2020. május 27., szerda

nyelvtan

Kedveseim!
Köszönöm a megjelentek részvételét az élő órán!
Tehát gyakorlásképpen redmentás feladatlapok. Remélem, megcsinálható!
EGYIK
MÁSIK
Hajrá!
Katinéni

nyelvtan

Kedves Csoportom!

A mai órán két redmentás feladatlap kitöltése vár rátok.
A határidő szerda 9 óra.
Írom a jegyeket érte.
1. ELSŐ
2  MÁSODIK

Jó munkát!
Katinéni

Matematika 2020.05.27. (133.óra) - András bá

2020.05.27.                        133.óra

Abszolútérték-függvény
(gyakorlás)

1.) Abszolútérték-függvény

2.) X⟼ -IXI

3.) X⟼ IXI + b

 4.) X⟼ IX + bI


5.) Zsugorítás - nyújtás

6.) Gyakorlás
     feladat 1   feladat 2   feladat 3   feladat 4   feladat 5            
     Abszolútérték fv. transzformációi
   
     Transzformációk


L.: Abszolútérték fv. hozzárendelési szabály megállapítása, ábrázolása!

Testnevelés-Atlétika szökdelés variációk négyszögben

Kedves gyerekek!

Mára egy kihívást hoztam nektek. Négyzetben lesznek szökdeléses feladatok.
Lássuk, utánam tudjátok-e csinálni!
A feladatok előtt és után nyújtsatok!




Készíts egy négyszöget bármilyen lapos dologból!

1. Páros lábon szökdelés a négyszögben: (Minden feladatot 3x kell végrehajtani!)

  • Páros lábon szökdelj be a négyszögbe, majd a négyszög elé, majd vissza a négyszögbe, majd vissza a kiinduló helyre.
  • Páros lábon szökdelj be a négyszögbe, majd balra a négyszög mellé, majd vissza a négyszögbe, majd vissza kiinduló helyre. Ugyan így bal oldalra is végezd el!
  • Páros lábon szökdelj be a négyszögbe, majd ugorj ki balra a négyszög mellé 90°-al elfordulva, majd vissza a négyszögne, majd vissza kiindulő helyzetbe. Ugyan ezt amásik oldalra is hajtsd végre!
  • Páros lábon szökdelés videó

2. Egy lábon szökdelés a négyszögben: (Mindegyik feladatot jobb és bal lábon is hajtsátok végre! Először az egyik, majd a mási lábbal szökdeld végig a feladatot, ahogyan a videóban látod!)

  • Jobb lábbal szökdelj előre a négyszögbe, majd vissza kiinduló helyzetbe! Összesen 6x.
  • Jobb lábbal szökdelj be a négyszögbe, majd jobbra, majd vissza a négyszögbe, majd vissza kiinduló helyre. Összesen 12x.
  • Jobb lábbal szökdelj be a négyszögbe, majd jobbra a négyszög mellé, majd vissza a négyszögbemajd előre, vissza a négyszögbe, majd vissza kiinduló helyre. Összesen 18x.
  • Az ötödik, hatodik, hetedik pont ugyan az csak ellenkezőleg és bal lábbal.
  • Szökdelésvariációk egy lábon videó

3. Jogging a négyzetben: (Minden feladatot 3x kell végrehajtani bal és jobb lábbal egyaránt!)

  • Lépj be a négyszögbe, majd lépj ki jobb lábbal jobbra, majd vissza a négyszögbe, majd lépj jobb lábal előre, majd vissza a négyszögbe, majd lépj bal lábbal előre, majd vissza a négyszögbe, majd lépj bal lábbal balra, majd vissza a négyszögbe, végül lépj ki a négyszögből!
  • Lépj be a négyszögbe, majd lépj ki jobb lábbal jobbra a jobb hátsó sarokhoz, majd lépj vissza, lépj a jobb lábbal a jobb első sarokhoz, majd lépj vissza. Ugyan így bal lábbal bal alsó, majd bal felső sarokba, és végül vissza kiinduló helyzetbe.
  • Lépj be a négyszögbe, majd lépj ki jobb lábbal jobbra, majd vissza a négszögbe, miközben fordulj 90°-al balra, majd lépj ki oldalra jobb lábbal, majd vissza a négyzetbe, miközben megint fordulj 90°-al balra. Lépj így, amíg körbe nem érsz 3x, majd bal lábbal is végezd el jobbra fordulással!
  • Jogging videó

Egészségedre!
Szilvi néni

Testnevelés-Atlétika koordináció fejlesztés, erősítés

Sziasztok!

