2020. április 24., péntek

irodalom

Kedveseim!
Remélem, jól haladtok a füzet - és munkafüzetbeli munkákkal!! Sajnos, hozzám csak 3 ember tevékenysége jutott el, pedig közeledik a téma befejezése. Várom a füzetek képeit!

4. óra A befejezés= megoldás  (írd a füzetbe)
Misi felkiáltásával ért véget a legutóbbi óra, kimondta, hogy nem akar többé debreceni diák lenni.
Ki menti ki ebből a szörnyű helyzetből?
Hogyan oldódik meg a reskontóügy?
Oldd meg a tk. 120. oldalán az 5. feladatot,írd le a füzetedbe azt is, meg válaszodat a kérdésekre!
A mf. 89. oldalán találsz feladatot, oldd meg, de ennek a képét nem kérem.

A füzeted oldalát (oldalait) képen küldd el nekem!

Kedden dolgozat lesz a regényről (nézd át a regény fogalmát, Móricz életrajzát, s a regényről leírtakat)!  A hosszú hétvégére egy fogalmazás vár rátok. Ezek a jegyek fontosak az év végi értékeléshez! Hajrá!

Jó munkát!
Katinéni


Matematika 2020.04.24. (115.óra) - András bá

2020.04.24.                        115.óra
DOLGOZAT
(Háromszögek,négyszögek)

Minden lap tetején szerepeljen a neved!
Tollal és olvashatóan írjál!
Számozd a feladatokat!
A fénykép éles legyen és a feltöltéskor a talpán álljon!
----------------------------------------------------------------------------------
1.) Csoportosítsd a háromszögeket!
              a) oldakai szerint
              b) szögei szerint! 
----------------------------------------------------------------------------------
2.) Milyen négyszög a trapéz?

3.) Milyen négyszög a paralelogramma?

4.) Milyen négyszög a deltoid?

5.) Milyen paralelogramma a téglalap?

6.) Milyen paralelogramma a rombusz?

7.) Milyen paralelogramma a négyzet? 
---------------------------------------------------------------------------------
8.) Melyik sokszög területképlete?
     ( Vigyázz! Lehet, hogy nem csak egy sokszögé!!!)

 
---------------------------------------------------------------------------------
 9.) Melyik háromszögnek vagy négyszögnek van ..... 
      szimmetriatengelye? (Több is lehet!)
     egy db :
     kettő db :
     három db : 
     négy db :
---------------------------------------------------------------------------------
 10.) Számold ki ezen sokszög területét és kerületét!
        a = 5cm     b = 9cm    e = 7cm    f = 12cm

 
---------------------------------------------------------------------------------
 11.) Számold ki ezen sokszög területét és kerületét!
        a = 13cm    b = 7cm    c = 6cm    m = 6cm

 
----------------------------------------------------------------------------------
Minden lap tetején szerepeljen a neved!
Tollal és olvashatóan írjál!
Számozd a feladatokat!
A fénykép éles legyen és a feltöltéskor a talpán álljon!

 

So wohnen wir

Kedves nyolcadikos!

A mai feladat, hogy ismételd át a "SO WOHNEN WIR" témakör legfontosabb szavait az alábbi tankockák segítségével!

Bútorok 
Ház helyiségei és ITT  és ITT
Névelők gyakorlása és ITT 
Verseny a gép ellen.
A témakör legfontosabb mondatai németről magyarra ITT  és ITT.

Viel Spaß!

Matematika I (Négyszögek és tulajdonságaik)

Kedves Matekosok!

Tovább lépünk a háromszögekről a négyszögekre.
Az elnevezéseiket már ötödiktől kezdve tanulod. A négyszögek tulajdonságait a felvételizőknek át kellett ismételniük.
Úgy gondolom, hogy a 20. tétel mellé mindenki megkapta a négyszögek tulajdonságaira vonatkozó tételt.
Ha valaki nem kapta meg, ide újból felmásolom, illetve a tankönyvben is megtalálod. 114-116. oldalon. Ezeket tanulmányozd ismét, minél többet jegyezz meg belőlük.




Ha áttanulmányoztad gyakorolj a Learning-apps segítségével!

1.Négyszögek elnevezése könnyű: https://learningapps.org/1976566

2.Négyszögek elnevezése: https://learningapps.org/1554173

3.Négyszögek elnevezése, párkereső: https://learningapps.org/1554143

4.Négyszögek meghatározása tulajdonságaik alapján, párkereső https://learningapps.org/1612840

HF.  Négyszögek szögeinek meghatározása. tk.  114/56
Ne a könyvet firkáld! Készítsd el a négy ábrát a füzetedbe! Oda írj, ott számolj!
Hétfőn a Teams-ben leellenőrizzük.

2020.04.25-én szombaton Medve Matek lesz, 10:30-tól, online. Nincs külön nevezési díj, nincs előjelentkezés, akinek van kedve játszani, megteheti ingyen, a gépe előtt ülve.
A lényeges link, amit a diákoknak is érdemes megnézni hozzá: http://medvematek.hu/logirintus




Informatika - 2020.04.24.

Kedves Diákom!

A mai napon a kördiagramokkal foglalkozunk.
Hogy is készül egy kördiagram az Excel használatával?
Az alábbi videóból kiderül.



Kérlek, készítsd el ezt, illetve a múlt órai diagramot is, majd töltsd fel az alábbi linken!


Jó munkát kívánok!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai óra anyaga SWEET SUE HAS THE LAST LAUGH

1. feladat


Read the text on page 34.




2. feladat


GRAMMAR

A ‘should’ módbeli segédige használata és jelentései példamondatokkal


Segédige a ‘should’ is, ami több mindent kifejezhet, attól függően, hogy milyen szövegkörnyezetben van.

Összesen 3 csoportot alkothatunk használatát tekintve.

A ‘should’ magyarra fordítva azt jelenti, hogy ‘kéne’ vagy ‘kellene’.

1. A ‘should kifejezhet ajánlást vagy célszerűséget
You should eat low-fat foods.
Alacsony zsírtartalmű ételeket kellene enned.
My parents should stop smoking. 
A szüleimnek abba kellene hagyni a dohányzást.

2. A ‘should kifejezhet kötelességet
We should return the car in good condition. 
Jó állapotban kéne visszavinni az autót.
You should start work at 9.00.
9-kor el kéne kezdened a munkát.

3. A ‘should kifejezheti azt is, ha számítunk valamire
Gáborka should be in Nagyvárad by now. 
Gáborkának mostanra már Nagyváradon kéne lennie.
It shouldn’t cost more than 20.000 HUF. 
Nem kéne többe kerülnie, mint 20 ezer forint.


3. feladat


Másold le a füzetedbe a fent leírt szabályt!


4. feladat


Írj 10 mondatot a should/shouldn't -kellnene, nem kellene segédigékkel azzal kapcsolatban, hogy mit kellene vagy nem kellene otthon csinálnod!

Pl: I should learn at home.
I shouldn't listen to music loud.

Best Wishes!

BYE.

Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...