2020. április 28., kedd

irodalom

Kedveseim!

Remélem, nem volt túl nehéz napotok, mert még egy Légy jó... -s feladatlap is előttetek áll.
Még ma feltétlenül töltsétek ki, holnap már nem lehet.
ITT és ITT  találjátok.
Jó munkát!
Katinéni

Matematika 2020.04.28. (117.óra) - András bá

2020.04.28.                        117.óra
Testek felszíne,térfogata 
 (gyakorlás)

1.) Ismétlés
     - a test felszíne: a testet határoló oldallapok területeinek 
       összege
     - a felszín jele a képletekben: A
     - a test térfogata: a körülhatárolt térrész nagyságát
       jellemzi
     - a térfogat jele a képletekben: V
     - szabályos testek: szabályos tetraéder, szabályos 
       hexaéder (kocka), szabályos oktaéder, szabályos 
       dodekaéder, szabályos ikozaéder
     - hasáb 
                felszíne: A = 2Ta + Tp
                   térfogata: V = Ta x m
     - téglatest 
                felszíne: A = 2(ab + ac + bc)

                térfogata: V = abc
     - kocka 
                felszíne: A = 6 a2

                térfogata: V = a3
      - négyzetes oszlop

                felszíne: A = 2a2 + 4am   
                              A = 2a (a + 2m)
                térfogat: V = a2 x m
        - henger
               felszíne: A = 2r2 p+ 2rpm = 2rp (r+ m)
                      térfogata: V = r2 p m

2.) Gyakorlás 
       feladat 1   feladat 2   feladat 3   feladat 4   feladat 5    
       feladat 6    

    



Testnevelés-Sportjátékok Röplabda

Sziasztok!

Ma folytatjuk tovább a röplabdát az alkarérintéssel.
Bemelegítésnek küldök videót: Erősítés , Bemelegítés jump

Röplabda alkarérintés

Kémia (energiahordozók, beszámoló)

Kedves nyolcadikosok!

A most következő témáról rengeteget hallasz, sok mindent láthatsz a tévében. Tanultunk róla ttgy-n, most a fizika is foglalkozik vele, tavaly is tanultunk a kőolajról.
Három rövid leckéből írsz most TE vázlatot nekem, a megadott kérdések alapján. Erre jegyet is fogsz kapni....

A beküldési határidő előtt, csütörtökön még beszélünk róla a Teams-en.


Energiahordozók           tk. 80-85 oldal (6 oldal)

Elsősorban a tankönyvedet használd! Figyelmesen olvasd el, bogarászd alaposan át!
Ne csapd össze! Inkább két – három alkalommal készítsd el! ALAPOS munkát végezz!
Többet szabad írni, mint ami a könyvben van, de kevesebbet ne írj!
Ne csak szavakkal válaszolj, hanem rövid MONDATOKKAL!!!

Áttekinthetően, olvashatóan írj! A válaszokat vonalzóval kérdésenként válaszd szét!
Aki nagyon csúnyán ír, gépelhet is.
A lap tetején legyen ott a neved! A kérdést nem kell leírni, csak a sorszámát jelöld.

Energiahordozók (BEADANDÓ)                                                  Név: _______________________

1. Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkeznek az ásványi szenek?                               3 pont

2. Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkezik a kőolaj és a földgáz?                              3 pont

3. Hány éve használjuk a kőszenet és a kőolajat?
Hány évre elegendő az emberiség számára a szén és kőolaj készlet?       Foglald az adatokat táblázatba!                                                                                                                               8 pont

4. Mit jelent a „fosszilis energiaforrások” kifejezés? Mik ezek?                                             3 pont

5. Csoportosítsd áttekinthetően az energiaforrásokat!      Idáig 80-81.oldal(84. is!!!)         11 pont

6. Jellemezd az ásványi szenek fajtáit!  Egészítsd ki a mondatokat!
A legnagyobb fűtőértékű szén a(z) _________________________, a legkisebb fűtőértékű a(z)
_____________________________.Az antracitból a vaskohászathoz szükséges _______________-t állítanak elő. A lignitet hazánkban _______________________ fűtésére használják.           4 pont

7. Mit jelent a kőolaj desztillációja?                                                                                         4 pont

