2020. április 3., péntek

Matematika 2020.04.03. (108.óra) - András bá

2020.04.03.                        108.óra
 Dolgozat - javítása
Pitagorasz - tétel alkalmazása 



1.) Derékszögű háromszög átfogója 8,2 cm, egyik
     befogója 6, 4 cm. 
     a)      Mekkora a másik befogó?
     b)      Mekkora a háromszög területe?
     c)      Mekkora a háromszög kerülete?






----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


2.) Egyenlő szárú háromszög szára 7,8 cm, alapja 6,3 cm.
a)      Mekkora a magassága?
b)      Mekkora a háromszög területe?
c)      Mekkora a háromszög kerülete?





 -----------------------------------------------------------------------------------


3.) Rombusz átlói 6 cm és 8 cm.
    a)       Mekkora a rombusz oldala?
           b)       Mekkora a rombusz területe?
c)       Mekkora a rombusz kerülete?




 





 -------------------------------------------------------------------------


4.) Négyzet átlója 12 cm. Mekkora az oldala?






------------------------------------------------------------------------------------

5.) Számítsd ki egy 10cm élhosszúságú kocka testátlóját 
     EC szakaszt!
 




------------------------------------------------------------------------------------
Pitagorasz tétel (tk.: 90.o.) Video
Feladatok tk.:91 - 92.o. Video
 
Tk.:92.o.47.f.

Matematika I (IV. 3 108. óra Pitagorasz-tétel alkalmazása)

Remélem mindenki megértette a tétel lényegét és a bizonyítást is.
Mindhárom tételt tudja mindeni!😏 Ha, ha, ha......

Ismétlésként nézzünk meg egy másik videót!
https://www.youtube.com/watch?v=-9gk_pxtE7g

108. óra Pitagorasz-tétel alkalmazása

A videón három számolást láthatsz, a videó "lestoppolásával" készítsd el az ábrákat és írd le ezeket az egyszerű számolásokat! Gondold át, értsd meg a számolás lépéseit!


Ugye milyen egyszerű?

A fotóról írd le a két feladat megoldását rajzzal együtt.
Oldalt feltüntettem a feladat megoldások lépéseit, amit célszerű betartani!
Ellenőrzésként használd a saját számológépedet is!




Öt feladat megoldása van a füzetedben. 
Önállóan oldd meg a fentiekhez hasonlóan a tankönyv 105. oldalán levő 43 feladatát!
3 számolást kell elvégezned! Jó munkát!

A feladatokat hétfőn közösen leellenőrizzük! 9-kor a Teams-ban

Angol - Dóri néni csoportja

Good morning!

1) Do you know the sights of London? Let’s find it out with this quiz!

Ismered a londoni látnivalókat? Derítsd ki ezzel a kvízzel!


Észrevetted? Vannak olyan helynevek, amik előtt használunk ’the’ névelőt (pl.: the Tower of London) más helynevek előtt viszont nem (pl.: Hype Park).

the az angol határozott névelő (magyarban: a / az) és szabályai vannak, hogy milyen szavak előtt használhatjuk és melyek előtt nem.

2) Nézzük a 'THE' használatát a helynevekkel, földrajzi nevekkel!

Nyisd ki a füzeted és írd fel a címet:

A határozott névelő (the) helynevekkel, földrajzi nevekkel

Másold le ezt a vázlatot!

1. A legtöbb út, utca, tér és park neve előtt nem használunk ’the’ határozott névelőt.

pl.: on Churchill Road, in Oxford Street, Trafalgar Square, Hyde Park
kivétel: the High Street

2. A tavak kivételével ’the’ névelőt használunk a vizek előtt (óceánok, tengerek, folyók, csatornák) pl.: the Atlantic (ocean), the Mediterrean (sea), the (River) Thames, the Suez Canal


3. Színházak és mozik előtt általában ’the’ áll.

pl.: the Playhouse (theatre), the Odeon (cinema)

4. ’The’ áll az of-os birtokos szerkezetet tartalmazó nevek előtt is.

pl.: the Tower of London, the Houses of Parliament

5. A legtöbb híd neve előtt nincs ’the’.

pl.: Tower Bridge
kivételek: the Golden Gate Bridge, the Severn Bridge

6. Az ’s birtokos szerkezetek előtt nincs ’the’.

pl.: near Nelson’s Column, at Durrant’s Hotel

A füzetben lévő vázlatot kérlek küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre!

Have a great weekend!
Bye!

Informatika - 2020.04.03.

Kedves Diákom!




