2020. április 1., szerda

Kémia (IV.1 40. óra)

Kedves nyolcadikosok!

Nagyon kevesen, csak hatan vettetek részt az előző kémia órán.

Ezen az órán új anyagot nem veszünk.

A vasból írt dolgozatok jegyeit beírtam a Krétába.
A vasgyártás folyamatát nem árt még egyszer áttekintenetek!

Ezért a mai órán négy videót nézz meg ismétlésképpen.

1.Vasgyártás:  https://www.youtube.com/watch?v=rV5i9OOKcFU    8 min 30sec

2. Egy látványos kísérlet Al +I2 :      https://www.youtube.com/watch?v=EZwhdz5eWt8

3. Az alumínium gyártása:    https://www.youtube.com/watch?v=4cUbr0gppyA

4. Hogyan készül az alumínium doboz?  https://www.youtube.com/watch?v=CzDEcsplYzY   

A következő órán beszámolót kell írnod az alumínium jellemzéséből, felhasználásából és a gyártásából a feltett kérdések alapján.
Hf. tk. 53-56 illetve tk. 58-61 és a füzeted!

Következő órán beszámolót kell írnod az alumíniumról.

ÚJ!!! Kémia óra a Teamsban CSÜTÖRTÖKÖNKÉNT 11: 30 órakor (Csak így tudtam betenni)

nyelvtan

Kedves Csoportom!
Ha olvassátok a nyelvtan anyagot (ami természetesen hasonlít a többi csoporthoz), a megoldásokat NE Angi néninek vagy Kata néninek küldjétek lécci, keressétek meg a vargablog48@gmail.com címet, és nekem küldjétek, hogy lássam, hogy állunk az összetett szavakkal.
A discordon Ádám és Laci összehozott egy nyelvtan csoportot, szerdánként jó lenne élőben is beszélnünk, fél 12-kor próbálkozom.
Folytassuk az anyagot!

1. Ráhangolódásként nézd meg ezt a képrejtvényt!
    Melyik összetett szóra ismersz rajta?

.
.
.
.
.

Bizony, a megfejtés: szívbemarkoló ☺️
Milyen szóösszetétel ez pontosan? 
(alárendelő, határozós)

2. Párosítsd a szavakat, alkoss belőlük értelmes összetett szavakat! Írd le a szavakat a füzetedbe! (Vigyázz, ezeket mind egybe kell írni!)





3. Lássuk, mi vonatkozik az alárendelő szóösszetételek helyesírására! 
A kékkel szedetteket írd le a füzetedbe!
- Ha két tagból állnak, az alárendelő összetett szavakat mindig egybeírjuk. Pl. koronavírus, kerékpár, állatvédő, osztálytárs

- A kettőnél több tagból álló összetett szavakat hat szótagig egybeírjuk. Pl. koronavírusügy, népmesekutatás, kerékpárjavítás

- Hat szótag fölött kötőjellel tagoljuk. Pl. koronavírus-fertőzött, autóbusz-végállomás.

- A szótagszámolásba a ragok és jelek nem számítanak bele, de a képzők igen. 
Tehát: népmesekutatásunk, DE kerékpár-javítási

4. Lássuk, hogy is van ez?! Töltsd ki a kvízt! (Névhez a saját neved írd)   https://quizizz.com/join?gc=672834

Testnevelés-Sportjátékok: lábmunka/ Gyógytestnevelés

Kedves nyolcadikos!

A mai órán a lábmunka fejlesztésére helezzük a hangsúlyt.
Akinek lehetősége van, menjen ki a szabadba!
A mai órához szükséges eszközök: labda, téglá/ botok/kövek, amik a koordinációs létrás feladathoz kellenek. Akinek nincs egyik se, akkor is megcsinálhatja!
Az óra anyagát a videóban találjátok.
kézilabda lábmunka videó

Jó edzést!
Szilvi néni és Ági néni

Matematika 2020.04.01. (107.óra) - András bá

2020.04.01.                        107.óra
 Dolgozat - javítása
Pitagorasz - tétel alkalmazása 



1.) Derékszögű háromszög átfogója 8,2 cm, egyik
     befogója 6, 4 cm. 
     a)      Mekkora a másik befogó?
     b)      Mekkora a háromszög területe?
     c)      Mekkora a háromszög kerülete?

 




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


2.) Egyenlő szárú háromszög szára 7,8 cm, alapja 6,3 cm.
a)      Mekkora a magassága?
b)      Mekkora a háromszög területe?
c)      Mekkora a háromszög kerülete?

 



 -----------------------------------------------------------------------------------


3.) Rombusz átlói 6 cm és 8 cm.
    a)       Mekkora a rombusz oldala?
           b)       Mekkora a rombusz területe?
c)       Mekkora a rombusz kerülete?

 

 





 -------------------------------------------------------------------------


4.) Négyzet átlója 12 cm. Mekkora az oldala?

 



------------------------------------------------------------------------------------

5.) Számítsd ki egy 10cm élhosszúságú kocka testátlóját 
     EC szakaszt!
 




