2020. április 6., hétfő

Matematika 2020.04.06. (109.óra) - András bá

2020.04.06.                        109.óra
 Dolgozat
Pitagorasz - tétel alkalmazása

 Minden papír tetején szerepeljen a neved!!!
Tollal és olvashatóan írjál! 
Számozd a feladatokat! 
A fénykép éles legyen és a feltöltéskor a talpán álljon!!!
--------------------------------------------------------------------------------

1.) Derékszögű, egyenlő szárú háromszög befogója 
     8cm. 
           a)      Mekkora az átfogója?
           b)      Mekkora a háromszög területe?
           c)      Mekkora a háromszög kerülete?



--------------------------------------------------------------------------------


2.) Paralelogramma oldalai 6 cm és 8 cm. Az egyik 
     csúcsból húzott magasság az oldalt (8cm) 3 és 
     5cm-es szakaszokra bontja.
    a)       Mekkora a paralelogramma magassága?
           b)       Mekkora a paralelogramma területe?
           c)       Mekkora a paralelogramma kerülete?



 -------------------------------------------------------------------------------


3.) Deltoid oldalai 5 cm és 10 cm. Rövidebb átlója 8 cm.
    a)       Mekkora a deltoid másik átlója?
           b)       Mekkora a deltoid területe?
           c)       Mekkora a deltoid kerülete?



--------------------------------------------------------------------------------


4.) Téglalap átlója 15 cm. Egyik oldala 12 cm.
            a)     Mekkora a másik oldala? 
            b)     Mekkora a téglalap területe?
            c)     Mekkora a téglalap kerülete?


--------------------------------------------------------------------------------


5.) Számítsd ki egy téglatest testátlóját EC szakaszt, ha 
     a = 10 cm, b = 6 cm, c = 4 cm!






----------------------------------------------------------------------------------
 Minden papír tetején szerepeljen a neved!!!
Tollal és olvashatóan írjál! 
Számozd a feladatokat! 
A fénykép éles legyen és a feltöltéskor a talpán álljon!!!

Ide töltsd fel! 

Matematika I (IV. 6 109 .óra Pitagorasz-tétel alkalmazása)

Tartsunk órát a Teams-ban! 109. óra

Ellenőrizzük le az önálló feladatokat, amiket pénteken adtam fel!


Ma közösen felírjuk Pitagorasz-tételét, különböző háromszögekben, négyszögekben alkalmazva!
Az alábbi ábrák kerüljenek bele a füzetedbe is!
Ezeket most közösen átbeszéljük!

Hf. tk 108. oldal 48 a
                           49.a
                           50
Kérem a megoldásokat hétfő este 22 óráig (garaiedit62@gmail.com)




Testnevelés: erősítős kártyajáték; Gyógytestnevelés

Kedves nyolcadikos!

A mai nap kártyázni fogunk. Indítsd el a játékot! Húzz három lapot, majd hajtsd végre a feladatot! Keverd meg, majd ismét húzz 3 lapot és így tovább. Összesen 10 gyakorlatot hajts végre!

kártya játék

Jó mozgást!
Szilvi néni, Ági néni


nyelvtan

Kedves nyelvtanozók,


hoztam nektek mára is egy kis (összetett)szó viccet. ☺️




A szünet előtti utolsó óránkon azt fogjuk gyakorolni, hogy felismeritek-e az összetett szavakat, illetve egy-egy összetett szóban, hogy milyen alárendelés van bennük.

Lássuk, hogy is működik ez!

1. Olvasd el a következő vázlatot! (Kattintásra nagyítható.)





2. Válogass! Írd le a szóhalmazból az összetett szavakat a füzetedbe! (Kattintásra nagyítható a kép.)
12-t találsz benne.


3. IDE kattintva találsz még egy kis gyakorlást, oldd meg!


Ma nem kérek beküldeni semmit, de a következő óra anyagával együtt kérni fogom.


