2020. április 27., hétfő

Matematika 2020.04.27. (116.óra) - András bá

2020.04.27.                        116.óra
DOLGOZAT - JAVÍTÁSA
(Háromszögek,négyszögek)


1.) Csoportosítsd a háromszögeket!
     a) oldalai szerint: szabályos, egyenlő szárú, általános
     b) szögei szerint: hegyes-, tompa-, derékszögű 

---------------------------------------------------------------------------------
2.) Milyen négyszög a trapéz?
     Amelynek van egy pár párhuzamos oldalpárja.

3.) Milyen négyszög a paralelogramma?
         Szemközti oldalai párhuzamosak.

4.) Milyen négyszög a deltoid? 
     Melynek az egyik átlója szimmetriatengely.

5.) Milyen paralelogramma a téglalap?
     Melynek minden szöge egyenlő.

6.) Milyen paralelogramma a rombusz?
     Melynek minden oldala egyenlő.

7.) Milyen paralelogramma a négyzet?
     Melynek minden szöge és oldala is egyenlő.

--------------------------------------------------------------------------------
8.) Melyik sokszög területképlete?
     ( Vigyázz! Lehet, hogy nem csak egy sokszögé!!!)
 

--------------------------------------------------------------------------------
 9.) Melyik háromszögnek vagy négyszögnek van ..... 
      szimmetriatengelye? (Több is lehet!)
     egy db : egyenlő szárú háromszög, deltoid, húrtrapéz

     kettő db : téglalap, rombusz
     három db : szabályos háromszög
     négy db : négyzet
-------------------------------------------------------------------------------
10.) Számold ki ezen sokszög területét és kerületét!

        a = 5cm     b = 9cm    e = 7cm    f = 12cm

 
 2db négyzet + deltoid 
 K = 6⋅a + 2⋅b                 T = 2⋅Tn + Td
 K = 6⋅5 + 2⋅9                 T = 2⋅a⋅a + e⋅f÷2
 K = 30 + 18                   T = 2⋅5⋅5 + 7⋅12÷2
 K = 48cm                       T = 50 +42
                                       T = 92cm² 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 11.) Számold ki ezen sokszög területét és kerületét!
        a = 13cm    b = 7cm    c = 6cm    m = 6cm

 
 
 K = a + 4b + c             T = T𝑡 + T𝑝
 K = 13 + 4⋅7 + 6          T = (a+c)/2 ⋅m + a⋅m
 K = 13 + 28 + 6           T = (13+6)/2 ⋅6 + 13⋅6
 K = 47cm                     T = 57 + 78
                                     T =135cm²
---------------------------------------------------------------------------------
  1.feladat: 6 pont
  2.feladat: 1 pont                          36 - 39  
  3.feladat: 1 pont
  4.feladat: 1 pont                          28 - 35   4
  5.feladat: 1 pont
  6.feladat: 1 pont                          20 - 27   3
  7.feladat: 1 pont
  8.feladat: 8 pont                          12 - 19   2
  9.feladat: 7 pont
10.feladat: 6 pont                            0 - 11  
11.feladat: 6 pont
------------------------
összesen: 39 pont

😀😁😂😃😄😅😆😇😉😊😋😌😍😎😏😐😑😒😓😔

Testnevelés-Sportjátékok röplabda

Kedves diákok!

A héten a röplabdával folytatjuk a sportjátékokat.
A mai órán a kosárérintés átismétlésére gyakorlására küldök videót.

Kosárérintés videó

A videóban lévő páros feladatokat falnál oldjátok meg!
Mivel nincs sok mindenkinél otthon röplabda, így bármilyen labda, de még a wc papír is jó labdapótló.

Aki esetleg kedvet érez a szobában unalmában röplabdát gyakorolni, annak küldök további két videót: Kosárérintés szobában , Kosárérintés falnál

Szép napot!

Szilvi néni

nyelvtan

A mai órán ismét Kata néni nyelvtan órájára lépjetek be. Kövessétek az utasításokat, csináljátok meg a dolgozat feladatait!

Csak ügyesen!
Katinéni

Hallo aus Berlin - Tagesablauf

Kedves nyolcadikos!

A múlt heti feladatok megoldásait holnapig kérem, hogy küldjétek el nekem!
Krisztián! Rólad továbbra sincs semmilyen infóm! Hová tűntél?! Balázs?! Szabolcs?! Gréta?!

Was macht man morgens? Tätigkeiten nach dem Aufstehen; sich waschen, frühstücken, sich anziehen und Zeitangaben (ganze Uhr, halbe Uhr). Wann steht man auf, was befindet sich im Badezimmer, was frühstückt man, was zieht man sich an?
Az otthoni tanulás idején is nagyon fontos a NAPIREND! Nálatok hogyan telik egy nap?
Mit csináltok reggel? Mit csináltok ébredés után? (mosakodás, reggelizés, felöltözés) Mikor szoktál felkelni? Mi van a fürdőszobában? Mit reggelizel? Mibe öltözöl fel?

German Quiz: The perfect tense: Tagesablauf 2 - GermanZone.org
Nézd meg a videót

Marko schläft noch. Der Wecker klingelt, er muss aufstehen, obwohl er noch müde ist. Dann geht er ins Bad und aufs Klo. Die Familie isst zu Frühstück. Sie ziehen sich an, kämmen sich und gehen von zu Hause weg.
Marko alszik még. A vekker csörög, fel kell kelnie, habár még fáradt. Ezután elmegy a fürdőbe és a mosdóba. A család reggelizik. Felöltöznek, fésülködnek és elmennek otthonról.