8. Sorold fel a kőolaj párlatait! (4db)
9. Miket állítanak elő a pakurából? (3 db)
10. Mi az útépítésre használt kőolaj származék neve?                                                             8 pont

11. Miért kell kellemetlen szagú gázzal szagosítani a fűtésre használt szagtalan földgázt?
12. Mi a metán jele? Mivé ég el a metán?                          Idáig 82-83.oldal                           4 pont

13. Mit nevezünk megújuló energiaforrásnak?                                                                         3 pont

14. Mi a különbség az alapvető napkollektor és a napelem között?                                          2 pont

15. Nézz utána a neten is! Mi a geotermikus grádiens? (Számadatokkal megfogalmazva)
Mennyi az értéke Magyarországon?                                                                                          3 pont


Beküldési határidő: május 30. 16 óra




Ponthatárok: 
0-24                    elégtelen
25-34                  elégséges
35-44                  közepes
45-50                  
51-56                  jeles

Matematika I (117.óra A kör kerülete, területe)

Kedves Nyolcadikosok!

A múlt órán feladott házi feladat megoldását látjátok itt:
A 116 / 66 b megoldását írd le a füzetedben az óraszám alá!


Remélem, hogy most már a sokadszorra megoldott "alapfeladatok" mennek, Pitagorasz tétellel együtt. Ellenőrizzétek le, javítsátok. Ha nagyon elrontottad a megoldást, írd le az egész feladatot!

117. óra Cím: A kör kerülete, területe

1. Nézd meg a videót, készíts egy ábrát, írd le mellé a kör kerületét és a területét képletekkel.
Mennyi a pí értéke? Milyen szám a pí?
Mi mindig a közelítő értéket, 3,14 használunk a számításainkban.


2. A körről  és részeiről rövid összefoglalást találsz a tk. 121. oldalán. Nézd át!

3. Oldd meg a tk. 122. oldalán a 70. feladatot. Segít a folyamatábra. Neked a piros nyilat kell használnod.

4. 122. oldal 71. feladat táblázatát készítsd el a füzetedbe! Hf. az egész táblázat kitöltése, a kitöltött táblázat fotójának beküldése. Az eredményeket századokra kerekítve add meg!

A negyedik és a hetedik oszlop megoldását itt látod segítségül, részletesen leírva. Ehhez hasonlóan kell a többi oszlopot is kitöltened.


Ezt részletesen írd le füzetedbe is.

Hf. A táblázat kitöltése, elküldése (garaiedit62@gmail.com) Jó munkát!😍


2020. április 28. Etika

Hahó nyolcadikosom!

"A közösség olyan emberek csoportja, akik egyetértenek abban, hogy közösen fognak növekedni."

                                                                                       (S. Sinek)

Nézd meg EZT , meg EZT is!

Biológia 04.28.

Kedves Nyolcadikos!


Íme a témazáró teszt:

A SZERVEZET ANYAG- ÉS ENERGIAFORGALMA - KAHOOT

Megoldható: május 1. 12:00

Sok sikert és sok pontot kívánok! 😊

Marianne néni

gyógytestnevelés

Szia!

Végezd el a lábtornát!
Jó munkát!
Lábtorna

Ági néni

Földrajz 04.28.

Kedves Nyolcadikos!
12:45 - Teams!

Az országok jellemzéséhez a szempontok a már ismertek:

FŐVÁROS
TÁJAK
FOLYÓK
VÁROSOK

A mai feladatod, miután elolvastad a leckét, hogy Ausztria és Szlovénia (tk. 100.o.) vázlatát elkészítsd.
A tájakat, folyókat és a városokat is egymás alá sorold fel (vastagon szedve szerepelnek a tk.-ben) és mindet keresd meg az atlaszban (Közép-Európa).

Mf.: 48.o.1.f. (A lap alján, majd folytatódik a következő oldalon.)
        49.o. 6.f.
Szorgalmi feladat 5-ért: 50.o.7.f.

Ide várom a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu


Marianne néni

Matematika 8/4 Imre bácsi


Kedves Nyolcadikosok!

A mai órán néhány sokszög kerületének és területének kiszámítását fogjuk megismerni.
/A képleteket meg kell tanulnod!/



Gyakorlás


Holnap dolgozat!


Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...