Jó munkát! Katinéni

Ostern

Kedves nyolcadikos!
Lehet, hogy csak a szél fúj, de én mégis mintha a húsvéti nyuszi közeledő lépteit hallanám...🐰

Ihr wisst schon, der Osterhase kommt zu Ostern, und er bringt Geschenke. Er versteckt die Geschenke und Eier im Garten. Die Kinder suchen sie.
Willst du Eier suchen?
Im Deutschen gibt es viele Wörter mit "Ei".
Macht ein Wettbewerb! 
Wer kann die meisten Wörter mit "Ei" finden?🥚
Zum Beispiel: mEIn
(Ti már tudjátok, hogy a húsvéti nyuszi jön Húsvétkor és ajándékot hoz. Az ajándékokat és a tojásokat elrejti a kertben. A gyerekek megkeresik ezeket. Akarsz tojást keresni? A németben sok szóban van "ei". Versenyre fel! Ki találja a legtöbb szót "ei"-al?Írd le a szavakat a füzetedbe!)

Végezetül egy kis kultúra...
Miben különbözik a német húsvét a magyartól? Mennyi a hasonlóság és mennyi a különbség? Egy új nyelv tanulásánál nagyon fontos, hogy figyeljünk a hasonlóságokra, sőt tudatosan keressük azokat, mert felgyorsítják és megkönnyítik a tanulást.
Ha van időd és kedved olvass utána az alábbi linken!

Jó készülődést és
Frohe Ostern!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 6.

Hi everyone!

Már három hete nem találkoztunk az iskolában... Vannak, akik ez alatt a három hét alatt nagyon kitartóan, szorgalmasan dolgoztak  óráról órára, vannak, akik nemrég kapcsolódtak be a munkába és vannak olyanok is, akiktől még alig kaptam valamit vagy épp semmit se küldtek a munkájukról.

Azokat, akik folyamatosan dolgoztak meg fogom jutalmazni! :)
Akik pedig még nem küldtek semmit kapják össze magukat, és kérdezzenek, ha valami nem világos!

Okay, let's start the lesson!

1) Warm-up

Bemelegítő játék. Használhatjuk a következő helyek neve előtt a ’the’ határozott névelőt vagy sem? Csoportosítsd őket! Addig próbálkozz, amíg hibátlan nem lesz a megoldásod!


2) Definite article: THE

tankönyv 45. oldalán a 4a feladatban melléknevek felsőfokú alakját, illetve sorszámneveket látsz. Tudod mindegyiknek a jelentését?


Nézzünk ezekkel a szavakkal pár mondatot Layla szövegéből:
- It’s the oldest building in London.
- The London Eye is the biggest wheel of its kind in the world.
- On the first day, we went on a sightseeing tour.
- On the second day, we took the Underground to the Olympic Park.
- On the last day, we went to the Natural History Museum in the morning.

Ezekből a példákból kiderül, hogy van még több eset is, amikor a ’the’ határozott névelőt kell használnunk. Folytasd a múlt órai vázlatot:

7. Melléknevek felsőfokú alakjai és sorszámnevek előtt ’the’ áll.
    pl.: the biggest, the tallest, the oldest, the first, the second, the twentieth

8. Múzeumok neve előtt is ’the’ áll
    pl.: the Natural History Museum, the British Museum

3) Complete the text with 'the' where necessary

Nézzük mindezt gyakorlatban. Tankönyv 45. oldal 6a feladat

Írd be a szövegbe a 'the' határozott névelőt, ahol szükséges.


Ha kész vagy, ellenőrizd le, hogy jól egészítetted-e ki. Hallgasd meg ITT a szöveget és közben ellenőrizd és ha kell javítsd (!!) a megoldásaid!

A tankönyvifeladatról készíts képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre. Ha kérdésed van, keress bátran!

Happy Easter!

Nyelvtan IV.06.

Kedves nyolcadikosok,

hoztam nektek mára is egy kis (összetett)szó viccet. ☺️



A szünet előtti utolsó óránkon azt fogjuk gyakorolni, hogy felismeritek-e az összetett szavakat, illetve egy-egy összetett szóban, hogy milyen alárendelés van bennük.