A videó közben válaszolj a kérdésekre, majd egészítsd ki a feladatokat a helyes megoldásokkal és küldd el nekem! (Dolgozhatsz ebben a dokumentumban is, amit küldök!)


Viel Spaß!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 27.

Hello everyone!

Az online órán csak 5-en jelentek meg a csoportból (Adri, Zsuzsi, Bíborka, Marci, Krisztofer).
A többiek vajon nem olvasták, hogy lesz Teamsen óra vagy nem tudtak belépni?
Jelezd, ha technikai probléma miatt nem tudtál belépni!
 
Kérem azokat, akik pénteken nem vettek részt az órán, hogy ellenőrizzék (és ha kell, javítsák) a munkafüzeti feladatot (mf. 35./5.) a megoldókulcs alapján (kattints a megoldókulcs szóra!).

Let's start the lesson!


1)  Reading - Sweet Sue and the bank robbers

Coursebook page 46. - Tankönyv 46. old.

Watch this video about Sweet Sue and the bank robbers. Nézd meg Sweet Sue kalandját: ITT

Read the story. Olvasd is el a történetet.


2) True or false? 

Decide if the following sentences are true (T) or false (F).
Döntsd el, hogy a következő állítások igazak vagy hamisak! A füzetedbe írd a válaszaid.

  1. The men want to go to the prison.
  2. The supermarket is on the left side of the street.
  3. The bank is on a corner.

  4. If you turn right at the traffic lights, you get to a roundabout.
  5. The roundabout is before the canal. 

3) Vocabulary

Írd ki ezeket a szavakat a magyar jelentésükkel együtt a szótárfüzetedbe:

- go along
- go past
- corner
- canal
- traffic lights
- straight
- roundabout
- courthouse
- town hall
- prison
- strange
- direction

A füzetedről és a szótárfüzetedről készíts képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre!

See you later!

Nyelvtan - 04.27.

Kedvesek,

mára dolgozatot ígértem nektek az összetett szavakból.


  • A kitöltés előtt átnézheted a tk. 72-74. oldalát, illetve az előző órák anyagát.


  • A kitöltésre 45 perc áll rendelkezésre.


  • A dolgozatot IDE KATTINTVA éritek el, holnap 14.00-ig egy alkalommal kitölthető. 



Hajrá, hajrá!
Kata néni

Nyelvtan IV.27.

Kedves nyolcadikosok!

Azt ígértem, hogy megmérjük a tudásodat. A lenti feladatlapot kell kitöltened. kitöltés előtt átnézheted a tankönyved 72-74. oldalát és a múlt órák anyagait.
 A direktcímhez ezt írd:  Alárendelő kisdolgozat .
ITT  Kedd 18 óráig érhető el a feladatlap.
Jó munkát!

2020. április 27. Német Erika nénivel

Kedves nyolcadikos!

A múlt heti feladatokat ügyesen küldtétek legtöbben, itt láthatod, milyen értékelést kaptál a feladatokra.

A válaszokat javítsd, ahol szükséges!

04.22.
1. Martin 2. Tobias 3. Julia 4. Nina 5. Martin 6. Tobias

04.23.
a) feladatrész: 1. c 2. a 3. b
b) feladatrész: 1. c 2. a 3. b (tényleg!)

Mára ismétlő és gyakorló feladatokkal készültem - játékos módon. ;)


1. ModeKAHOOT

Szerdáig többször kitölthető! A legjobb eredményedre kis jegyet kapsz!

2. Feltétes módú mondatok

Tedd megfelelő sorrendbe a mondatok szavait! Néhány mondat ismerős lehet! ;)


3. Feltételes mód: mivel fejezezük ki?

Gyakorold a pénteki Teams-órán megbeszélteket! :)

sein (kijelentő mód) pl. Ich bin Frisörin. = Én fodrász vagyok.
wären (feltételes mód) pl. Ich wäre Frisörin. = Én fodrász lennék.

haben (kijelentő mód) pl. Ich habe einen Hund. = Van egy kutyám.
hätten (feltételes mód) pl. Ich hätte einen Hund. = Lenne egy kutyám.

Módbeli segédigék pl. könnten, sollten, möchten, stb.

Más igék esetében würden + ige pl. Ich würde lernen. = Én tanulnék.



Erika néni

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Nem kaptam fordítást Adótól, Mátétól és Laurától. Kérem pótoljátok!

A múlt órán megtanultuk a should segédigét, melynek jelentése kellene.

A mai órán a might, might not segéd igékkel ismerkedünk meg.

1. feladat

Olvasd el a szabályt és másold le a füzetedbe!

MIGHT, MIGHT NOT

A might, might not segédigéket használjuk, ha azt akarjuk kifejezni, hogy valami a jelenben vagy a jövőben lehetséges vagy sem.
Minden szám személyben marad a might.

Pl. The book might be interesting. -A könyv érdekes lehet.
He might arrive tomorrow.-Ő lehet, hogy holnap érkezik.
I might not go to the sports centre tonight.-Lehet, hogy ma este nem megyek a sport központba.

2. feladat


Tk.35.o. Grammar

Hasonlítsd össze a should és might segédigéket!





3.feladat

Oldd meg a TK. 35.o./4. Válaszd ki a megfelelő segédigéket should kellene vagy shouln't nem kellene, might lehet, might not nem lehet.





4. feladat

Használd a might segédigét! Mf. 26.o./2.









5. feladat


Azonosítsd a definíciókat a szavakkal! Mf.27.o./5.







Best wishes!












Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...