2020. március 25., szerda

Matematika 2020.03.25. (103.óra) - András bá

2020.03.25.                         103.óra
A háromszög nevezetes vonalai és pontjai 
(Gyakorlat)

1.) A háromszög köré írható kör megszerkesztése
Tk.: 84.o.31.f. adatai alapján!
          (Nem kell az a,b,c,d pontokkal foglalkozni!) 


2.) A háromszög beírható körének megszerkesztése
Tk.: 86.o.35.f. a), b)  
        

3.) A háromszög magasságvonalai, magasságpontja
    
       Tk.: 87.o.36.f. c) 

4.) A háromszög középvonala

        Tk.: 87.o.38.f. c)

5.) A háromszög súlyvonalai, súlypontja

        Tk.: 88.o.40.f. b) 

Hf.:  (Kérem nevet ráírva feltölteni az öt szerkesztést!)
       Ide töltsd fel! 

Testnevelés

Kedves nyolcadikos!

A mai órára szabaduló szobás játékot terveztem.
Remélem mindenkinek sikerül kijutnia!
Időméréshez használjatok órát!
Szabaduló szoba:
1 szoba: 10 fekvőtámasz, 10 hasprés, 10 törzsemelés
2 szoba: labdavezetés szlalomban jobb lábbal, bal lábbal, váltott lábbal, jobb talp, bal talp. (bólyának párna, wc papír, plüss,...)(Ha nincs otthon labdád, egy pár zokni összefogva is megteszi.)
3 szoba: Hanyatt fekvés, lábemelés 90 fokig, hasprés végzése közben karral próbáljuk elérni a bokát, de maximum hát közepéig emelkedjünk 20x
4 udvar:labda levegőben tartása, legalább 15 érintés/ütés (Labda lehet zokni, lufi, plüss, wc papír..)

A szobák feladataira szabott idő: 1perc 30 másodperc. Ha sikerül adott időn belül teljesíteni a feladatot, akkor léphetsz a következő szobába, ha nem sikerül, akkor ismételni kell. Az udvaron történő feladat nem időre megy, ha leesik a labda, újra kell kezdeni.

Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 25.

Hello everyone!

How are you today? Are you ready to write the test?

Most így, virtuálisan írjuk meg a Unit3 anyagából a már régóta esedékes témazárót.

45 percig írhatod a dolgozatot.
Mivel ez az első ilyen alkalom, ezért lehetőséged van kétszer kitölteni a tesztet.

Az első kitöltés után nem fogod látni a megoldásokat, csak az elért eredményed (pontokban és százalékban) és az érdemjegyed (zárójelben a % után).
Akkor írd meg újra a dolgozatot, ha javítani szeretnél (célirányosan nézd át újra, amit tanultunk ebben a leckében és utána töltsd ki még egyszer).

Kérlek, vedd komolyan és figyelmesen olvasd el a feladatokat mielőtt nekifogsz!


Nyelvtan - Kata néni

Kedves Nyolcadikos!

Az új témakörünk a szóalkotás módjairól szól.

1. Írd fel a füzetedbe címként: Az összetett szavak

2. Nézd meg EZT a videót, majd válaszolj az alábbi kérdésekre! Válaszaidat írd le a füzetedbe!

  • Mi a szóalkotás két leggyakoribb módja?
  • Milyen fajtái vannak a szóösszetételeknek?
  • Mi a különbség a mellérendelő és az alárendelő összetett szavak között?

3. Nézz szét magad körül! Gyűjts 10 összetett szót, és írd le őket a füzetedbe! (pl. szemüveg, távkapcsoló, stb.)

4. Írj ide a bejegyzés alá megjegyzésben (kommentben) 5-öt azok közül, amiket gyűjtöttél!

Jó munkát!
Kata néni

Nyelvtan III. 25.

Kedves nyolcadikos!
Az új témakörünk a szóalkotás módjairól szól.
Nézd meg a videót, majd válaszolj a kérdésekre!
szóalkotás
Mi a szóalkotás két leggyakoribb módja?
Milyen fajtái vannak a szóösszetételeknek?
Mi a különbség a mellérendelő és az alárendelő összetett szavak között?

Nézz szét magad körül! Gyűjts 10-15 összetett szót, majd írd le füzetedbe a az előző kérdések válaszaival együtt! Kezdem én: szemüveg, távkapcsoló.......

A füzetedet fényképezd le, majd küldd el nekem a vargatamasblogos@gmail címre!

Kérlek, fogadd meg az alábbi szabályokat!


