2020. március 24., kedd

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

A mai feladat egy kis lábtorna.


A videó megtekintéséhez katt ide


Ági néni

Testnevelés-Sportjátékok

Kedves nyolcadikosok!

Egy kis kézilabda specifikus dobóiskolával készültem a mai órára, csak hogy a kézilabdásoknak is kedvezzek.
Nem kell más hozzá,  mint egy halom zokni összegöngyölve, szék, párna, flakonok vízzel, doboz (vagy amit célozni akarsz).
 Jó szórakozást!

1. feladat: Ülj le a földre. Zoknik legyenek mögötted. Nyúlj hátra a dobó kezeddel egyért, majd célozz egy kb 4-5 méterre lévő dobozba/fazékba/...

2. feladat: Helyezz egy széket 4-5 méterre eléd! Hasalj le a talajra, a zoknik legyenek a dobó kezed felől. Másik kezeddel támaszkodj a talajra. Egykezes felső dobással célozd a zoknit a szék lábai közé.

3. feladat: Féltérdelő állásból (Ha jobb kezes vagy jobb lábadon térdelj, bal lábaddal lépj előre és dobáskor azon támaszkodj. Bal kezedek bal lábon térdelnek és jobb láb elől.) egykezes felső dobásból célozz a szék lábai közé.
Tanács: térded alá tehetsz párnát, úgy kényelmesebb.

4. feladat: Tegyél a székre egy tárgyat. (Ez lehet üdítős flakon vagy plüss.) Féltérdelő állásból egykezes felső dobással próbáld meg lelőni az adott tárgyat.

5. feladat: Állj egy lábon! (Dobókézzel ellentétes láb legyen az.) A zoknik legyenek melletted a dobó kezeddel megegyező oldalon. Dobókezeddel megegyező lábad emeld fel. Hajolj le a zokniért, majd egykezes felső dobással találd el a széken lévő tárgyat.

6. feladat: Ugyan az, mint az előző, csak a támasz lábad alá tegyél párnát, és így próbáld végrehajtani a feladatot!

Mellékelek egy videót, ami szemlélteti a feladatokat. Aki kedvet érez, a többi gyakorlatot is megcsinálhatja, ami a videóban szerepel.
videó itt

Utóirat: a berendezési tárgyakra vigyázzatok! :-)
Szilvi néni

Matematika 2020.03.24. (102.óra) - András bá

2020.03.24.                         102.óra
 A háromszög III.






Családi Dalárda


Hahó, hahó, indul az újabb KIHÍVÁS!



Mi a feladat?


Az egész családot, Apát, Anyát, Tesót, Morzsa kutyát rávenni, hogy veled együtt 

énekeljenek, táncoljanak, mozogjanak ERRE a dalra. 




Gyakoroljatok, aztán vegyétek videóra, és küldjétek át a 

tsze@vargatamas.hu  e-mail címre 

2020. április 30-ig!



Ha gond van a fájlok átküldésével, a fenti e-mailen jelezz!





2020. március 24. Etika

Hahó nyolcadikosom!

Néhány gondolatot hoztam ma Carl Rogers: Ilyen vagyok című írásából:


"Most rátérek egy alapvető felismerésemre, melynek a magam részéről különös jelentőséget tulajdonítok. Ezt a következőképpen tudnám megfogalmazni: Óriási értéke van annak, ha megengedhetem magamnak, hogy megértsek egy másik embert. Furcsának tűnhet, ahogy fogalmaztam. Szükséges-e, hogy az ember megengedje magának a másik megértését? Az első reakciónk ha mások mondanak valamit; hogy azonnal értékeljük, megítéljük, ahelyett, hogy megértenénk. Ha valaki valamilyen érzését, viszonyulását vagy meggyőződését fejezi ki, szinte azonnal hajlunk rá, hogy ilyesmit érezzünk: "Így van." vagy "Ez hülyeség"; "Ez nem normális" "Ennek semmi értelme"; "Ez nem helyes"; "Ez nem szép". Nagyon ritkán engedjük, hogy megértsük pontosan, mit jelent a másiknak az, amit mond. Szerintem ez azért van, mert a megértés megváltoztathat. És mindnyájan félünk a változásoktól. Tehát ahogy mondtam, nem könnyű megengedni magunknak, hogy megértsünk valakit, hogy mélyen, tökéletesen, empátiásan belehelyezkedjünk a másik ember gondolatvilágába. És nagyon ritka is.

