Kedves Nyolcadik c!
Hárman vannak nyelvtan órán, négyen küldik a Radnóti életrajzot...
Mit tegyek, hogy még NE HAGYJÁTOK ABBA az iskolai munkát???
Az irodalom számomra nem elsajátítandó ismeretekből áll. Nekem érzések, hangulatok gyönyörű megfogalmazását jelenti, olyan gondolatok szavakba foglalását, amiket magamtól nem tudnék kimondani, amitől megborzongok, ami....
Remélem, van hasonló élményetek valamelyik művel kapcsolatban, vagy ha eddig nem volt, egyszer majd lesz!
A mai témánk Radnóti verse, a Nem tudhatom...
Olvassátok el a tk. 80-81. oldalán a verset legalább kétszer, hallgasd is meg ITT. Olvasd el a tk. verselemzését, igyekezz válaszolni a tk. kérdéseire! Másold le a vázlatot! 81/2.
A füzetedbe dolgozz, és válaszolj a következő kérdésekre is:
1. Kiknek a nézőpontjából látjuk az országot a 2. részben?
2. Sorolj fel legalább 5-5 dolgot, mit lát az egyik, mit lát a másik!
3. Miért fohászkodik a költő a mű végén?
A műben szereplő költői eszközök felismerésében segít a KÖVETKEZŐ feladat.
Várom a megoldásokat. Jegyet kapsz rá.
Katinéni
2020. május 15., péntek
Matematika 2020.05.15. (126.óra) - András bá
2020.05.15. 126.óra
Relációk,függvények,sorozatok
(Tk.:161 - 186.)
1.) Reláció
Video Hozzárendelések értelmezési tartomány értékkészlet (10:23)
Adott A és B nem üres halmazok elemeiből alkossunk rendezett párokat, az összes lehetséges módon úgy, hogy a pár első eleme mindig az A, a második eleme mindig a B halmazból kerüljön ki! Az így kapott, párokból álló halmaz bármely nem üres részhalmazát az A és B halmaz elemei közötti kapcsolatnak, hozzárendelésnek, relációnak nevezzük.
Adott A és B nem üres halmazok elemeiből alkossunk rendezett párokat, az összes lehetséges módon úgy, hogy a pár első eleme mindig az A, a második eleme mindig a B halmazból kerüljön ki! Az így kapott, párokból álló halmaz bármely nem üres részhalmazát az A és B halmaz elemei közötti kapcsolatnak, hozzárendelésnek, relációnak nevezzük.
Az a halmaz, ahonnan a rendezett párok első elemei kerülnek ki az alaphalmaz. A második elemeket tartalmazó
halmaz a képhalmaz. A két halmaz elemei
között lehetnek azonosak is, sőt az alaphalmaz és a képhalmaz meg is
egyezhet.
A reláció
értelmezési tartománya: az alaphalmaznak azok az elemei alkotják,
amelyekhez az adott kapcsolatban tartozik képhalmazbeli elem. (Amelyekből
nyíl indul ki.)
A reláció
értékkészlete: a képhalmaznak azok az elemei alkotják, amelyekhez az
adott kapcsolatban tartozik alaphalmazbeli elem. (Amelyekhez nyíl mutat.)
Függvény: egyértelmű hozzárendelés.
Szám-szám
függvény: olyan függvény, ahol az alaphalmaz és a képhalmaz is számhalmaz.
Függvény vagy nem függvény?
2.) Koordináta - rendszer
A derékszögű koordináta-rendszert két
egymásra merőleges számegyenes alkotja. Az egyeneseket koordinátatengelyeknek, metszéspontjukat
kezdőpontnak, origónak nevezzük. Az origóhoz
mindkét számegyenesen a 0-t rendeljük hozzá. A „vízszintes” tengely az x (abszcissza) tengely, a „függőleges”
az y (ordináta) tengely.
Az x tengelyen a számok jobbra, az y
tengelyen felfelé növekednek.
A koordináta-rendszer segítségével a sík
bármely P pontjának a helyzete két jelzőszám (koordináta) segítségével
egyértelműen meghatározható. A pont helyzetét a két tengelytől mért előjeles
távolságával határozzuk meg. A pontnak a tengelyektől mért előjeles
távolságai a pont koordinátái (jelzőszámai). Az előjelek a számegyenesek segítségével adhatók
meg. A jelzőszámokat, a pont neve után zárójelben adjuk meg:
P( x ; y )
első jelzőszám második jelzőszám
A koordináta-rendszer a síkot négy síknegyedre osztja. A negyedeket római számmal jelöljük.
