2020. március 17., kedd

Angol - Éva néni

Dear Friends,

let's see how's it going with Rupert!

OK, this was just a joke... 😃😃😃😃😃

Here's an atricle for you to read. This is about the current situation. That's much more interesting. And I bet you haven't read about the coronavirus in English!
Look at this comic and answer some true or false questions below.
 Coronavirus

1. You can catch the virus by touching someone who is already sick.  ___
2. If you stand 1m from the infected person, you are safe.  ___
3. In a crowd, you don't know who is sick. ___
4. You can get infected by opening a door and then touching your eyes, face or mouth. __
5. It is possible that there are tiny coronaviruses on surfaces, like a table or a pen. __
6. It helps a lot if you wash your hands frequently and use a desinfectant. __

So, that was easy...
                                          But what do these words mean?
infected - 
droplet -
to avoid -
saliva -
door knob -
stair bannister -
to get rid of sg. -
bleach -

Please, don't just write the Hungarian meaning. Ask Google translate to pronounce the word, too, and repeat with it a few times. Also write these words into your vocabulary!

And here's an other one for you...
Hand Sanitiser

Please answer in full sentences in English into your exercise book. You don't have to send it this time. You will have to check it for yourself!

1.How much hand sanitizer should you use each time?
2. What is the downside of using a hand sanitizer?

You can use any kind of dictionary if you need to, of course.Thanks for your work!

Stay at home, stay safe!
Bye!

Tesi 2020.03.17.

Kedves Diákok!

Üdvözöllek benneteket a virtuális tesi órátokon.
Mai testnevelés óra anyaga, tabata ezés:

Feladat leírása:

A/1: Kiindulóhelyzet: mellső fekvőtámasz. Fekvőtámaszból ugrás guggoló támaszba. Guggolótámaszból homorított felugrás. Abból ereszkedés vissza guggolótámaszba. Ugrás mellső fekvőtámaszba. (Ismétlésszám: 10)

A/2: Kh.: mellső fekvőtámasz. Támasz az alkaron. (plank). Emelkedés mellső fekvőtámasz helyzetébe. Először jobb kar, majd bal kar nyújtással, majd ereszkedés karonként kiinduló helyzetbe. (Ismétlésszám:10)

A/3: Fekvőtámaszban folyamatos lábtartáscsere. (Ismétlésszám 10)

A/4: Hanyattfekvésből lebegőülés, majd vissza hanyattfekvésbe. (Ismétlészsám:10)


B/1: Jobb térdelőállásból ugrás bal térdelőállásba homorított felugráson át. (Ismétlésszám: 10)

B/2: Mellső fekvőtámaszból jobb láblendítés előre, kartámasz hátul. ⇾ Láblendítés vissza kiinduló helyzetbe. ⇾ Bal láblendítés előre, kartámasz hátul. ⇾ Láblendítés vissza kiinduló helyzetbe. (Ismétlsszám: 10)

B/3: Kh.: guggolóállás mellső középtartás. ⇾ Homorított felugrás. ⇾ Ugrás vissza kiinduló helyzetbe. (Ismétlsszám: 10)

B/4: Helybenfutás térdemeléssel 30 másodpercen keresztül.

(A+B) x 2 = A és B feladatból két kör van.

Jó mozgást!
Szilvi néni

Próbateszt

Hahó!

Legyetek szívesek kipróbálni ezt ITT !

Éva néni

A háromszögek csoportosítása, külső, belső szögei (március 16 hétfő)

Háromszögek csoportosítása, elnevezése.
Összefüggések a háromszögek külső és belső szögei között.
Tk. 94-95.oldal

Feladat:
Olvasd el a rózsaszín részt! Oldd meg a 95. oldalon az 52-es feladat a, b, c, d, e, g-részét!
A megoldásokat részletesen, áttekinthetően írd le, majd készíts fényképet róla ás küldd el!

Ide kattintva töltheted a fotót a füzetedről

Háromszögek nevezetes pontjai, körei (március 17, kedd)

1. A háromszög oldalfelező merőlegesei, köré írható köre. Tankönyv 97-98.oldal

Csak a tételt kell megtanulnod, a bizonyítást nem. Olvasd el, hogy megértsd hogyan is kell szerkesztened.
Ebben segít az alábbi link és az első ábra vonatkozik rá!



Próbálj megszerkeszteni 2 ábrát, az általad megrajzolt tetszőleges hegyesszögű és derékszögű  háromszögekben!