...

A következő fontos felismeréshez tanácsadói munkám során jutottam el. Ez röviden így szól: nagyon gyümölcsöző számomra, ha el tudok fogadni egy másik személyt. Rájöttem, hogy egy másik embert és érzéseit semmivel sem könnyebb elfogadni, mint megérteni. Megengedhetem-e igazán egy másik embernek, hogy ellenséges legyen velem szemben? Elfogadhatom-e haragját, mint személyiségének valós és érvényes részét? Elfogadhatom-e őt, amikor az életet és az élet problémáit annyira másként látja mint én? Elfogadhatom-e amikor j6 érzéssel viszonyul hozzám; csodál és rám akar hasonlítani? Mindez benne van az elfogadásban és ez nem megy könnyen.
Azt hiszem, a mi kultúránkban egyre gyakoribb mindnyájunkban az a séma, hogy így gondolkozunk: "Mindenki másnak azt kell érezni, gondolni és hinni, amit én...". Nagyon nehezen engedjük meg gyermekeinknek, vagy szüleinknek vagy házastársunknak, hogy bizonyos dolgokról, problémákról tőlünk eltérő állásponton legyenek. Nem tudjuk megengedni tanítványainknak, betegeinknek, hogy mások legyenek mint mi, vagy hogy tapasztalataikat a maguk módján hasznosítsák. Országok viszonylatában nem vagyunk képesek megengedni egy másik nemzetnek, hogy másképpen gondolkozzon, és érezzen mint mi. Pedig úgy találom, hogy az élet egyik legértékesebb lehetősége ez - az egyének elkülönülése, minden egyén joga, hogy saját tapasztalatait a maga módján hasznosítsa és a maga értelmét találja meg bennük. Minden ember egy önmagáért való sziget, a szó valódi értelmében; és csak akkor emelhet hidakat más szigetek felé, ha akar és tud is mindenek felett önmaga lenni. Ezért úgy találom, hogyha el tudok fogadni egy másik embert, ami mind személyiségének valós és eleven része, akkor segítek neki abban, hogy személlyé váljon: és ebben óriási értéket látok."






                                                                                  


osztályfőnöki

Jó reggelt Mindenkinek! várom a jelentkezéseket.

Földrajz 03.24.

Kedves Nyolcadikos!



A mai óránk témája: Ukrajna - tk. 70.o.

Keresd meg szomszédos országunkat az atlasz Európa országai térképlapján, majd keress olyan térképlapot ahol látod a domborzati viszonyait is, pl. a Közép-Európa vagy a Kelet-Európa térképlapon.

Vázlat a füzetbe:                                   Ukrajna 

Ha nem látod a mobilon a vázlatot, görgess az oldal aljára és a Mobil verziót váltsd át Internetes verzióra. 











 

Keresd meg a kiemelt földrajzi helyeket az atlaszban!
Olvasd el a 72. és 73.o-on sárga alapon kiemelt részeket a tk.-ben.

VIDEÓ - KÁRPÁTALJA

VIDEÓ - MUNKÁCS

Oldd meg a következő mf.-i feladatokat:
36.o.1.,2.,3.f. (A keresztrejtvényben a 3. szót az első négyzet kihagyásával írd be!)

Várom a fotókat IDE a mai dátum (03.24. kedd) alá! 
Látszódjon a neved a fotón!

Ismételd az elmúlt hetekben tanultakat, hiszen Dél-Európából már nem volt alkalmad dolgozatot írni az iskolában. Valamilyen formában pótoljuk. 😉

Marianne néni

Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...