2020. március 27., péntek

osztályfőnöki

Jó reggelt mindenkinek! Utolsó nap a héten. Remélem, ébren vagytok már! Várom a jelentkezéseket!

Matematika 2020.03.27. (104.óra) - András bá

2020.03.27.                         104.óra
Pitagorasz tétel

1.) Bevezetés


2.) Pitagorasz tétel (tk.: 90.o.) Video

      derékszögű háromszögek:
                                                 a2 + b2 = c2
      
       hegyesszögű háromszög:  
                             
                                                                            a2 + b2 > c2


        tompaszögű háromszög: 
                                                                                     
                                              a2 + b2  <  c2


3.) Megfordítása (tk.: 91.o.) Video

 4.) Feladatok tk.:91 - 92.o. Video

Hf.: tk.:92.o.47.f.
       Ide töltsd fel!


Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 27.

Good morning everyone! 

Eddig csak 10-en töltöttétek ki a dolgozatot (Zsuzsi, Adri, Bíborka, Marci, Laci, Noémi, Zoli, Döniz, S. Márk és Krisztofer). Láttátok a teszt végén, hogy milyen jegyet kaptatok? Ha nem láttad, de szeretnéd tudni, akkor írj nekem egy e-mailt berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre és megírom neked.

Akik még nem írták meg, azoknak vasárnap délután 3-ig meghosszabbítom a kitöltés idejét!!

QUIZ 

Let's start the lesson!

Topic: Cities

Do you like to travel? Have you ever been to another country? Where would you like to go in the future?

Unfortunately, we can't travel now, so let’s make an imaginary trip to my favourite city, London!

1) Video

Watch this video about London and do the tasks that come up during the video. Please, make a screenshot of your results at the end.
(Nézd meg ezt a videót és oldd meg a feladatokat, amik közben megjelennek. A videó végén kérlek készíts egy képernyőképet az eredményedről.)


2) Layla’s trip to London

Tankönyv 44. oldal 1. feladat
Read the text about Layla’s holiday in London. (Olvasd el a szöveget Layla londoni útjáról!)

Which sights would you visit in London? Write it in a comment under this post.
(Te melyik látványosságokat néznéd meg Londonban? Írd le egy kommentben a bejegyzés alatt!)

3) Vocabulary

What do these words and expressions mean? Look them up, and write them down in your dictionary.
(Mit jelentenek ezek a szavak és kifejezések? Nézz utána és írd ki a szótárfüzetedbe!)

sightseeing,  all the time,  flag pole,  tower,  sore,  stadium,  firework display,  natural history


A szótárfüzetedről a képet és a videóról a képernyőképet kérlek, küldd el a következő linken (ITT) vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre.

Szorgalmi: My favourite sight in London is the Tower of London.
You know why? Because you can see a lot of interesting things there: beefeatersravensghosts and even jewels! Here’s a little reading about it, if you are interested. (READING)
Send your answers to me in an email.

Have a great weekend!

matematika I (III. 27,104 óra)

Félig szuper Matekosok!

Mindent megkaptam (3 elküldendőt) Fannik, KBM, Ádám, Lacika, Dorci, Barbi, Zsuzsi

2 beküldendőt kaptam: KBD (2.hiányzik), Máté (súlyvonal hiányzik), Norbi, Martin (súlyvonal hiányzik)

1 beküldendőt kaptam Barnától.

Egyet sem: Krisztián, Kende, Adrienn, Lilla Ez egy kicsit sok(k)!!!! Szeretném tudni az okát!
Írd meg!(garaiedit62gmail.com) vagy beszéljünk (06 30 563 7584)

104.óra Háromszögek nevezetes vonalai, körei. Összefoglalás tk. 97-102 oldal

Ezeket írd le!
1. Tétel: Bármely háromszög oldalfelező merőlegesei egy pontban metszik egymást. Ez a pont a körülírható kör középpontja.
2. Tétel: Bármely háromszög belső szögfelezői egy pontban metszi egymást. Ez a ponta beírható kör középpontja.
3. Mi a magasságvonal? Mi a magasságpont?(tétel)
4. Mi a súlyvonal? Mi a súlypont? (tétel)      (A válaszokat írd le!)

Ezt csak nézd!
M helye a háromszögekben!  https://www.youtube.com/watch?v=1DY7IpyKodU

A videók alapján szerkessz!


1.A háromszög magasságpontjának rajzolása: https://www.youtube.com/watch?v=sTzuXnl4BvU
   (3 ábra)

2. A háromszögek nevezetes pontjai, körei  https://www.youtube.com/watch?v=3gWaegoeVdY

   (4 ábra)
  A videón látható háromszögekhez hasonlókat rajzolj! Bármikor lestoppolhatod a videót!