Amíg ismerkedsz a koordináta-rendszerrel, a pontok jelzőszámainak
meghatározásánál érdemes a következőképpen eljárnod: Az origóból indulva, el
kell jutnunk a kiválasztott pontba úgy, hogy csak a tengelyekkel párhuzamosan
haladhatunk, és az indulás után csak egyszer válthatunk irányt. Az x
tengelyen megtett lépések száma és iránya lesz a pont első koordinátája. Az y
tengellyel párhuzamosan megtett lépések száma és iránya adja a pont második
koordinátáját.
Van még
egy nagyon fontos szabály: először mindig az x
tengelyen kell elindulni.
Határozzuk
meg az A pont
koordinátáit!
Indulás az origóból!!
1. lépés x-tengelyen: negatív
irányba (balra) 4 lépés
Ezért az első
jelzőszám: x = - 4
2. lépés y-tengellyel párhuzamosan: pozitív irányba (fel)
2 lépés
Ezért a második
jelzőszám: y = + 2
A keresett koordináták: A( - 4 ; +2 )
Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 15.
Dear students,
The wordtest was easy peasy lemon squeezy, right? Good job everyone!
The wordtest was easy peasy lemon squeezy, right? Good job everyone!
Online lesson at 10 o’clock!
Ma szakadjunk el kicsit a tankönyvtől, munkafüzettől és csináljunk valami olyat, amit szerintem mindenki szeret csinálni… hallgassunk zenét!
Az online órán bemutatok nektek egy olyan oldalt, amelyen nem csak meghallgathatod a kedvenc angol dalaid, de ezáltal még a hallott szövegértésed is fejlesztheted és tanulhatsz is.
Csatlakozz 10-kor az online órához és megmutatom ezt a honlapot, és hogy hogyan használd!
Óra után felrakom ide az oldal linkjét és a mai feladatod!
…és akik inkább olvasni szeretnek? Nekik is van egy jó hírem! Az Oxford Learner’s Bookshelf oldalon 2020. június 30-ig ingyen elérhető 149 angol könyv, amiket direkt nyelvtanulóknak szántak. Csak regisztrálnod kell, és már kérheted is az ingyen olvasnivalót. Óra végén ezt is megmutatom.
Have fun!
Ma szakadjunk el kicsit a tankönyvtől, munkafüzettől és csináljunk valami olyat, amit szerintem mindenki szeret csinálni… hallgassunk zenét!
Az online órán bemutatok nektek egy olyan oldalt, amelyen nem csak meghallgathatod a kedvenc angol dalaid, de ezáltal még a hallott szövegértésed is fejlesztheted és tanulhatsz is.
Csatlakozz 10-kor az online órához és megmutatom ezt a honlapot, és hogy hogyan használd!
Óra után felrakom ide az oldal linkjét és a mai feladatod!
Tehát az oldal, ahol zenehallgatással játszva tudsz tanulni a LyricsTraining
What does a lyrics mean? Lyrics are the words of a song (=dalszöveg).
What does a lyrics mean? Lyrics are the words of a song (=dalszöveg).
Feladat: Keress a LyricsTraining oldalon egy olyan angol nyelvű dalt, amit szeretsz, játszd végig, egészítsd ki a dalszöveget úgy, ahogy mutattam és ha kész vagy küldj egy képernyőképet róla!
Válaszd a Beginner szintet és a Choice Mode-ot. Nem kell regisztrálnod az oldalon, ha megkérdezi, hogy szeretnél-e fiókot (account) csinálni, akkor válaszd a ’Maybe later’ opciót és már kezdheted is a feladatot.
Amikor elindítod a dalt, a dalszöveg a videó alatt fog megjelenni. A szövegből hiányoznak bizonyos szavak. Jobb oldalt lesznek a szavak, amikből választani lehet.
Ha jól választottál, akkor megjelenik a szó a szövegben és egy zöld pötty lesz alatta.
Addig nem megy tovább a dal, amíg nem sikerül eltalálni a jó megoldást (ha újra szeretnéd hallgatni azt a részt, amiben a hiányzó szó van, akkor nyomd meg a videó alatt a bal oldali gombot).
