2020. április 17., péntek

irodalom

Kedveseim!
A szünet véget ért, remélem, sikerült visszarázódni a munkába!! Tartsuk továbbra is a napirendet, használjuk a délelőttöket tanulásra! Órarend szerint kapjátok továbbra is a feladatokat, igyekezzetek teljesíteni, mert érdemjegyek várhatók egy hónap után.
Tartsatok ki, még kb. 5 hét tanulás, és itt az év vége.
Jó lenne, ha legalább egy részét a tananyagnak mindenki elsajátítaná, nem kéne évet ismételni amiatt, hogy nem sikerült bekapcsolódni a digitális oktatásba. Néhány embertől továbbra sem kaptam semmit, már minden határidő elmúlt, kénytelen vagyok egyeseket beírni. Keressenek, akinek problémája van emiatt. Kedden ofő órán lehet szóban is jelentkezni, de a megadott címeken írásban is várom a jelzéseket.

Nézzük a kötelező olvasmányunkat! Remélem, elolvastátok, vagy megnéztétek a filmet!! Szeretném látni az önéletrajzi elemeket Misi és Móricz helyzetében! Írd ide megjegyzésben ehhez az órához!!

A füzetedbe dolgozz a 2. óra válaszaival! Írd le a vastaggal jelölt vázlatot, válaszolj a kérdésekre!
A bonyodalom
Misi munkái: 1. a vak Pósalaky úrnál felolvas
                       Ki ő? Mit álmodott? Hogyan függ ez össze a lottószámokkal?

                      2. korrepetálja Doroghy Sanyit
                       Ki ő, milyen családból származik? Sorold fel a család tagjait rövid jellemzéssel!
                       pl. Doroghy Bella a kedves, szép lány
Misi barátai:
Hogy érzi magát Misi Orczyéknál? Miért menekül? Szerinted félénk vagy gyáva? Indokold!
Hogy érzi magát Gimesiéknél?
Ki Török János? Mivel bízza meg Misit? Szerinted miért vállalja el?
Misi megmutatja a reskontót Török Jánosnak. (ez indítja el a cselekményt)

A mf. témához kapcsolódó feladatait a 85- 87. oldalon találod. Csináld meg az 1.,2.,3. feladatokat!
Jó munkát mindenkinek!
Várom a megjegyzéseket!
Katinéni

Matematika 2020.04.17. (111.óra) - András bá

2020.04.17.                        111.óra
A sokszögek területe

1.) Területszámítás - Pitagorasz-tétel





2.) Terület mértékegységei


3.) Területszámítások (képletek)

 

4.) Kör kerülete, területe


5.) Tulajdonságok, képletek
 
Háromszögek (videó) 
Sokszög területe

0854. MODUL GEOMETRIAI ISMÉTLÉS. Kerület-, terület-, felszín ...

6.) Gyakorlás
     Terület




Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 17.

Good morning!

I hope you had a nice spring break and you could relax!

Let's start the lesson!

Topic: the - definite article (határozott névelő)

1) Revision

Nézd át újra, hogy mikor használjuk és mikor nem használhatjuk a határozott névelőt (the) az angol nyelvben! Segítségképp itt ez az összefoglaló táblázat vagy olvasd át a füzetedbe írt jegyzeted!

2) Workbook

A szünet előtt feladott tankönyvi feladat egész jól sikerült azoknak, akik elküldték nekem (a többiektől még mindig várom..). Ma gyakoroljunk tovább egy hasonló feladattal a munkafüzetben!

Munkafüzet 35. oldal 4. feladat

Open your workbook at page 35 and look at Kay's email in exercise 4. Complete the sentences with 'the' where necessary. 

Egészítsd ki Kay e-mailjét a the-vel, ahol szükséges. Ahova kell, oda írd be a the-t, ahova nem kerülhet the ott pedig húzd ki az üres helyet (-)!!


3) Hungarian Places

Írd le a füzetbe ezeknek a magyarországi helyeknek az angol nevét! (Cím: Practice)

Amelyik előtt *-ot látsz, annak nézz utána az interneten (pl.: keress rá a wikipédián ITT)! Amelyek elé lehet, írd oda a the-t az eddig tanultak alapján!!

