2020. április 30., csütörtök

gyógytestnevelés

Szia!

Mai feladat, hogy menj ki a szabadba és sétálj, biciklizz, kocogj, ami jól esik.

A megjegyzésbe írd meg, hogy mit csináltál!

Jó pihenést!

Ági néni

Testnevelés-Sportjátékok: röplabda sportágismeret

Sziasztok!

Ma egy videót küldök a röplabda sportágismeretéről. Nézzétek meg! Jövőhéten lesz belőle beadandó a focival együtt.

Röplabda sportágismeret videó

Szép hétvégét!

Szilvi néni

Matematika 2020.04.30. (29.gyakorlás) - András bá

2020.04.30.                     29.gyakorlás
 Gyakorlás


1.) Ismétlés

          Hasáb: A = 2Ta + Tp            
                      V =Ta ⋅ M

     Téglatest: A = 2(ab + ac + bc)
                      V = abc

      Kocka: A = 6a²
                  V = a³

      Négyzetes oszlop: A = 2a²+ 4aM = 2a(a + 2M)
                                     V = a²M

      Henger: A = 2r2 𝛑+ 2rM = 2r𝛑 (r+ M) 
                   V = r2 𝛑 M

      Gúla:  A = Ta + Tp 
                V = T𝚊 ⋅ M : 3
 --------------------------------------------------------------------------------
2.) Gyakorlás
      feladat 1
      feladat 2
      feladat 3
 𛲡

Történelem - 04.30.

Drága Nyolcadikos,

az elmúlt alkalmakkor a rendszerváltás körülményeiről, következményeiről, a harmadik magyar köztársaság első kb. húsz évéről tanultunk, fedeztünk fel érdekességeket, illetve a magyarországi nemzetiségek és a határon túli magyar kisebbségek helyzetéről volt szó.

Ma kapod az utolsó előtti, ehhez a témához kapcsolódó feladatodat.

(SPOILER: Ezután továbbmegyünk majd, és ismét a világtörténelem, valamint egy kis gazdaság lesz majd terítéken.)


Tehát a mai feladat:
1. Készíts keresztrejtvényt a feldolgozott témakör fogalmaival!
- tk. 89-97. o.
- Használhatod hozzá például EZT az oldalt. (Ha elsőre bonyolultnak tűnik, ne ijedj meg, ITT találsz hozzá egy kis használati útmutatót.)
- 8 fogalom/kifejezés/név kapjon benne helyet (értelemszerűen a meghatározásaikkal együtt)

2. Az elkészített keresztrejtvényt és az elmúlt két órán a füzetedbe írtakat küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre!

Jó munkát, drágák! ☺️
Kata néni

Kémia (Energiahordozók, beszámoló 2)

Kedves nyolcadikosok!

A most következő témáról rengeteget hallasz, sok mindent láthatsz a tévében. Tanultunk róla ttgy-n, most a fizika is foglalkozik vele, tavaly is tanultunk a kőolajról.
Három rövid leckéből írsz most TE vázlatot nekem, a megadott kérdések alapján. Erre jegyet is fogsz kapni....

A beküldési határidő előtt, csütörtökön még beszélünk róla a teams-en.


Energiahordozók           tk. 80-85 oldal (6 oldal)

Elsősorban a tankönyvedet használd! Figyelmesen olvasd el, bogarászd alaposan át!
Ne csapd össze! Inkább két – három alkalommal készítsd el! ALAPOS munkát végezz!
Többet szabad írni, mint ami a könyvben van, de kevesebbet ne írj!
Ne csak szavakkal válaszolj, hanem rövid MONDATOKKAL!!!

Áttekinthetően, olvashatóan írj! A válaszokat vonalzóval kérdésenként válaszd szét!
Aki nagyon csúnyán ír, gépelhet is.
A lap tetején legyen ott a neved! A kérdést nem kell leírni, csak a sorszámát jelöld.

