egy-két mondatot! A hf. a 87/2. feladat. Küldd el nekem a füzeted képét!
Válaszd ki az egyik Razglednicát, rajzolj róla, ha el tudod képzelni! (ez csak szorgalmi)
Péntekig várom a Nem tudhatom versmondást. Töltsd fel a versmondást IDE
Már csak 18 nap!!! Tartsatok ki!!
ofő órán találkozunk!
Katinéni
2020. május 19., kedd
Matematika 2020.05.19. (128.óra) - András bá
2020.05.19. 128.óra
Függvények - lineáris fv.
3.) Nulladfokú (konstans) függvény
1.) Egyenes arányosság
- f(x) = ax
- y = ax
- x ↦ ax
Mit mutat meg az "a"?
Ha nem határozza meg a feladat szövege, akkor az alaphalmaz a valós (R) számok halmaza.
f(x) = x g(x) = - 1/2x e(x) = - 2x h(x) = 3/4x
2.) Lineáris függvény (elsőfokú)
- f(x) = ax + b
- y = ax + b
- x ↦ ax + b
Mit mutat meg az "a"?
- Melyik csökkenő?Melyik növekvő?
Mit mutat meg a "b"?
- Hol metszi az "y" tengelyt?
f(x) = x+3, g(x) = -1/2x+3, e(x) = -2x- 4, h(x) = 3/4x- 4
3.) Nulladfokú (konstans) függvény
A nulladfokú
(konstans) függvény olyan lineáris függvény, ahol az
f(x) = a⋅x + b a, b ∈ R
képletben
a = 0.
Így a
képlete:
f(x) =
b
A konstans (állandó) függvény az értelmezési tartományának minden
eleméhez ugyanazt a számot rendeli. A konstans függvény grafikonja mindig az
x tengellyel párhuzamos egyenes.
Példa: x4 képlettel megadott konstans függvény.
Hf.: Tk.:168.o.3.f. a)
Testnevelés-Atlétika futóiskolai feladatok
Sziasztok!
Mai órán futóiskolai feladatok lesz a fő téma.
Ehhez is készítettem egy videót.
Nem kell hozzá semmi, csak egy legalább 20m-es terület, ami aránylag sima és egyenes.
A futóiskola előtt és után a küldött streching-es feladatokat hajtsátok végre a sérülések elkerülése végett!
Futóiskolai feladatok videó
A feladat leírásait a videóban találjátok. Mindkét lábra hajtsátok végre!
Jó mozgást!
Mai órán futóiskolai feladatok lesz a fő téma.
Ehhez is készítettem egy videót.
Nem kell hozzá semmi, csak egy legalább 20m-es terület, ami aránylag sima és egyenes.
A futóiskola előtt és után a küldött streching-es feladatokat hajtsátok végre a sérülések elkerülése végett!
Futóiskolai feladatok videó
A feladat leírásait a videóban találjátok. Mindkét lábra hajtsátok végre!
Jó mozgást!
Szilvi néni
Gyógytestnevelés
Szia!
Eljött a nap, hogy megmutatsd, milyen ügyes vagy😎 Kíváncsian várom, hogy hogyan sikerült elsajátítani a feladatot😄
Nyitsd meg a KIHÍVÁS űrlapot, írd be a nevedet, osztályodat és töltsd fel a cipős kihívásról készült videódat, majd alól nyomd meg a küldés gombot!
KIHÍVÁS
Ági néni
Eljött a nap, hogy megmutatsd, milyen ügyes vagy😎 Kíváncsian várom, hogy hogyan sikerült elsajátítani a feladatot😄
Nyitsd meg a KIHÍVÁS űrlapot, írd be a nevedet, osztályodat és töltsd fel a cipős kihívásról készült videódat, majd alól nyomd meg a küldés gombot!
KIHÍVÁS
Ági néni
Matematika (128. óra Hozzárendelés, függvény)
Kedves Nyolcadikosok!
Nézzétek meg, hogy kiszámoltátok-e jól a gúlák felületét? Ha hibád van, javítsd ki!
128. óra Hozzárendelés, függvény
1) A következő órákon átismételjük, amiket a függvényekről tanultunk. Ehhez nézd meg a videót, amelyen a legfontosabb alapfogalmakat láthatod.
https://www.youtube.com/watch?v=AOgDM88HIi0
Írd le a füzetedbe is! Mit nevezünk függvénynek?
