Kedveseim!
A szünet véget ért, remélem, sikerült visszarázódni a munkába!! Tartsuk továbbra is a napirendet, használjuk a délelőttöket tanulásra! Órarend szerint kapjátok továbbra is a feladatokat, igyekezzetek teljesíteni, mert érdemjegyek várhatók egy hónap után.
Tartsatok ki, még kb. 5 hét tanulás, és itt az év vége.
Jó lenne, ha legalább egy részét a tananyagnak mindenki elsajátítaná, nem kéne évet ismételni amiatt, hogy nem sikerült bekapcsolódni a digitális oktatásba. Néhány embertől továbbra sem kaptam semmit, már minden határidő elmúlt, kénytelen vagyok egyeseket beírni. Keressenek, akinek problémája van emiatt. Kedden ofő órán lehet szóban is jelentkezni, de a megadott címeken írásban is várom a jelzéseket.
Nézzük a kötelező olvasmányunkat! Remélem, elolvastátok, vagy megnéztétek a filmet!! Szeretném látni az önéletrajzi elemeket Misi és Móricz helyzetében! Írd ide megjegyzésben ehhez az órához!!
A füzetedbe dolgozz a 2. óra válaszaival! Írd le a vastaggal jelölt vázlatot, válaszolj a kérdésekre!
A bonyodalom
Misi munkái: 1. a vak Pósalaky úrnál felolvas
Ki ő? Mit álmodott? Hogyan függ ez össze a lottószámokkal?
2. korrepetálja Doroghy Sanyit
Ki ő, milyen családból származik? Sorold fel a család tagjait rövid jellemzéssel!
pl. Doroghy Bella a kedves, szép lány
Misi barátai:
Hogy érzi magát Misi Orczyéknál? Miért menekül? Szerinted félénk vagy gyáva? Indokold!
Hogy érzi magát Gimesiéknél?
Ki Török János? Mivel bízza meg Misit? Szerinted miért vállalja el?
Misi megmutatja a reskontót Török Jánosnak. (ez indítja el a cselekményt)
A mf. témához kapcsolódó feladatait a 85- 87. oldalon találod. Csináld meg az 1.,2.,3. feladatokat!
Jó munkát mindenkinek!
Várom a megjegyzéseket!
Katinéni
2020. április 17., péntek
Matematika 2020.04.17. (111.óra) - András bá
2020.04.17. 111.óra
A sokszögek területe
1.) Területszámítás - Pitagorasz-tétel
2.) Terület mértékegységei
3.) Területszámítások (képletek)
4.) Kör kerülete, területe
5.) Tulajdonságok, képletek
Háromszögek (videó)
6.) Gyakorlás
Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 17.
Good morning!
I hope you had a nice spring break and you could relax!
Let's start the lesson!
Topic: the - definite article (határozott névelő)
1) Revision
Nézd át újra, hogy mikor használjuk és mikor nem használhatjuk a határozott névelőt (the) az angol nyelvben! Segítségképp itt ez az összefoglaló táblázat vagy olvasd át a füzetedbe írt jegyzeted!
2) Workbook
A szünet előtt feladott tankönyvi feladat egész jól sikerült azoknak, akik elküldték nekem (a többiektől még mindig várom..). Ma gyakoroljunk tovább egy hasonló feladattal a munkafüzetben!
Munkafüzet 35. oldal 4. feladat
Open your workbook at page 35 and look at Kay's email in exercise 4. Complete the sentences with 'the' where necessary.
Egészítsd ki Kay e-mailjét a the-vel, ahol szükséges. Ahova kell, oda írd be a the-t, ahova nem kerülhet the ott pedig húzd ki az üres helyet (-)!!
Munkafüzet 35. oldal 4. feladat
Open your workbook at page 35 and look at Kay's email in exercise 4. Complete the sentences with 'the' where necessary.
Egészítsd ki Kay e-mailjét a the-vel, ahol szükséges. Ahova kell, oda írd be a the-t, ahova nem kerülhet the ott pedig húzd ki az üres helyet (-)!!
3) Hungarian Places
Írd le a füzetbe ezeknek a magyarországi helyeknek az angol nevét! (Cím: Practice)
Amelyik előtt *-ot látsz, annak nézz utána az interneten (pl.: keress rá a wikipédián ITT)! Amelyek elé lehet, írd oda a the-t az eddig tanultak alapján!!
Amelyik előtt *-ot látsz, annak nézz utána az interneten (pl.: keress rá a wikipédián ITT)! Amelyek elé lehet, írd oda a the-t az eddig tanultak alapján!!
Pl.: Holló utca - Holló Street
Tisza (folyó) - the Tisza (river)
1. Jókai utca,
2. Szent István tér
*3. Duna (folyó)
*4. Balaton (tó)
*5. Nemzeti Színház
*6. Szabadság híd
*7. Halászbástya
*8. Terror Háza (múzeum)
2. Szent István tér
*3. Duna (folyó)
*4. Balaton (tó)
*5. Nemzeti Színház
*6. Szabadság híd
*7. Halászbástya
*8. Terror Háza (múzeum)
A munkafüzeti feladatról és a füzetbe írt feladatról készíts 1-1 képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyidorottya@vargatamas.hu címre.