Lássuk, hogy is működik ez!

1. Olvasd el a következő vázlatot! (Kattintásra nagyítható.)





2. Válogass! Írd le a szóhalmazból az összetett szavakat a füzetedbe! (Kattintásra nagyítható a kép.)
12-t találsz benne.


3. IDE kattintva találsz még egy kis gyakorlást, oldd meg!


Ma nem kérek beküldeni semmit, de a következő óra anyagával együtt kérni fogom.

Jó munkát!

2020. április 6. Német Erika nénivel

Kedves nyolcadikos!

A pénteki Teams-órán már sokan megtudtátok a múlt heti beadandók eredményét, a vasárnapi határidő letelte után pedig mutatom is a megszerzett kisjegyeket. Kékkel a naplóba írt jegyeket láthatod.
(L = nem küldtél munkát)


Mára húsvéti játékokat hoztam neked.

1. feladat

Állítsd a mondat szavait megfelelő sorrendbe!



2. feladat

Egészítsd ki a szöveget a megadott szavakkal!


3. feladat

Keresd a párokat!



Igyekezz a ranglistán minél jobb helyet megszerezni! :)
Nem kell küldened most semmit!


Erika néni

Nyelvtan - Kata néni

Kedvesek,

hoztam nektek mára is egy kis (összetett)szó viccet. ☺️



A szünet előtti utolsó óránkon azt fogjuk gyakorolni, hogy felismeritek-e az összetett szavakat, illetve egy-egy összetett szóban, hogy milyen alárendelés van bennük.

Lássuk, hogy is működik ez!

1. Olvasd el a következő vázlatot! (Kattintásra nagyítható.)





2. Válogass! Írd le a szóhalmazból az összetett szavakat a füzetedbe! (Kattintásra nagyítható a kép.)
12-t találsz benne.


3. IDE kattintva találsz még egy kis gyakorlást, oldd meg!


Ma nem kérek beküldeni semmit, de a következő óra anyagával együtt kérni fogom.


Történelem - 04.06.

Kedves Nyolcadikos!

Ma és a következő alkalommal is a Harmadik Magyar Köztársaságról fogsz információkat szerezni, forráselemzésen keresztül.

1. Gondold végig, miért fontos téma ez!

2. Gondold végig, szerinted mitől demokrácia egy demokrácia? (vannak jogaink, szólás- és sajtószabadság, megválaszthatjuk a képviselőinket, stb.)

3. Kattints IDE, ahol forráselemzéseken keresztül kapsz további információkat a demokratikus jogállam megteremtésének körülményeiről. :)
(Kivételesen kéri az űrlap az e-mail címet is, hogy visszajelzést tudjak küldeni a javítás után.)

Jó munkát!
Kata néni

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

A hétfőt kezdjük egy átmozgató tornával. Gyere és mozogj!

A mai tornát ITT találod

ÁGI néni

Angol-Anikó néni

Dear Students!

Az előző órai dolgozatot megkaptam: Fanni,Laci, T. MÁté, Levi, Dorci, V.Laura. És a többiek miért nem csinálták meg????


Easter is coming soon. We are very happy because we can have a rest a lot.

Happy Easter for everybody!!!!!

szebbélet: Honnan is ered a húsvéti nyuszi története?






1. feladat

Easter in Britain. Listen to the story about Easter ITT
https://www.youtube.com/watch?v=3fh6-C3S1hs

Írj ki 10 szót a húsvéttal kapcsolatban a füzetedbe!

Írj 5 mondatot, te mit szoktál csinálni húsvétkor? Segíthetnek a kérdések. A mondataid egyszerű jeln időben legyenek!

What do you do at Easter?
What do vou eat at Easter?
What are the traditional food at Easter?


2. feladat
Listen to this video.

Egy angol videó a húsvétról ITT


3. feladat
 Oldd meg ezt a tesztet, s kiderül mennyit tudsz Húsvétról! 

 



 

 4. feladat

Játék ITT


Good Bye.




Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...