------------------------------------------------------------------------------------

Matematika I (IV. 1, 107. óra Pitagorasz tétele)

107. óra Pitagorasz-tétele

Megmenekültök a kivágásoktól,ragasztgatásoktól, a bizonyítás leírásától. Nincs suliba járás...
Mindezt videón nézzük meg!

1) Nyisd ki a tankönyvedet a 104. oldalon!
    Írd le pirossal a tételt! (lap teteje)
    Rajzold le a bal oldali első ábrát! (vonalzóval, körzővel, a háromszög oldalai legyenek b=4 cm,
    a=3 cm, c = 5 cm.) Színezd is ki, ha akarod, de szép legyen az ábrád!
    Írd az ábrád mellé: a, b oldal befogók, a c oldal az átfogó.  a2 + b2 = c2 (Felső idexet használj!)
    A tétel röviden:
    Bármely derékszögű háromszög befogói négyzeteinek összege egyenlő az átfogó négyzetével.
                                                     a2 + b2 = c2
 2) Nézzük meg a tételt és a bizonyítását!
      
       https://www.youtube.com/watch?v=A2FjOCmvWM8

  3) A tétel megfordítása:
      Írd le a 104.oldal lap alján levő tételt pirossal. Nézzük meg a videót!

          https://www.youtube.com/watch?v=I7tnG-hdA24

Hf. a videók ismételt megnézése, a három tétel (mondat) megtanulása

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 1.

Hello everyone!

Köszönöm az elküldött munkákat! A szótárazással kapcsolatban lenne egy megjegyzésem: a munkafüzet hátuljában van egy szószedet, azt is érdemes ilyen feladatoknál megnézni. 😉

Today's topic: Cities

Do you remember the text about Layla’s holiday in London? Emlékszel a Layla londoni útjáról szóló szövegre? A mai óra témája ismét a város és az ahhoz kapcsolódó szókincs lesz.


1) Things in a city

Tankönyv 45. old. 3. feladat


Look at the photos in exercise 3.
Which of these things does Layla mention? Underline them!


 Nézd meg a képeket a 3. feladatban.
Ezek közül miket említett meg Layla? Húzd alá!
(Annyit segítek, hogy a 12 szóból 9-et kell aláhúzni.)


Az ismeretlen szavakat írd ki a szótáradba! 


2) Famous places

Open your workbook at page 34 and do exercise 1. Label the photographs with the words. 


Munkafüzet 34. old. 1. feladat
Írd a képek alá az odaillő szavakat.



3) Wordsearch

Munkafüzet 34. old. 3. feladat
In exercise 3, find the things in the wordsearch.

 Keresd meg a képeken látható építményeket (pl.: tér, színház, szobor, szökőkút, kastély, stb.) angolul a szókeresőben.

Az elkészített feladatokról kérlek készíts képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre. Ha kérdésed van, keress bátran!

See you later!

2020. április 1. Német Erika nénivel

Liebe Schülerin! Lieber Schüler!

Hörst du gern Musik? 🎵 
Welche Musik hörst du gern? 🎵 
Ich höre Popmusik und deutsche Lieder gern, zum Beispiel Songs von Mark Forster, Namika, und so weiter.

Heute lernen wir über Musikarten.

1. feladat


Öffne das Buch auf Seite 59. Übung 10.

Olvasd el a gyerekek zenei ízléséről szóló szövegeket!
Pár új szó, kifejezés van benne, írd őket a margóra!

exotische = egzotikus
klassische = klasszikus
gefällt mir 👍 = tetszik nekem
der Krach = lárma
sich anhören = hangzik
die Stimmung = hangulat

2. feladat

Készíts pókhálóábrát a zenei stílusokról! Legalább 15 elemből álljon! 
Válassz megoldási módot!

a) Elkezdtem, másold le az ábrát a füzetedbe, egészítsd ki!

Középen a Musikarten szó álljon! 



b) Készítheted ezen az oldalon, ahol én is. Regisztrációhoz kötött, de szép ábrákat lehet benne alkotni.

💗 Szorgalmi feladat

Keress a képen minél több, általad ismert szót! Írd le őket a füzetedbe!
Bármilyen szófaj lehet, például ige spielen, főnév das Mädchen, melléknév rot, stb.!

A heti feladataidra jegy jár, érdemes élned ezzel a lehetőséggel! 😉

Minimum gyűjtendő szó: 25 darab! Több persze lehet! (Főnevek névelővel!)


Ellenőrzés:

Megoldásaidat töltsd fel IDEFeltöltési határidő: április 5. (vasárnap) 12 óra!

Erika néni

Nyelvtan IV.01.



Kedves Nyolcadikos!

Hétfőn megtanultuk, hogy az összetett szavak lehetnek alá- és mellérendelő szóösszetételek is, illetve megvizsgáltuk az alárendelő szóösszetételek fajtáit is. Ma ezzel a témával folytatjuk.