Mit nevezünk értelmezési tartománynak?
Mit nevezünk értékkészletnek?
Nézzétek meg, hogy kiszámoltátok-e jól a gúlák felületét? Ha hibád van, javítsd ki!
128. óra Hozzárendelés, függvény
1) A következő órákon átismételjük, amiket a függvényekről tanultunk. Ehhez nézd meg a videót, amelyen a legfontosabb alapfogalmakat láthatod.
https://www.youtube.com/watch?v=AOgDM88HIi0
Írd le a füzetedbe is! Mit nevezünk függvénynek?
Mit nevezünk értelmezési tartománynak?
Mit nevezünk értékkészletnek?
3) A függvény értelmezési tartomány, értékkészlete: https://www.youtube.com/watch?v=fv6X_ibqi9g
A füzetedbe kerüljön bele az f(x) = 2x + 1 függvény grafikonja, a táblázattal együtt.
Beküldendő: Az óravázlat: 3 szabály és a grafikon Határidő: kedd 17 óra
Történelem - 05.19.
Kedveskék,
ahogy ígértem, mára (is) valami nagyon izgalmasat hoztam.
A társadalmi egyenlőségről és egyenlőtlenségekről lesz szó.
(Ma 10.00-től a Teamsen is ez lesz a téma.)
Az egyenlőség szűkebb értelemben azt jelenti, hogy minden embernek egyenlő jogai vannak a társadalomban. TEHÁT: pl. a törvények mindenkire vonatkoznak, és mindenkinek egyformán van joga bizonyos dolgokhoz (pl. szabadon elmondhatja a véleményét).
Tágabb értelemben ide tartozik az esélyegyenlőség is, azaz hogy mindenkinek egyenlő lehetőségeket kell biztosítani, hogy az legyen, aki és ami csak akar (ha tehetséges, akkor lehessen belőle festőművész, vagy orvos, vagy jogász, vagy bármi más, és ne rekesszék ki csak azért, mert pl. nő).
Gondoltad volna, hogy a nők alig több, mint 100 éve még nem szavazhattak Magyarországon (sem)? Ez bizony a kirekesztés egyik megnyilvánulása volt. Ahogy az is, hogy a nők egyetemre sem járhattak.
1869-ben özvegy nők megpróbálták kérvényezni, hogy választójoguk legyen, de a kérvényüket az országgyűlés kinevette.
1. Gondold végig, mitől változott meg az álláspont! Mi lehetett a legfőbb érv amellett, hogy a nők szavazhassanak is? (Segítségül elárulom, hogy 1918-ban született meg az első ezzel kapcsolatos törvény.)
2. Keresd meg, ki a képen látható személy! (Használd pl. a Google képkereső funkcióját)
3. Olvasgass róla, az életéről, munkásságáról!
4. Írd meg e-mailben (digitaliskata@gmail.com), hogy ki ő, és mit találtál a legérdekesebbnek vele kapcsolatban. Ha van bármilyen egyéni véleményed, hozzáfűznivalód a témához, írd meg azt is!
ahogy ígértem, mára (is) valami nagyon izgalmasat hoztam.
(Ma 10.00-től a Teamsen is ez lesz a téma.)
Az egyenlőség szűkebb értelemben azt jelenti, hogy minden embernek egyenlő jogai vannak a társadalomban. TEHÁT: pl. a törvények mindenkire vonatkoznak, és mindenkinek egyformán van joga bizonyos dolgokhoz (pl. szabadon elmondhatja a véleményét).
Tágabb értelemben ide tartozik az esélyegyenlőség is, azaz hogy mindenkinek egyenlő lehetőségeket kell biztosítani, hogy az legyen, aki és ami csak akar (ha tehetséges, akkor lehessen belőle festőművész, vagy orvos, vagy jogász, vagy bármi más, és ne rekesszék ki csak azért, mert pl. nő).
Gondoltad volna, hogy a nők alig több, mint 100 éve még nem szavazhattak Magyarországon (sem)? Ez bizony a kirekesztés egyik megnyilvánulása volt. Ahogy az is, hogy a nők egyetemre sem járhattak.
1869-ben özvegy nők megpróbálták kérvényezni, hogy választójoguk legyen, de a kérvényüket az országgyűlés kinevette.
1. Gondold végig, mitől változott meg az álláspont! Mi lehetett a legfőbb érv amellett, hogy a nők szavazhassanak is? (Segítségül elárulom, hogy 1918-ban született meg az első ezzel kapcsolatos törvény.)