Válaszd a Beginner szintet és a Choice Mode-ot. Nem kell regisztrálnod az oldalon, ha megkérdezi, hogy szeretnél-e fiókot (account) csinálni, akkor válaszd a ’Maybe later’ opciót és már kezdheted is a feladatot.
Amikor elindítod a dalt, a dalszöveg a videó alatt fog megjelenni. A szövegből hiányoznak bizonyos szavak. Jobb oldalt lesznek a szavak, amikből választani lehet.
Ha jól választottál, akkor megjelenik a szó a szövegben és egy zöld pötty lesz alatta.
Addig nem megy tovább a dal, amíg nem sikerül eltalálni a jó megoldást (ha újra szeretnéd hallgatni azt a részt, amiben a hiányzó szó van, akkor nyomd meg a videó alatt a bal oldali gombot).
…és akik inkább olvasni szeretnek? Nekik is van egy jó hírem! Az Oxford Learner’s Bookshelf oldalon 2020. június 30-ig ingyen elérhető 149 angol könyv, amiket direkt nyelvtanulóknak szántak. Csak regisztrálnod kell, és már kérheted is az ingyen olvasnivalót. Óra végén ezt is megmutatom.
Have fun!
Matematika (126. óra Ismerkedés a gúlákkal)
Kedves, okos(?) Matekosok!
A dolgozatot hétfőn megbeszéljük.
Mivel az elmúlt hetekben sokat dolgoztunk (már aki lelkiismeretes), ma egy kis "pihenés".
Nézd meg a gúlákkal kapcsolatos videókat és egy feladatot kell csak megoldanod.
A dolgozatot hétfőn megbeszéljük.
Mivel az elmúlt hetekben sokat dolgoztunk (már aki lelkiismeretes), ma egy kis "pihenés".
Nézd meg a gúlákkal kapcsolatos videókat és egy feladatot kell csak megoldanod.
Gúla fogalma, elemei, fajtái 1: https://www.youtube.com/watch?v=Fb-qZwMNCnc
Gúla fajtái elemei 2: https://www.youtube.com/watch?v=6L6NAoUZgSI
Gúla hálózata: https://www.youtube.com/watch?v=MsG8lfe2X7s
A látottak összefoglalását a tankönyv 132-133. oldalán találod. Olvasd át ezt is!
Feladat:131. oldal 86. feladat
Jó pihenést a hétvégére!
2020.05.15. Német Enikő nénivel
Kedves nyolcadikos!
Nézzük, mi lesz Nico további sorsa Németországban! :)
Egy kis segítség:
- 4. feladatban csak ki kell mondanod a mondatot neked is, és bejelölni, hogy jól ment!
- 5. feladatban hallgasd meg a választ, jelöld a hozzá tartozó kérdést!
- 6. feladatban magázva kell feltenni a kérdést, például:
- 8-9. feladatban a tegezést tanítja meg: Wollen wir uns nicht duzen? = Nem akarunk tegeződni?
Nézzük, mi lesz Nico további sorsa Németországban! :)
Egy kis segítség:
- 4. feladatban csak ki kell mondanod a mondatot neked is, és bejelölni, hogy jól ment!
- 5. feladatban hallgasd meg a választ, jelöld a hozzá tartozó kérdést!
- 6. feladatban magázva kell feltenni a kérdést, például:
- 8-9. feladatban a tegezést tanítja meg: Wollen wir uns nicht duzen? = Nem akarunk tegeződni?
Jöhet az eredményed megint Messengeren!
Viel Spaß!
Angol-Anikó néni
Informatika - 2020.05.15.
Kedves Diákom!
Az elmúlt hetekben sokat foglalkoztunk táblázatkezeléssel, az Excel programmal. Örültem, hogy többen töltöttetek is fel kész munkákat, diagramokat. Sajnos erre nem mindenkinek van lehetősége, ezért a számonkéréshez egy tesztet kell kitöltened.
De van jó hírem is, a teszt elkészült, így ki is töltheted!
Ehhez érdemes átnézned a füzetedet, illetve ha elakadsz, akár az internetet is segítségül hívhatod!
Jó munkát kívánok!
Biológia 05.15.
Kedves Nyolcadikos!
Cím a füzetbe: Hallásunk, egyensúlyozásunk, ízlelésünk és szaglásunk
HALLÁS tk. 117.o.