Energiahordozók (BEADANDÓ)                                                  Név: _______________________

1. Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkeznek az ásványi szenek?                               3 pont

2. Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkezik a kőolaj és a földgáz?                              3 pont

3. Hány éve használjuk a kőszenet és a kőolajat?
Hány évre elegendő az emberiség számára a szén és kőolaj készlet?       Foglald az adatokat táblázatba!                                                                                                                               8 pont

4. Mit jelent a „fosszilis energiaforrások” kifejezés? Mik ezek?                                             3 pont

5. Csoportosítsd áttekinthetően az energiaforrásokat!      Idáig 80-81.oldal(84. is!!!)         11 pont

6. Jellemezd az ásványi szenek fajtáit!  Egészítsd ki a mondatokat!
A legnagyobb fűtőértékű szén a(z) _________________________, a legkisebb fűtőértékű a(z)
_____________________________.Az antracitból a vaskohászathoz szükséges _______________-t állítanak elő. A lignitet hazánkban _______________________ fűtésére használják.           4 pont

7. Mit jelent a kőolaj desztillációja?                                                                                         4 pont

8. Sorold fel a kőolaj párlatait! (4db)
9. Miket állítanak elő a pakurából? (3 db)
10. Mi az útépítésre használt kőolaj származék neve?                                                             8 pont

11. Miért kell kellemetlen szagú gázzal szagosítani a fűtésre használt szagtalan földgázt?
12. Mi a metán jele? Mivé ég el a metán?                          Idáig 82-83.oldal                           4 pont

13. Mit nevezünk megújuló energiaforrásnak?                                                                         3 pont

14. Mi a különbség az alapvető napkollektor és a napelem között?                                          2 pont

15. Nézz utána a neten is! Mi a geotermikus grádiens? (Számadatokkal megfogalmazva)
Mennyi az értéke Magyarországon?                                                                                          3 pont


Beküldési határidő: április 30. 16 óra

Ponthatárok:
0-24                    elégtelen
25-34                  elégséges
35-44                  közepes
45-50                  jó
51-56                  jeles

A hétvégére jó pihenést kívánok.😎😍

2020. április 30. Ének

Hahó nyolcadikosom!

Galoppozunk a könnyűzene felé, ma a jazz műfajról olvashatsz.

🎵Ha figyelmesen meghallgatod EZT a dalt, már tudod is, melyik város volt a jazz egyik bölcsője.


Igen, ez New Orleans, ahol évente 46 (!) fesztivált rendeznek, és a város francia negyedében sétálva az év bármelyik napján jazz-zenészekkel találkozhatsz. A másik város pedig, ahonnan a jazz származik, St. Louis.
🌍Keresd meg őket a térképen ITT !

XX. század elején indult útjára ez a műfaj, forrása a spirituálé, a blues, a ragtime (zongoramuzsika), és a dixieland (zenekari stílus).

🎵A spirituáléról volt már szó, EZ a blues, EZ a ragtime, EZ meg EZ a dixieland.

A jazz szó jelentése: lendület, izgalom, lelkesedés. Táncos jellegű ritmus, gazdag díszítés, sok rögtönzés jellemzi. Jellegzetes hangszerei a trombita, a szaxofon, a klarinét, a nagybőgő, a zongora, és az ütőhangszerek.

Számtalan stílus alakult ki a műfajon belül az elmúlt száz évben, ezek közül néhányról már biztos hallottál: swing, bebop, cool jazz, free jazz, bossa nova,soul-jazz, smooth jazz, acid jazz, punk jazz,...

🎵Végül hallgasd meg EZT és EZT is a világ két legnagyobb hatású jazz-zenészétől!
Ők Loius Armstrong és Benny Goodman.






Viszonthallásra!👂

Fizika 04.30.

A váltakozó áram


Hogy az energiát az ember hasznosítani tudja, erőművek segítségével át kell alakítani. Ezekről a ZOOM órán fogunk többet beszélni, addig is itt van pár kép.
Szélerőmű

Vízerőmű
Naperőmű
Ezen az oldalon az energiaforrásokról interaktív feladatok segítségével több információt is szerezhettek:
 http://www.energiakaland.hu/energiaorszag/energiaforras

Ha tetszett ez az oldal, a tudásodat egy teszten is kipróbálhatod: http://www.energiakaland.hu/energiaorszag/az_energiavallalat/aramtermeles

Szorgalmit is készíthetsz egy tudósról: Jedlik Ányos

Találkozunk Teams órán! 04.30. 10:00


8.C Rajz 2020.04.30. Emoji képalkotás


Beadási határidő: nincs
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órán hoztam egy videót ahol digitális rajztáblán, hogyan alkotnak meg egy képet az emoji-k segítségével. Ha nem érted vagy nem izgat, tekerj bele nyugodtan, de a végeredményt nézd meg. Nagyon jó, ügyes munka.


Videó.

Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...