Email küldése

-mindig tartsuk szem előtt, hogy a címzett nem csak velünk levelezik, sőt valószínűleg több e-mailt kap naponta. Éppen ezért az e-mail legfontosabb része: a tárgy (subject).
-A  tárgy röviden tartalmazza, hogy mit szeretnénk és kik vagyunk. 
-A címzett így rögtön látja kik vagyunk, milyen időpontról/időszakról és milyen témában van szó, és persze ott a nevünk is. Ráadásul visszakeresni is könyebb egy ilyen levelet,rögtön megkapja az információt a fejlécből.
-Például: Minta Marika, III. 18. töri tz
- Ne használjunk kamu neveket
-Ha a szüleid email címével küldesz levelet, akkor nagyon hasznos a TÁRGY( subject) használata
-csatolni a gémkapocs ikonra kattintva tudsz, ekkor kinyílik egy felület, ahonnan ki tudod választani a csatolandó fotót
-A csatolt fénykép legyen éles, valamint tollal írd a füzetbe a lefényképezendő feladatot!

Was nimmt Tina mit?

Kedves nyolcadikos!
Üdvözöllek az ötödik digitális órádon!
Szükséged lesz: tankönyv, munkafüzet, ceruza!

Emlékszel még a werden igére? 🤔 Mit jelent? Hogyan ragoztuk?

Was nimmt Tina mit, wenn sie nach England fährt? 
(Mit visz magával Tina, ha Angliába utazik?)

Wenn Tina nach England fährt, nimmt sie ihr Englischbuch mit. 
A mondatnak kettős jelentése van: egyrészt van egy feltételes jelentése, másrészt egy jövőbeli eseményre is mutat.
(Ha Tina Angliába utazik, magával viszi az angol könyvét.)

Folytasd a tankönyvedből (31. oldal, 9. feladat) szóban!
(Mivel Tináról van szó, az összes mondatba az ő birtokában lévő eszközöket kell behelyettesítened! Ez a következőképpen fog kinézni: ihren/ihre/ihr. Segítenek a színek!)

Ezután nyisd ki a munkafüzetedet a 24. oldalon!
Wenn ich ans Meer fahre, brauche ich meine Badehose. (Ha a tengerhez utazok, szükségem van a fürdőnadrágomra.)
Egészítsd ki a mondatokat szabadon. Segít a mondat második fele, amiből megtudhatod, hogy mikor mire van szükségem.
🧥📖👟💰👓

Az elkészített feladatot fotózd le és küldd el nekem!

Viel Spaß!





osztályfőnöki

Jó reggelt mindenkinek! a tegnapi ofő óra nem sikerült, hiába csináltam meg a 8c csoportot. Szerencsére Ádám el tudta indítani, így 1 órás késéssel mégis csak tudtam beszélni néhány gyerekkel. Nagyon jó volt látni, hallani Benneteket! Minden kedden 2 órakor próbálkozunk újra.                  Addig is csináljátok a tanulnivalókat! Csak így tovább!
Jelezzétek, ha itt vagytok!

Nyelvtan Maca néni csoportjának

Kedves Nyolcadikos!

Az új témakörünk a szóalkotás módjairól szól.

1. Írd fel a füzetedbe címként: Az összetett szavak

2. Nézd meg EZT a videót, majd válaszolj az alábbi kérdésekre! Válaszaidat írd le a füzetedbe!

  • Mi a szóalkotás két leggyakoribb módja?
  • Milyen fajtái vannak a szóösszetételeknek?
  • Mi a különbség a mellérendelő és az alárendelő összetett szavak között?

3. Nézz szét magad körül! Gyűjts 15 összetett szót, és írd le őket a füzetedbe! (pl. szemüveg, távkapcsoló, stb.)

4. Írj ide a bejegyzés alá megjegyzésben (kommentben) 8-at azok közül, amiket gyűjtöttél! (Ha nem vagy bejelentkezve Google-fiókba, akkor írd a megjegyzés végére a nevedet is, kérlek!)

Jó munkát!
Maca néni

Nyelvtan Katinéni csoportjának

Kedves Nyolcadikos!

Az új témakörünk a szóalkotás módjairól szól.

1. Írd fel a füzetedbe címként: Az összetett szavak

2. Nézd meg EZT a videót, majd válaszolj az alábbi kérdésekre! Válaszaidat írd le a füzetedbe!

  • Mi a szóalkotás két leggyakoribb módja?
  • Milyen fajtái vannak a szóösszetételeknek?
  • Mi a különbség a mellérendelő és az alárendelő összetett szavak között?

3. Nézz szét magad körül! Gyűjts 15 összetett szót, és írd le őket a füzetedbe! (pl. szemüveg, távkapcsoló, stb.)

4. Írj ide a bejegyzés alá megjegyzésben (kommentben) 8-at azok közül, amiket gyűjtöttél! (Ha nem vagy bejelentkezve Google-fiókba, akkor írd a megjegyzés végére a nevedet is, kérlek!)

