2020. április 7., kedd

irodalom

Kedveseim!
Még néhány embertől nem kaptam önéletrajzot (Krisztián, Krisztina,Noémi, Martin, Márk, Döníz?), és van, aki a memoritert nem mondta el. Akiktől megkaptam, jegyüket beírtam az enaplóba.

Következő témánk a Légy jó mindhalálig c. regény és film. A szünetben meg tudjátok nézni, ha nagyon unatkoztok https://vimeo.com/398541701

A tk. 113-120. oldalán, a mf. 83-89. oldalán dolgozhatsz a regénnyel kapcsolatban.
A következő órák témája:
1. A regény keletkezése, önéletrajzi vonatkozásai, miben hasonlít a főszereplő Nyilas Misi élete        Móriczéhoz
    Előkészítés (expozíció) 1-3. fejezet
    Hol, mikor játszódik a történet?
    Szereplők: Misi jellemzése, családja, vágyai
                      osztálytársai, szobatársai
                      tanárok
    A kollégiumi élet
2. A bonyodalom
    Misi munkái: Pósalaky úr bemutatása
                          a Doroghy család tagjainak bemutatása, helyzetük
    Misi barátai: Orczyék jellemzése
                          Gimesiéknél
    a Török családdal való kapcsolata, Török János levele
    A reskontó nincs meg
3. Kibontakozás  hiába keresik a lottószelvényt, valaki felvette
                            az igazgató "a vín baka" védi Misit
    Tetőpont: Misi megvádolása, fegyelmi tárgyalása az igazgatóiban, a tanárok vádjai
4. A történet lezárása, megoldás
    A tárgyalás vége
    Misi döntése
    Összefoglalás: A legfontosabb események, szereplők bemutatása
                           idegen szavak magyarázata

A füzetedbe dolgozz, minden órához készíts jegyzeteket, csináld meg a mf. feladatait! Javítókulcsot majd mellékelek.
Április végére lezárjuk ezt a témát. Mindenki jegyet kap a munkájára. Vagy feladatlapot készítek, vagy fogalmazást  írtok. Az is lehet, hogy beadjátok a füzeteket a suliba, majd még meglátjuk.

1. óra
A regény 1920-ban jelent meg a Károlyi-kormány és a Tanácsközt. bukása után, melyben Móricznak is szerepe volt. Móricz ebben a regényben a tiszta, jószándékú embereket ért igazságtalan vádak miatti csalódottságát mutatja be.
Az önéletrajzi elemeket (miben hasonlít Misi és Móricz) NEKED kell összegyűjtened. Írj legalább 5 elemet!
Ha elolvastad az első három fejezetet, mutasd be Misit néhány mondattal (4-5), majd írd le a kollégiumi szokásokat, Misi szobáját, a szobatársait (segít a mf.)
Jó munkát! Jó pihenést!
Katinéni
                                                     

osztályfőnöki

Kedves Nyolcadik c! Holnap már nincs tanulás, mellékelem a DÖK-nap programját. Ez egy időkapszula-feladat, kattints rá!

https://docs.google.com/document/d/17iKjqDIrdnBNUaPxQP78avHE3oo26y5fMMEi3iOpk5o/edit#heading=h.gjdgxs

 Kedves Gyerekek!

Nagyon különleges ez a digitális munkarend, még a tanítás nélküli DÖK nap is megvalósítható. Ha megnövünk, biztosan lesz mit mesélni az elmúlt és az előttünk álló hetekről. Arra gondoltunk, ha majd újra iskolába járhatunk, elhelyezünk egy időkapszulát az udvaron, amiben azokat az írásokat, rajzokat fogjuk elhelyezni, amiket ma készítetek. Küldjük a kérdéseinket, melyekre várjuk a válaszaitokat. Egy üres papírra dolgozz! Visszaküldeni nem kell, de őrizd meg, mert szükség lesz rá! 
Az elsősöknek rajzos feladattal készültünk.

Jó munkát mindenkinek!

Klepács Ádám 
DÖK elnök




Rácz-Balog Renáta
mb. intézményvezető

Testnevelés 2020.04. 07.

Kedves diákok!

Mai nap is erősítés lesz a feladat. Ha teheted, menj ki az udvarra, szabadba, szaladj pár kört és utána kezdj hozzá az erősítéshez!
Indítsd el a linket és nyiss ki 10 dobozt!
core training doboz

Egészségedre!

Szilvi néni

Gyógytestnevelés

Szia!