Nézd meg ezt a videót: FÜL, A HALLÁS FOLYAMATA
Vázlat a füzetbe:
- a hallás érzékszerve a fül Tanulmányozd a fül felépítését bemutató 1. ábrát
- inger: a hang rezgése
- 3 fő része:
I. külső fül - fülkagyló, hallójárat
II. középfül - dobhártya, hallócsontocskák
III. belső fül - csiga: itt vannak a receptorok
Írd a részekhez, hogy mi a feladatuk!
A hallás folyamata:
- baktérium okozta fülbetegség a középfülgyulladás
Nézd meg ezt is: VIGYÁZZ A FÜLEDRE!
EGYENSÚLY-ÉRZÉKELÉS tk. 118.o.
- szerve a belső fülben található három félkörös ívjárat + tömlőcske és zsákocska
- a receptorok a az egymásra merőlegesen lévő, folyadékkal telt ívjáratok találkozásaiban vannak
- inger: a fej mozgásállapotának változása
Olvasd el a működését!
ÍZÉRZÉKELÉS tk. 119.o.
- szerve a nyelv 8.ábra! Rajzold le a füzetbe!
- inger: íz
SZAGLÁS tk. 119.o.
- érzékszerve az orr
- inger: szag
- a receptorok a szaglóhámban vannak
A szaglás folyamata:
BŐRÉRZÉKELÉS tk. 119.o.
- a legnagyobb felületű érzékszerv
- az irhában vannak a nyomás-, hő- és fájdalomérzékelés receptorai 9.ábra!
Mf.: 76.o.5.f. Nagyon jó kis összefoglaló táblázat!!
Ide várom a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni
Angol - Éva néni
Hi guys!
I'm sure you have read Unit 3B The new story of Sweet Sue and Smart Alec last time!
What is the difference between shouldn't and mustn't?
Today you are the teacher.
1. Please explain to me the difference between these two words.
2. Now please answer these questions.
-> How can you avoid your things getting stolen at school? Give examples!
->When was the last time you have tripped over something? Or just tell me about any time this happen to you!
-> Why is it bad for your back if you lift heavy things bending over?
3. Now please do exercise 1 on page 26 in your workbook.
+1
I will ask you the aswers to these questions on our online English lesson today at 12 o'clock.
See you there!
BYE!
You have 3+1 things to do today.
I'm sure you have read Unit 3B The new story of Sweet Sue and Smart Alec last time!
What is the difference between shouldn't and mustn't?
Today you are the teacher.
1. Please explain to me the difference between these two words.
2. Now please answer these questions.
-> How can you avoid your things getting stolen at school? Give examples!
->When was the last time you have tripped over something? Or just tell me about any time this happen to you!
-> Why is it bad for your back if you lift heavy things bending over?
3. Now please do exercise 1 on page 26 in your workbook.
+1
I will ask you the aswers to these questions on our online English lesson today at 12 o'clock.
See you there!
BYE!
Matematika Imre bácsi
Kedves Nyolcadikosok!
A mai órán dolgozatírás következik, oldd meg a
következő három feladatot és a megoldásaidat küldd el a hajdu.imre@vargatamas.hu
e-mail címre!
Számológépet és füzetet használhatsz!
Mindenkinek KÖTELEZŐ!
1.. Egy kocka éle 3 cm, rajzold le a hálóját és
számítsd ki a felszínét és a térfogatát!
2.
Egy téglatest élei a= 5 cm, b= 4 cm és c= 3 cm.
Rajzold
le a hálóját és számítsd ki téglatest a felszínét és a térfogatát!
3.
Egy henger sugara 20 cm, a magassága 30 cm.
Számítsd
ki a henger felszínét és a térfogatát!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Testnevelés 2020.06.15.
Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...
-
Szia! Mai feladat, hogy menj ki a szabadba és sétálj, biciklizz, kocogj, ami jól esik. A megjegyzésbe írd meg, hogy mit csináltál! Jó ...
-
Főleg Kende! Egyszer a TE kívánságod is teljesüljön! Egy kicsit kalandozunk, játszogatunk a geometria világában! Nagyon különböző, könnyű...
-
Hi everyone! Do you remember Sweet Sue's story? What were the bank robbers doing? They were asking for directions. What was Sweet Sue...