A mostani anyagunk a táblázatkezelés.
#táblázatkezelés #Excel #menő #királyság

Ennek kapcsán nézd meg, kérlek, az alábbi videót, majd készíts egy Excel dokumentumot, melyben szerepel a neved. Az elkészült munkát töltsd fel az alábbi linkre!


Földrajz 04.03.

Kedves Nyolcadikos!


Nyugat, Észak-, Dél- és Kelet-Európa után Közép-Európa természeti adottságaival és országaival

ismerkedhetsz meg a következő órákon.

Nyisd ki a könyvet a 74. oldalon, az atlaszt pedig a Közép-Európa térképlapnál.

Minden tájat, folyót keress meg az atlaszban!

Írd a füzetbe:                          A rögvidékekben gazdag Közép-Európa

Közép-Európa határai:

É: Északi- és Balti-tenger partja; D: Alpok déli vonulata; NY: Rajna; K: Kelet-európai-síkság

Épülő és pusztuló partszakaszokkal is találkozhatunk Közép-Európában.

Északi-tenger partján: pusztuló magaspart (ez az erős hullámzás és a dagály munkája)

Balti-tenger partján: épülő partvidék jellemző (a hullámok, a szél és a homok munkája)
Itt a szárazföld területe lassan növekszik.

Olvasd el a könyvben hogyan épül a partvidék és írd le mit jelentenek a következő fogalmak:

dűne:
turzás:
lagúna:

Közép-Európa tájai:                            !!keress meg minden tájat az atlaszban!!

lánchg.-ek: ALPOK, KÁRPÁTOK,
röghg.-ek: NÉMET-KHG., ÉRCHG.,SZUDÉTÁK, LENGYEL-KHG.,
medencék: SVÁB-BAJOR-MEDENCE, CSEH-MEDENCE
síkságok: NÉMET-SÍKSÁG/GERMÁN-ALFÖLD, LENGYEL-SÍKSÁG/LENGYEL-ALFÖLD
                ROMÁN-ALFÖLD, ALFÖLD (Magyaro.)

A sík területeken található vándorsziklák érdekes módon kerültek a helyükre. Olvasd el hogyan: 76.o. lap alja, sárga rész.

Közép-Európa éghajlata:

nedves kontinentális éghajlat
száraz kontinentális éghajlat
magashegységekben - hegyvidéki éghajlat

Közép-Európa vízrajza:

Sűrű vízhálózat és ingadozó vízjárású folyók jellemzik a területet.
Keresd meg a következő folyókat + írd melléjük, hogy hová ömlenek és milyen torkolattal:

DUNA, RAJNA, ELBA, ODERA, VISZTULA

Oldd meg: mf.: 38.o. 1.,3.f.

Várom a füzetről és a mf.-i feladatokról készült fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Emelt angol - Éva néni

BREAKING!

Your homework for 04.02. hasn't arrived: Norbi, Gabi, Márk, Adél, Ádám.  (Workbook page 21., question tags.)

Your project on Saint Patrick's day hasn't arrived (homework for 03. 19.): Gyula, Barni, Adél, Gabi, Barbi, Lilla

Your digital diary hasn't arrived (homework for 03.17.): Gabi, Ádám.

You didn't have to send Student Book page 30. (your homework for today) but if you did, great!😊


YOU ARE SO COOL:  Dominik, Hanna   You have sent all your homeworks!!!


See you on Teams at 12 o'clock! 
Kezdjetek sminkelni, mert kamerás lesz a bulika:)

u.i: Akinek a neve szerepel a fenti felsorolásban, de úgy gondolja, hogy elküldte nekem EMAILEN a háziját, az inkább küldje el még egyszer, mert a 3655millió417ezer628 levél, messenger üzenet és fénykép között vagy technikai vagy ilyen-olyan hiba miatt simán el is keveredthet.
Mi ebből a tanulság?
Amiket csinálsz beadandókat, szerintem mentsd el magadnak is (legalább addig, amíg visszajelzést nem kapsz róla a tanárodtól, hogy megérkezett,) hogy bármikor fel tudd mutatni, hogy te azt megcsináltad.
 
 

Angol-Anikó nénni

Dear Students!


A mai órán új témakörbe kezdünk bele HEALTHY AND SAFETY

1. feladat


Answer these question.

-What do you thing about the health?
-Why is it important?
-What do you do for your heath?
-What are the healthy food?


2. feladat
Tk. 32.o. Parts of the body

Segít a Video ITT






3. feladat

Mf.24.o. 1.a,.b.






 3. feladat

Mf.84.o Írd ki  a szavakat a szótárba a 3A -ból!



Best wishes!

Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...