Pl.: Holló utca - Holló Street
   Tisza (folyó) - the Tisza (river)

    1. Jókai utca,
    2. Szent István tér
  *3. Duna (folyó)
  *4. Balaton (tó)
  *5. Nemzeti Színház
  *6. Szabadság híd
  *7. Halászbástya
  *8. Terror Háza (múzeum)


A munkafüzeti feladatról és a füzetbe írt feladatról készíts 1-1 képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyidorottya@vargatamas.hu címre.

Have a nice weekend!

Mein Haus

Kedves nyolcadikos!
A napokban alaposabban elmélyedtem az eddig beadott feladataitok rendszerezésében. Készítettem egy táblázatot, amiben jelöltem, kitől mit kaptam eddig. 📋 Ha valamivel nem értesz egyet, keress!🖐
Emlékszel még, mit tanultunk a ház helyiségeiről? 🏠

Gyűjtsd ki a füzetedbe 📑, lehetőleg névelővel a következő szófelhőből a helyiségek neveit!


Wie ist das? Milyen? Tedd föl szóban a kérdéseket és válaszolj tetszőlegesen!

Emlékszel még, mit tanultunk a névelő helyettesítéséről?
Wie ist die Küche?
Sie ist klein, aber praktisch.


Wie ist euer Haus? Male ein Bild oder mache ein Foto. Schreibe dazu.
Milyen a ti házatok? Rajzolj vagy készítsd fotót! Írj hozzá!

Ha ezzel megvagy gyakorold a házról tanultakat a tankockák segítségével! 

Viel Spaß!


Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai órán egy teljesen új nyelvtannal fogunk megismerkedni, de ne ijedjetek meg nem túl bonyolult.

1. feladat

Nyelvtani magyarázat, olvasd el!


Vonatkozói névmások: WHO/HTAT/WHICH



WHO

The girl WHO lives next door is my friend.A lány, AKI a szomszédban lakik a barátom.

Ebben a mondatban a ’... who lives next door.’ mellékmondatból derül ki, hogy melyik lányra is gondol a beszélő (arra, AKI a szomszédban lakik).
The school proviedes free internet connection for students WHO use laptops.  – Az iskola ingyenes interent kapcsolatot biztosít azoknak a hallgatóknak, AKIK laptopot használnak. 

Ebben a mondatban is hasonló a helyzet: a ’... who use laptops.”  mellékmondat mondja el, hogy az iskola kiknek biztosít ingyenes netet =azoknak, AKIK laptopot használnak.)

A WHO, tehát az AKI vonatkozó névmás értelemszerűen csakis emberekre vonatkozhat.

WHICH/THAT 

Eddig az AKI/AKIK (AKIT/AKIKET) vonatkozó névmásokkal foglalkoztunk, most pedig nézzük meg azokat az eseteket, amikor nem személyekre, hanem dolgokra vonatkozik a névmás. 

Ez utóbbi esetben a WHICH/THAT (AMI/AMIK/AMELY/AMELYEK) vonatkozó névmásokat kell használni. Nézzük meg egy-két példát, hogy könnyen megértsd a szabályokat:

I like articles THAT/WHICH talk about true stories or other people’s life.Azokat a cikkeket szeretem, AMIK/AMELYEK igaz történetekről vagy mások életéről szólnak.
 
Mary works for an agency THAT/WHICH sells foreign holidays.Mary egy ügynökségnek dolgozik, AMI 
 külföldi nyaralásokat értékesít.

Youtube videon is megnézheted a magyarázatot ITT !
 

 2. feladat


Tk. 33.o Grammar: Relative pronouns




 






Mint látjátok a WHO és a THAT vonatkozó névmásokat csak emberekre használjuk!
A WHICH és a THAT vonatkozó névmásokat használjuk tárgyakra!

3. feladat

TK. 33.o./6.a
Olvasd el a mondatokat és fordítsd le azokat és írd a személyek mellé a neveiket!

4. feladat 


Mf. 25.o./2
Ír a vonalra a who és a which vonatkozói névmások közül, amelyik a mondatba illik. Segítség: who személyre, a which tárgyra vonatkozik.



5.feladat


Gyakorlás ITT

Jó munkát!

Best whishes!

Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...