Have a nice weekend!
Mein Haus
Kedves nyolcadikos!
A napokban alaposabban elmélyedtem az eddig beadott feladataitok rendszerezésében. Készítettem egy táblázatot, amiben jelöltem, kitől mit kaptam eddig. 📋 Ha valamivel nem értesz egyet, keress!🖐
Emlékszel még, mit tanultunk a ház helyiségeiről? 🏠
Gyűjtsd ki a füzetedbe 📑, lehetőleg névelővel a következő szófelhőből a helyiségek neveit!
A napokban alaposabban elmélyedtem az eddig beadott feladataitok rendszerezésében. Készítettem egy táblázatot, amiben jelöltem, kitől mit kaptam eddig. 📋 Ha valamivel nem értesz egyet, keress!🖐
Emlékszel még, mit tanultunk a ház helyiségeiről? 🏠
Gyűjtsd ki a füzetedbe 📑, lehetőleg névelővel a következő szófelhőből a helyiségek neveit!
Wie ist das? Milyen? Tedd föl szóban a kérdéseket és válaszolj tetszőlegesen!
Emlékszel még, mit tanultunk a névelő helyettesítéséről?
Wie ist die Küche?
Sie ist klein, aber praktisch.
Wie ist euer Haus? Male ein Bild oder mache ein Foto. Schreibe dazu.
Milyen a ti házatok? Rajzolj vagy készítsd fotót! Írj hozzá!
Ha ezzel megvagy gyakorold a házról tanultakat a tankockák segítségével!
Viel Spaß!
Angol-Anikó néni
Dear Students!
A mai órán egy teljesen új nyelvtannal fogunk megismerkedni, de ne ijedjetek meg nem túl bonyolult.
1. feladat
Nyelvtani magyarázat, olvasd el!Vonatkozói névmások: WHO/HTAT/WHICH
WHO
The girl WHO lives next door is my friend. – A lány, AKI a szomszédban
lakik a barátom.
Ebben a mondatban a ’... who lives next door.’ mellékmondatból derül ki, hogy melyik lányra is gondol a beszélő (arra, AKI a szomszédban lakik).
Ebben a mondatban a ’... who lives next door.’ mellékmondatból derül ki, hogy melyik lányra is gondol a beszélő (arra, AKI a szomszédban lakik).
The school proviedes free internet connection for
students WHO use laptops. – Az iskola ingyenes interent kapcsolatot biztosít azoknak a
hallgatóknak, AKIK laptopot használnak.
Ebben a mondatban is hasonló a helyzet: a ’... who use
laptops.” mellékmondat mondja el, hogy az iskola kiknek biztosít ingyenes
netet =azoknak, AKIK laptopot használnak.)
A WHO, tehát az AKI vonatkozó névmás
értelemszerűen csakis emberekre vonatkozhat.
WHICH/THAT
Eddig az AKI/AKIK (AKIT/AKIKET)
vonatkozó névmásokkal foglalkoztunk, most pedig nézzük meg azokat az eseteket,
amikor nem személyekre, hanem dolgokra vonatkozik a névmás.
Ez utóbbi esetben a WHICH/THAT (AMI/AMIK/AMELY/AMELYEK)
vonatkozó névmásokat kell használni. Nézzük meg egy-két példát, hogy könnyen
megértsd a szabályokat:
I like
articles THAT/WHICH talk about true stories or other people’s life. – Azokat a cikkeket szeretem,
AMIK/AMELYEK igaz történetekről vagy mások életéről szólnak.
Mary works for an agency THAT/WHICH sells foreign holidays. – Mary egy ügynökségnek dolgozik, AMI
külföldi nyaralásokat értékesít.
Youtube videon is megnézheted a magyarázatot ITT !
2. feladat
Tk. 33.o Grammar: Relative pronouns
Mint látjátok a WHO és a THAT vonatkozó névmásokat csak emberekre használjuk!
A WHICH és a THAT vonatkozó névmásokat használjuk tárgyakra!
3. feladat
TK. 33.o./6.a
Olvasd el a mondatokat és fordítsd le azokat és írd a személyek mellé a neveiket!
4. feladat
Mf. 25.o./2
Ír
a vonalra a who és a which vonatkozói névmások közül, amelyik a
mondatba illik. Segítség: who személyre, a which tárgyra vonatkozik.
5.feladat
Gyakorlás ITT
Jó munkát!
Best whishes!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Testnevelés 2020.06.15.
Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...
-
Szia! Mai feladat, hogy menj ki a szabadba és sétálj, biciklizz, kocogj, ami jól esik. A megjegyzésbe írd meg, hogy mit csináltál! Jó ...
-
Főleg Kende! Egyszer a TE kívánságod is teljesüljön! Egy kicsit kalandozunk, játszogatunk a geometria világában! Nagyon különböző, könnyű...
-
Hi everyone! Do you remember Sweet Sue's story? What were the bank robbers doing? They were asking for directions. What was Sweet Sue...