2. Keresd meg, ki a képen látható személy! (Használd pl. a Google képkereső funkcióját)
3. Olvasgass róla, az életéről, munkásságáról!
4. Írd meg e-mailben (digitaliskata@gmail.com), hogy ki ő, és mit találtál a legérdekesebbnek vele kapcsolatban. Ha van bármilyen egyéni véleményed, hozzáfűznivalód a témához, írd meg azt is!
2020. május 19. Etika
Hahó nyolcadikosom!
Az idén elég sok filmet néztél meg etika órán, zömében olyanokat, amelyeket én ajánlottam neked.
Most rajtad a sor.
Az idén elég sok filmet néztél meg etika órán, zömében olyanokat, amelyeket én ajánlottam neked.
Most rajtad a sor.
- Készíts nekem egy filmajánlót! Akár egy könyvről is írhatsz, ha inkább olvasni szeretsz.
- Olyan filmet/könyvet válassz, amely nagy hatással volt rád, esetleg tanultál is belőle.
- Készíts belőle egy ajánlót! Itt legyen a film/könyv címe, a rövid történet, és végül fogalmazd meg, miért ez a kedvenced! A lényeg, hogy felkeltsd a figyelmem: meg akarjam nézni, vagy el akarjam olvasni.
- Írhatod kézzel, illusztrálhatod is (rajzolhatsz), de ha azt jobban szereted, bármilyen szöveges fájlban is elküldheted. Ez utóbbinál képet is beleszerkeszthetsz.
- Ha elkészültél, a következő etika óráig küldd el a tsze@vargatamas.hu e-mailre!
Jó munkát!
Biológia 05.19.
Kedves Nyolcadikos!
Remélem jó az idegrendszered 😉, a következő órákon ezzel a témával foglalkozunk.
Cím: Idegrendszerünk, idegsejtjeink
Vázlat a füzetbe:
Az idegrendszer szervezetünk szabályozó rendszere.
Típusai:
I. hálózatos idegrendszer: nincs központja, pl. csalánozók
II. központosult idegrendszer: → dúcidegrendszer: férgek, puhatestűek, ízeltlábúak
→ csőidegrendszer: gerincesek
Idegsejt:
- az idegrendszer legkisebb egysége
- ingerek felvételére és ingerek vezetésére alkalmas sejtek
Rajzold le!
rövid nyúlványok = ingerfelvevő nyúlványok
hosszú nyúlványok = ingerületvezető- és átadó nyúlványok
velőshüvellyel borított nyúlvány = idegrost
Ingerület keletkezése:
Inger: A környezet hatásai, állapotváltozásai.
Ingerület: Inger hatására bekövetkező anyagcsere-változás.
Olvasd el a szöveget a tk. 122.oldalának utolsó bekezdésétől.
Nyugalmi állapotban: a sejthártya külső felszíne pozitív, belső felszíne negatív töltésű
/elektromos feszültség/ KÉP
Inger hatására: egy pillanatra megváltozik a sejthártya szerkezete→a pozitív ionok beáramlanak→
a külső felszín negatív, a belső pozitív töltésű lesz /ingerületi állapot/ KÉP
Végigfut az idegroston. Ez a folyamat az ingerületvezetés. 123.o.4.ábra
Miközben az ingerület végighalad az idegsejten, ingerületátvívő vegyület szabadul fel.
Egy idegsejt csak kétféle állapotban lehet: vagy nyugalmi vagy ingerületi állapotban.
Ide várom a füzet fotóját: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni
Matematika Imre bácsi
Kedves Nyolcadikosok!
A mai órán a függvényekkel
foglalkozunk.
Először nézd meg az
alábbi videót, majd írd le a füzetedbe a függvényekkel kapcsolatos legfontosabb
tudnivalókat!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Testnevelés 2020.06.15.
Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...
-
Szia! Mai feladat, hogy menj ki a szabadba és sétálj, biciklizz, kocogj, ami jól esik. A megjegyzésbe írd meg, hogy mit csináltál! Jó ...
-
Főleg Kende! Egyszer a TE kívánságod is teljesüljön! Egy kicsit kalandozunk, játszogatunk a geometria világában! Nagyon különböző, könnyű...
-
Hi everyone! Do you remember Sweet Sue's story? What were the bank robbers doing? They were asking for directions. What was Sweet Sue...