2. A háromszög szögfelezői, beírható köre. Tankönyv 99. oldal


Csak a tételt kell megtanulnod, a bizonyítást nem. Olvasd el, hogy megértsd hogyan is kell szerkesztened.
Ebben segít az alábbi link és a második ábra vonatkozik rá!



Készíts el két ábrát a tankönyv 99 oldal 35. a, b feladata alapján. 
Fontos! A beírt kör sugarát szerkesztened kell! A kör sugarát az O pontból az egyik oldalra állított merőleges szakasz hossza adja meg!
Jó munkát! Még nem kell elküldened semmit! Gyakorolj! Értsd meg, hogyan kell szerkesztened!

2020. március 17. Etika


Hahó nyolcadikosom!

Minden alkalommal, amikor „itt” találkozunk, kapsz egy történetet, amelyen elgondolkodhatsz.

Íme a mai:

A magányosan élő szerzetes remetéhez egyszer emberek jöttek. Megkérdezték tőle:
- Mire való, hogy életed nagy részét itt töltöd el csöndben és magányban?
A remete éppen azzal foglalatoskodott, hogy vizet mert egy ciszternából, az esővíz összegyűjtésére szolgáló mély kútból. Fölfigyelt a kérdésre, s munka közben odaszólt a látogatóknak:
- Nézzetek bele a ciszternába! Mit láttok?
Az emberek kíváncsian körülvették a szerzetest, és próbáltak beletekinteni a mély kútba:
- Nem látunk semmit - mondták kisvártatva.
A remete abbahagyta a vízmerítést, pár pillanatnyi csöndet tartott. A látogatók feszülten figyeltek rá, mozdulni sem mertek:
- Most nézzetek bele a kútba egyenként, csöndesen. Mit láttok?
A látogatók érdeklődéssel hajoltak egyenként a kút fölé, s felkiáltottak:
- Saját arcunkat látjuk a kútban!
- Bizony, amíg zavartam a vizet - mondta a remete -, nem láttatok semmit. De a csöndben és a nyugalomban megismeritek önmagatokat.



Magyarország a szovjet tömbben

Biztosan mindannyian ismertek mémeket. Néhányan közületek talán már csináltak is ilyesmit. Ez a műfaj a nyelvi és a képi humor eszközével jelenít meg korabeli sajátosságokat. Az alábbiakban mutatok néhányat, amik Magyarország Rákosi- és a Kádár-korszakbeli életéről szólnak.

A) Nézd meg alaposan ezeket!
1.
2.   

3.       4. 

5.   
6.

7.     8. 

9.


B) Az első feladatod az, hogy az eddig tanultak alapján készíts egy mémet te is! IDE KATTINTVA találtok egy mém generátort, de használhattok bármilyen másik képszerkesztőt is, illetve bármelyik korabeli képet (pl. a tankönyvben szereplőkre is rákereshettek).
Az elkészített mémeket a történelmi háttér magyarázatával (hogy miről is szól az a kép, vicc, stb.) küldjétek el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre. A beküldés határideje a következő óra időpontja: március 23.

C) Játszd le EZT a kahoot challenge-et. (Ez lényegében egy egyszemélyes kahoot játék, ahol egymástól eltérő időben versenyeztek egymással.) Ahogy órán, úgy itt is a saját neved használd!

Kíváncsian várom a sziporkázó humorotok és kreativitásotok (és persze az elsajátított tudás) eredményét, szóval hajrá! :) 
Kata néni


Kelet-Európa 03.17.

Kedves Nyolcadikos!

Bizonyára nem felejtetted el Te sem, hogy Dél-Európából dolgozatírást ígértem. Bepótoljuk, amint kiigazodom a számonkérés itteni lehetőségei között.
Addig is haladnunk kell tovább:

Nyomtatott betűvel a füzetbe: KELET- ÉS KÖZÉP EURÓPA

Az óra címe: A hátságok földje: Kelet-Európa (írd fel a füzetbe)

                     ATLASZ: Kelet-Európa vagy Kelet-Európa és Törökország

Vázlat a füzetbe:
 

























A atlaszban minden földrajzi nevet, tehát tájat, folyót, országot, stb. keress meg!

A vázlatban az országok mellé írd oda a fővárosukat az atlasz segítségével!

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat:
33.o.1.,2.,3.a) /Kialakulás szerint azt jelenti, hogy röghg.,vagy síkság, stb./, 34.o.5.f.a)

A füzetképről és a mf.-i feladatokról várom a fotókat a 
varga-barany.marianna@vargatamas.hu címre!

Eredményes tanulást kívánok!

Marianne néni


Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...