Mára hasonló feladatot küldök, mint a tegnapi volt. Ebben erősítős feladatok is vannak.

Koordináció fejlesztés, erősítés

A feladatok elvégzése előtt és után végezzetek nyújtást!




Jó mozgást!
Szilvi néni


Nyelvtan Angi néni V.27.

Kedves nyolcadikosok!
Itt az ideje, hogy a szóalkotási módokat összefoglaljuk.
Csak feladatokat kell lemásolni a füzetedbe. És természetesen nem árt, ha meg is oldod őket. A hibátlan megoldást ötössel jutalmazom 😀 De csak úgy tudom kijavítani, ha elküldöd. ( ERRE a címre :vargatamasblogos@gmail.com)
A cím: Összefoglalás




Jó munkát!

                                                                             Angi néni


Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 27.

Hello everyone!

Today's topic: dreams

Do you often dream when you sleep? Do you like having dreams?
Do you usually remember your dreams?
I don't often remember my dreams, but when I do, they are very strange... what about you?

1) Listening

Coursebook p. 49, exercise 6 (Tk.:49./6.)
Listen to Jimmy and Martha talking about their dreams. Write the names to the correct pictures.
(Hallgasd meg, mit álmodott Jimmy és Martha! Írd mindegyik kép mellé annak a nevét, aki arról álmodott!)


What do you think about their dreams? Do you think they were strange, funny, or scary?

2) Reading

Now, let's read about somebody's dream! Open your Workbook at p. 39, and look at exercise 5 (Mf.:39./5).

Read about Henry's dream and decide if the statements are true or false.
(Olvass Henry álmáról és döntsd el, hogy igazak vagy hamisak az állítások!)


3) Video

Dreams can be scary sometimes. Watch this video about a girl's dream. Switch on the subtitles!
(Nézd meg ezt a videót egy lány álmáról! Kapcsold be a feliratot!)



Do you think this is a true story? Do you believe in out-of-body experiences? Write it in a comment!
(Szerinted ez egy igaz történet? Hiszel a testen kívüli élményekben? Írd le egy kommentben!)

A feladatokat most nem kell beküldeni, pénteken leellenőrizzük együtt!

Have a nice day! 😊

Nyelvtan - Kata néni 05.27.

Kedvesek,
ma a szóösszevonással és a ritkább szóalkotási módok másik formájával, a szórövidüléssel foglalkozunk. Nyugi, ez sem lesz nehéz! ☺️

1. Olvasd el figyelmesen a szabályt!

a) Ha az alapszavakból egy betűnél hosszabb egység marad meg, szóösszevonásról beszélünk. 
Például: 
Magyar Hajózási Zrt. ➝ Mahart

viszontlátásra ➝ viszlát

b) A szórövidülés a szóalkotás egyik módja. Ilyenkor a szóból tetszőleges részletet hagyunk el. 
Például: fotográfia ➝ fotó

Gyakran a rövid alakhoz kicsinyítőképző is társul.
Például: cukrászda ➝  cuki; unalmas ➝ uncsi, testvér ➝ tesó

2. Írd le a füzetedbe, mely szavak rövidülésével jöttek létre az alábbiak:
teló
pulcsi
dumcsi
labor
mogyi
nagyi
naci
maci
pizsi
pöri

3. Írj 3 olyan szót, amit te rövidítve használsz a mindennapi életben!

4. Ezt a feladatot csak a következő tanulóknak kell kötelezően elküldeniük:
Ati, Szabolcs, K. Márk, Barbi
A többiek szorgalmiként elküldhetik. ☺️
Most is a digitaliskata@gmail.com e-mail címre várom a képeket.

Kata n.

Matematika I ( Egyenletek grafikus megoldása 2.)

Kedves Nyolcadikosok!

Két fő ok, ami miatt újból ezzel foglalkozunk:
  • a csoport fele NEM foglakozott vele
  • a visszakapott megoldások többsége a grafikonok ábrázolásából állt, a megoldás lemaradt.