1. Ráhangolódásként nézd meg ezt a képrejtvényt!
    Melyik összetett szóra ismersz rajta?

.
.
.
.
.

Bizony, a megfejtés: szívbemarkoló ☺️
Milyen szóösszetétel ez pontosan? 
(alárendelő, határozós)

2. Párosítsd a szavakat, alkoss belőlük értelmes összetett szavakat! Írd le a szavakat a füzetedbe! (Vigyázz, ezeket mind egybe kell írni!)




3. Lássuk, mi vonatkozik az alárendelő szóösszetételek helyesírására! 
A kékkel szedetteket írd le a füzetedbe!
- Ha két tagból állnak, az alárendelő összetett szavakat mindig egybeírjuk. Pl. koronavírus, kerékpár, állatvédő, osztálytárs

- A kettőnél több tagból álló összetett szavakat hat szótagig egybeírjuk. Pl. koronavírusügy, népmesekutatás, kerékpárjavítás

- Hat szótag fölött kötőjellel tagoljuk. Pl. koronavírus-fertőzött, autóbusz-végállomás.

- A szótagszámolásba a ragok és jelek nem számítanak bele, de a képzők igen. 
Tehát: népmesekutatásunk, DE kerékpár-javítási

4. Lássuk, hogy is van ez?! Töltsd ki a kvízt! (Névhez a saját neved írd)   ITT


Nyelvtan - Kata néni

Kedves Nyolcadikos!

Hétfőn megtanultuk, hogy az összetett szavak lehetnek alá- és mellérendelő szóösszetételek is, illetve megvizsgáltuk az alárendelő szóösszetételek fajtáit is. Ma ezzel a témával folytatjuk.

1. Ráhangolódásként nézd meg ezt a képrejtvényt!
    Melyik összetett szóra ismersz rajta?

.
.
.
.
.

Bizony, a megfejtés: szívbemarkoló ☺️
Milyen szóösszetétel ez pontosan? 
(alárendelő, határozós)

2. Párosítsd a szavakat, alkoss belőlük értelmes összetett szavakat! Írd le a szavakat a füzetedbe! (Vigyázz, ezeket mind egybe kell írni!)



3. Lássuk, mi vonatkozik az alárendelő szóösszetételek helyesírására!
A kékkel szedetteket írd le a füzetedbe!
- Ha két tagból állnak, az alárendelő összetett szavakat mindig egybeírjuk. Pl. koronavírus, kerékpár, állatvédő, osztálytárs

- A kettőnél több tagból álló összetett szavakat hat szótagig egybeírjuk. Pl. koronavírusügy, népmesekutatás, kerékpárjavítás

- Hat szótag fölött kötőjellel tagoljuk. Pl. koronavírus-fertőzött, autóbusz-végállomás.

- A szótagszámolásba a ragok és jelek nem számítanak bele, de a képzők igen. 
Tehát: népmesekutatásunk, DE kerékpár-javítási

4. Lássuk, hogy is van ez?! Töltsd ki EZT a kvízt! (Névhez a saját neved írd, ahogy szoktuk.)

Köszönöm a munkád!
Kata néni






Der Stammbaum

Kedves nyolcadikos!

Kezdjük egy ismert téma gyakorlásával!

Ezután a füzetedben dolgozz!
Zeichne den Stammbaum deiner Familie.
Rajzold le a családfádat. Címkézd fel a családtagokkal!


Az elkészült családfát fotózd le és küldd el nekem!

Viel Spaß!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai óránk online óra lesz a teams chat szobában, kérlek legyetek ott 13 órakor!!!

Téma: összefoglalás Unit 2 leckéből.

Várlak benneteket!


Bye.

Emelt angol - Éva néni

Hi everyone!

1. We will check your last homework on Friday on the live class on Teams.
We will also do the revision because you will have a test next week.

2. Please continue with workbook exercises to practice the present perfect.
Open your workbook on page 21.
Please do exercise 4, 5 and 6.

3. If you are ready, take a photo and sent it to me in email. 

A little help:                   Question tag= kérdő tagmondat, magyarul: "UGYE?"

Tehát a kérdő tagmondatokról (question tags) ezt kell tudnod:

- Ha van segédige a mondatban, akkor azt használjuk a visszakérdezésre.
- Ha nincs rakunk bele, ahogy a táblázatban is láthatjátok.
- Arra való, hogy megerősítést kérjünk a beszélgetőpartnerünktől.

Erről készíts a füzetedbe egy kincses füzeti bejegyzést. Akár le is másolhatod a táblázatot vagy csak írj két példát a szabály alá.

Now do some housework, please.
Bye.

Matematika 8/4 Imre bácsi



Kedves Nyolcadikosok!

Az előző órán megismerkedtünk a Pitagorasz tétellel, a mai órán megnézzük, hogy milyen feladatok megoldása során alkalmazhatjuk a tételt.


Először figyelmesen tanulmányozd át az általam kidolgozott mintapéldát, majd nézd meg a Pitagorasz tétel alkalmazásáról szóló videót.
















Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...