A tavaszi szünet előtti utolsó torna anyagot küldöm Nektek. Mindenkinek jó pihenést kívánok.

A videót ITT tudod megtekinteni

ÁGI néni

Matematika 2020.04.07. (110.óra) - András bá

2020.04.07.                        110.óra
Négyszögek

1.) Négyszögek szögei


2.) Összefoglalás




3.) Négyszögekről: videó1, videó2

4.) Játék

Hf.: Készíts halmazábrát a négyszögekről!
 (trapéz,paralelogramma,téglalap,rombusz,négyzet,deltoid)
            Ide töltsd fel!












2020. április 7. Etika

Hahó nyolcadikosom!

🎬Szeretettel ajánlom a figyelmedbe EZT a rövidfilmet.

Jó pihenést a szünetre!

Matematika I (IV.7 110. óra Gyakorlás)

Kedves nyolcadikosok!

Nézzük mit sikerült a háziból megoldani! Ellenőrizd Te is!
Gondold át, hogyan lehetett volna a hibát elkerülni!
Pirossal javítsd a hibádat!
A 3. feladatnál nem baj, ha más betűket használsz jelölésre!

Két emberkéjé hibátlan: B Fanni és Zsuzsi Hf. ötöst kaptak. Ádám hol vagy?

RAJZ nélkül ilyen feladatot nem lehet helyesen megoldani! RAJZ KELL!
A rajzon megkeresed a derékszöget! A derékszög két szára a BEFOGÓ, a derékszöggel szemben az ÁTFOGÓ van. 
A két befogót kihúzod  színessel!
A megoldás MINDEN lépését PRECÍZEN írd le!!!

Minden füzetbe kérem pontosan leírni a feladatok megoldását!


Ma a rengeteg munka után egyetlen feladatod lesz, ami 6 részből áll.
Ha ismerős némelyik, akkor az elmúlt néhány órán becsülettel helyt álltál!😊


Aki hibátlanul kiszámolja (nem tippeli), tudja Pitagorasz-tételt alkalmazni.
Hat számolás, ábra legyen a füzetedben!
Jegyezd fel hányat sikerült a hatból hibátlanul kiszámolni!

További írásbeli feladatod nincs!😍

Húsvétra szeretettel😊  https://www.videoman.gr/hu/38042
Kinél mi a locsolkodás.... 


Földrajz 04.07.

Kedves Nyolcadikos!


A mai feladatod csupán annyi lesz, hogy figyelmesen elolvasod a tk. 78.-81.oldalát - Fejlődésbeli különbségek Közép-Európa országaiban.

Ha esetleg van lecke, amit nem tanultál meg eddig, itt az alkalom. 😊

Amennyiben van elmaradásod, pótold!

KELLEMES TAVASZI SZÜNETET KÍVÁNOK, PIHENJ, TÖLTŐDJ! 🐇🐥🐏

Marianne néni

Biológia 04.07.

Kedves Nyolcadikos!


Ebben a témakörben nincs több lecke, összefoglalás következik, de azt majd csak a szünet után tesszük meg.

Ha nem olvastad el a 104.oldalon lévő érdekességeket a kiválasztásról, akkor tedd meg.

Ha úgy érzed, hogy vannak számodra homályos részek a témakörben, (tehát amelyeket nem tanultál meg eléggé) akkor remélem tudod mit kell tenned. 😉

Amennyiben elmaradásod van, pótold, várom a fotókat!

Marianne néni

Matematika 8/4 Imre bácsi



Kedves Nyolcadikosok!

A mai órán Tudáspróba következik, három a Pitagorasz tétel alkalmazásával kapcsolatos feladatot kell megoldanod. /hasonlókat már megoldottunk az előző órákon/

Minden feladathoz készíts rajzot, szépen és olvashatóan dolgozz, a megoldásokat
töltsd fel   ide      ,   vagy    hajdu.imre@vargatamas.hu

Jó pihenést kívánok a tavaszi szünetre mindenkinek!

1. Egy falnak támasztott létra lába 2 m távolságra van a faltól, a teteje 8 m magasan a talajtól. Milyen hosszú a létra?

2. Egy 9 m magas létrát a falnak támasztunk. Milyen magasan érintkezik a létra a fallal, ha a lábai a faltól 3 m-re vannak?

3. Egy tévétorony 100 m magas. Milyen hosszú drótkötél kell a rögzítéséhez, ha a földhöz a torony aljától 25 m távolságra rögzítik?


Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...