Összesen 7 ábrát kell elkészítened. Nem kell elküldened, gyakorolj egyedül!
Hétfőn "doga" szerkesztést kell készítened. Ezt kell majd elküldened.
Jó munkát, jó felkészülést!

Keddtől "tudományos" számológép kell! (Négyzetre emeléshez, gyökvonáshoz)

2020. március 27. Német Erika nénivel

Liebe Schülerin! Lieber Schüler!

Heute lernen wir über die passende Kleidung. 👚 👕 👖 👔 👗

1. feladat:

Bemelegítés. Emlékszel még a ruhadarabokra? :)


2. feladat:

Wir alle sitzen heutzutage zu Hause. Leider. 😐
Aber stellen wir uns was vor! Wir möchten ins Theater gehen. 🤩
Was sollen wir anziehen?
Das T-Shirt? Den Gummistiefel? Oder das elegante Kleid?
.
.
.
Natürlich, wir würden das elegante Kleid anziehen! 👗 (=Természetesen, az elegáns ruhát vennénk fel.)

Feladat: 

Keresd a tankönyv 56. oldal 6. feladatát!

Die passende Kleidung.
Gib Ratschläge. (=Adj tanácsokat!)

Nézzük a példa párbeszédet!

- Ich gehe heute Abend ins Theater. Was soll ich anziehen?
   (=Ma este színházba megyek. Mit vegyek fel?)
- An deiner Stelle würde ich das elegante Kleid anziehen.
   (=A te helyedben én az elegáns ruhát venném fel.)

Írj hasonló párbeszédeket a megadott helyszínekkel!
(Az ins Theater helyére írd például az ins Kino-t!)
Válassz a felkínált ruhadarabok közül!
(A das elegante Kleid helyére írd például a den schwarzen Minirock und das grüne T-Shirt ruhadarabokat!)
És már kész is az első saját párbeszéded! :)

Pár új szó/kifejezés (Írd ki őket!):
an deiner Stelle = a te helyedben
würden = feltételes módot fejezzük ki vele pl. ich würde anziehen = én felvenm
abgetragene = viseltes
kariert = kockás
gestreift = csíkos

Ellenőrzés:

A megírt párbeszédeket (összesen 6 párbeszéd) IDE (Dropbox) kérem szépen feltölteni!

Erika néni

Informatika - 2020.03.27.

Kedves Diákom!

Képtalálatok a következőre: excel gif

A mai napra az a feladatod, hogy beírd a nevedet a lenti Excel táblába és a neved melletti oszlopokat is töltsd ki! A nevedet gépelned kell, a másik három oszlopnál a legördülő listából válaszd ki a megfelelőt!

Látod, milyen hasznos a táblázatkezelő program? 😉

Jó munkát kívánok!

Wortschatz erweitern - Szókincs

Kedves nyolcadikos!
Üdvözöllek a 6. tanóránkon!

Ma a munkafüzetedre és a tankönyvedre lesz szükséged!

Keresd ki a tankönyved segítségével a munkafüzet szószedet részéhez a lecke szavait! Amit nem találsz a könyvben, keresd ITT!
Ha kész vagy, már indulhat is a móka!

További itt találod az eddig munkáidhoz a javítókulcsot!
Akik eddig küldték, azoknak jár a matrica! 😄

Viel Spaß!

Biológia 03.27.

Kedves Nyolcadikos!


Ahogy ígértem, eljött a számadás ideje.😊
Kedd délig van lehetőséged kitölteni a tesztet.

Légzésünk KAHOOT

Ügyes légy!

Akinek elmaradása van az eddigi leckékkel, igyekezzen pótolni és küldeni nekem!!

Marianne néni

Emelt angol - Éva néni

Hello everyone!

This is Day 10 of Digital Learning. Yes, you have survived ten days of this. 😊

Today you will have a live English lesson at 12.00. Please be there on Teams!
Look for "8th grade English" team. I have added all of you.
Please be ready to say something about Britain in the Roman times and the Middle Ages, Londinium or King Arthur. One piece of information. Anything. I would like to hear everyone speak a little English so no Hungarian tomorrow, please.

Let's see the answers for your written homework:

What do these words mean? 
port =               kikötő
to decline=       hanyatlani (vagy ajánlatot visszautasítani, de a videóban nem ez a jelentése volt)
constant=         állandó
medieval=       középkori  {mediívöl - a kiejtés:)
plague=           pestis          {pléjg}
wealthy=         gazdag, tehetős
reign=             uralkodás {réjn}   - hangalakja teljesen azonos ezzel: rain


Please check and correct your work, if necessary.


Please send me your missing works during the weekend!!!!