Jó munkát!
Katinéni

Emelt angol - Éva néni

My dear Students!

Let me give you some visszajelzés on your work.😊

Így néz ki a "halállista". Amikor beküldesz valamilyen feladatot, egy ikszecske kerül a megfelelő helyre. Kérlek tekintsd át ezt a táblázatot, és ha úgy találod, hogy valamit beküldtél, de nincs ott az x, akkor vedd fel velem a kapcsolatot, hogy megkereshessük. Ha nem csinálsz egyáltalán feladatokat, akkor viszont bajba kerülhetsz! Ha 3 feladat kimarad, szólok az osztályfőnöködnek, aki felveszi veled a kapcsolatot, hogy mi az oka annak, hogy nem dolgozol.
Ezt ti sem akarhatjátok...😊

Ha a neved mellett az áll, hogy "5sz", az azt jelenti, hogy azt a feladatot kimondottan pipecül csináltad meg. Talán többet is csináltál, mint amennyit kértem vagy szép, alapos munkát végeztél, tehát ez egy szorgalmi vagy házi feladat ötös.

Az "x-" azt jelenti, hogy éppen csak súroltad a követelményszintet ahhoz a feladathoz. De legalább kész van. 😊

A film végét megnézte valaki otthon? Jelezzen, aki igen, hogy tudjam.

Back to English...

Everybody got London's Roman name right! In this video you can learn more about London in Roman times and the events that happened later. Please watch the video, preferably more than once, and try to understand as much as you can. The speaker has got an American accent by the way. You can find the written text of the video under the video itself (A videó alatt ha lenyitod a fület megtalálod a szöveget leírva, amit hallottál).

What do these words mean? 
port =
to decline=
constant=
medieval=
plague=
wealthy=
reign=

Roman times in Britain are important because many words in English come from Latin, the language spoken by the Romans. And also don't forget that the Romans were also present in Hungary, too.
Have you ever heard about the Roman name of Hungary? (One plus point if you tell me!)

You don't have to send your answer, we will check it next time.


Oh, and live English lesson: Friday noon on Teams!


Be good! 
Stay at home!
Bye!

Angol-Anikó néni

Dear Students!

 

A kért anyagot egyedül csak Laci és K. Máté tette fel. Őket nagyon megdicsérem. Mi van a többiekkel? Miért nem töltöttétek fel?????

A jövő héten témazáró dolgozatot írunk!!!!! 

1. feladat

A múlt órán feladott anyag megoldásai itt láthatód. Ellenőrizd és javítsd ki!

Mf.23. o./4.




Mf.23.o I can ....




 2. feladat

Dolgozz a füztedbe! Tedd a zárójelben lévő igéket befejezett jelen időbe! Másold le a mondatokat!


1.      Complete the sentences. Use the present perfect form of the verbs in brackets.

1.      We _____________________ house. (just / move)
2.      He _____________________ in a plane. (never / fly)
3.      My mother _____________________ her job recently. (change)
4.      Luckily, Clare _____________________ her arm. (not break)
5.      I _____________________ from my cousin in Australia. (just / hear)
6.      _____________________ a horse? (you / ever / ride)
7.      They _____________________ on holiday. (just / go)
8.      I _____________________ any Japanese food recently. (not eat)
 


2.      Complete the sentences. Choose A or B.
1.      Jane isn’t here. She has ___ to London for the weekend.
                                                     A.            been
                                                     B.            gone
2.      My sister ___ never seen a real snake.
                                                     A.            has
                                                     B.            have
3.      I have never ___ to hospital myself.
                                                     A.            been
                                                     B.            gone
4.      Steve ___ a new bike.
                                                     A.            just bought
                                                     B.            has just bought
5.      Have you ever ___ anything really dangerous?
                                                     A.            did
                                                     B.            done
6.      They ___ never flown in a plane.
                                                     A.            have
                                                     B.            has
7.      Have you ___ fallen off a horse?
                                                     A.            ever
                                                     B.            never
8.      My sister ___ bought any new clothes recently.
                                                     A.            haven’t
                                                     B.            hasn’t



3. feladat

 Írj kérdő mondatot befejezett jelen időben! Have/has megy a mondat elejére utána alany majd az ige 3. alakja.



1.      Use the words to write questions. Use the present perfect.


1.      you and your family / ever / visit / Australia?

2.      your grandmother / ever / send / text message?

3.      they / ever / eat / Chinese food?

4.      she / have / holiday / recently?

5.      you and your friends / be / cinema / recently?

6.      he / ever / meet / famous person

7.      your father / ever / drive / go-kart?

8.      they / just / wake up?
 
 

A következő órán ellenőrizzük a feladatokat, azaz pénteken.
Majd jövő hétfőn témazárót írunk!


Best wishes!

Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...