133. óra Egyenletek grafikus megoldása 2.

1.feladat

Egyenletek grafikus megoldása, összefoglalás  (11:43)

A videó alapján írd le a kérdésekre a válaszokat!
  1. Hányféle egyenletmegoldási módszert ismerünk? Sorold fel őket!
  2. Mi az elhangzó matematikai megoldó program neve? (Ha van kedved, próbáld ki!)
  3. Sorold fel az elsőfokú egyenletek megoldásainak lehetséges kimeneteleit!


2-5. feladat

4 egyenletet kell grafikusan és algebrai úton megoldanod, majd ellenőrizned!
Jó lenne, ha a videót ellenőrzésre használnád, minél több feladatot önállóan oldanál meg!

Elsőfokú egyenletek megoldása grafikusan  (14 min)


Ez az utolsó beküldendő. Ezzel 6-ra emelkedett a függvények témakörében a beküldendő munkáitok száma. A függvényekből ezek alapján kapod meg az utolsó jegyedet (Pillanatnyilag 8 emberke egyet vagy egyet sem küldött még vissza belőle! )

Beküldési határidő szerda 16 óra, a pótlás küldés határideje csütörtök 16 óra

Jó munkát!

Kémia ( 51. óra Zsírok, olajok)

Kedves Nyolcadikosok!

Nézzük tovább a tápanyagainkat!


Zsírok és olajok
Betegszoba.hu | Zsírok és olajok szerepe a kiegyensúlyozott ...

Olvasd el a tankönyv 99-100. oldalát!

Válaszolj a kérdésekre! Így meglesz az óravázlatod!
  1. Mi az avasodás? Mik gyorsítják az avasodást?
  2. Miért fontosak a zsírok, (az olajok) az emberi szervezet számára?
  3. Milyen szerepük van az emberi szervezetben? (Ötféle funkciót sorol fel a könyv, több helyen találod meg!)
  4. Mik az alapvető különbségek a zsírok és az olajok között?
  5. Mit kell tudnunk az oldódásukról?
  6. Milyen következményei vannak a túlzott zsírfogyasztásnak? („Magyaros konyha” szürke rész)
  7. Sorolj fel 5 zsírfajtát!
  8. Sorolj fel különböző magvakból sajtolt olajfajtákat! (Legalább ötfélét, lehet akár tíz is!)

RTL Híradó – Sovány vagy kövér? | RTL
Ha nem tudsz teljes választ adni valamelyik kérdésre, hagyj ki helyet a vázlatodban, csütörtökön megbeszéljük!
A vázlat beküldendő: 16 óráig (garaiedit62gmail.com) Ez az ötödik.


Ha érdekel a téma egy-két rövid cikk:
Te is kereshetsz cikkeket! Tájékozódj!

2020. május 27. Német Enikő néni

Kedves nyolcadikos!

Ismerkedjünk meg a környezetvédelem további szókincsével!

Tk. 81. oldal 15. feladat

Válogasd külön a szavakat!
Gut für die Umwelt: Mi az, ami jó a környezetünknek?
pl: Pfandflasche (= visszaváltható üvegek)

Schlecht für die Umwelt: Mi az, ami rossz a környezetünknek?
pl: Plastikflasche (= műanyag üvegek)

Készítsd el a táblázatot a füzetedbe!


Tk. 82. oldal 16. feladat

Melyik igéket tudod a kifejezésekbe illeszteni?

A füzetedbe dolgozz!

Pl: die Heizung nicht zu sehr → aufdrehen = a fűtést nem túl nagyra feltekerni


új szavak:
verwandeln = átalakít
ausschalten = lekapcsolni, kikapcsolni
sparen = spórolni
sammeln = gyűjteni
nutzen, benutzen = használni
schützen = védeni

Küldd a megoldásaidat Messengeren!

Viel Spaß!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A múlt órán olvashattál Robin Hood legendájáról.

A mai órán nézd meg a legújabb Robin Hood Filmet ITT

( https://videa.hu/videok/film-animacio/robin-hood-hd-2018-IErmn6HSxFtTAquF)




A következő angol órán folytasd a filmet!

Best wishes.


                                Anikó néni

Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...