Next week we go on with Rupert if you agree😊

See you on Teams!
Bye

Angol-Anikó néni

Dear Students!

1. feladat


A múlt órán feladott feladatok megoldásai itt láthatók. Kérlek javítsd, ha szükséges!


    1. have just moved
    2. has never flown
    3. has changed
    4. hasn’t broken
    5. have just heard
    6. Have you ever ridden
    7. have just gone
    8. haven’t eaten
2.       
    1. B. gone
    2. A. has
    3. A. been
    4. B. has just bought
    5. B. done
    6. A. have
    7. A. ever
    8. B. hasn’t
3.       
1.      Have you and your family ever visited Australia?
2.      Has your grandmother ever sent a text message?
3.      Have they ever eaten Chinese food?
4.      Has she had a holiday recently?
5.      Have you and your friends been to the cinema recently?
6.      Has he ever met a famous person?
7.      Has your father ever driven a go-kart?
8.      Have they just woken up?






 2. feladat

Tedd a mondatokat egyszerű múltba vagy befejezett jelen időbe! Írd le a füzetedbe a mondatokat!

 

      Use the words to write sentences. Use the past simple or present perfect.

1.      we / stay / with our cousins / last July

2.      I / never / jump / out of a plane

3.      Tony / drive / a go-kart / on Saturday

4.      you / read / this book?

5.      she / break / her leg / two years ago

6.      you / visit / Britain / before?

7.      when / Sam / come / out of / hospital?

8.      I / see / this film / before



3. feladat 

Füzetbe írd ezt is!



1.      Complete the sentences. Choose from A or B.
1.      Hi Carol! Where ___?
                                                     A.            did you go
                                                     B.            have you been
2.      ___ to the concert last night?
                                                     A.            Did you go
                                                     B.            Have you been
3.      In 2008 Ben ___ to college.
                                                     A.            went
                                                     B.            has been
4.      ___ a shooting star?
                                                     A.            Did you see
                                                     B.            Have you seen
5.      I ___ to Paris last June.
                                                     A.            flew
                                                     B.            have flown
6.      I ___ to the cinema on Saturday.
                                                     A.            didn’t go
                                                     B.            haven’t been
7.      She ___ a serious accident. She is in hospital.
                                                     A.            had
                                                     B.            has had
8.      I ___ a new watch.
                                                     A.            bought
                                                     B.            have bought




4. feladat
 Válaszd ki a megfelelő szót és tedd a megfelelő mondatba befejezett jelen időbe! Füzetbe dolgozz!


1.      Complete the sentences with the present perfect. Choose from these verbs.

break  -  cut  -  go  -  miss  -  lose  -  not have  -  pass  -  wash 


1.      ‘She looks very happy.’ ‘Yes. She __________________ all her exams.’

2.      Oh, dear! Mary __________________  the bus.

3.      ‘Don’t play football in the garden!’ ‘Too late! They __________________  the window.’

4.      ‘You look hungry.’ ‘I __________________  lunch.’

5.      ‘Your car’s clean.’ ‘Yes, I __________________  it.’

6.      ‘Is Sarah here?’ ‘No. She __________________  to the post office.’

7.      Ben __________________  his keys and he can’t get into the house.

8.      ‘What’s the matter?’ ‘I __________________  my hand.’

 

  A füzetbe leírt munkádat töltsd fel IDE!!!


Jövő héten szerdán 13 órakor az eredeti angol óra idejében teams.microsoft.com oldalon élő órát tartunk . Kérem mindenki legyen bejelentkezve!!!!!!!!!!!!!!!!!! 


Best wishes!

Matematika 8/4 Imre bácsi


Kedves Nyolcadikosok!

Remélem mindenkinek sikerült megszerkeszteni a háromszög súlyvonalait.
Az eltelt két hét alatt a többségnek sikerül belerázódni az újfajta oktatásba, szépen követik az anyagot, rendszeresen visszaküldik a munkájukat, ezért egy nagy digitális dicséretben részesülnek a következő tanulók: Karina, Roli, Attila, Bence, Laci, és Szabi.

Úgy gondolom technikai akadályok /is/ vannak a következő tanulóknál: Gréta, Barbi, Márk.

Akik viszont folyamatosan hiányoznak az órákról, leépítik a magukról eddig kialakított pozitív képet: Emma és Zoli. Őket nagyon kérem, adjanak életjelet magukról!

A mai órán a háromszög középvonaláról tanulunk, az eddigi jól bevált módszer szerint.

Nézd meg az alábbi videót, és végezd el a szerkesztést!


A rajzodat töltsd fel  ide   ,  vagy küldd el a hajdu.imre@vargatamas.hu e-mail címre!
Ez most kötelező!

A háromszög középvonalai



Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...