Sziasztok!
A mai órán folytatjuk tovább a labdás képességfejlesztést kicsit kézilabda specifikusan.
Bemelegítéshez küldök egy videót. Szükséged lesz egy labdára, és némi szabad helyre.
Bemelegítés. Labdás képességfejlesztés videó
Az óra fő feladata: célba dobás egykezes felső dobással.
Feladat leírása: Keress otthon 6 db lapot. Egyenként írd rá, hogy 10, 30, 40, 50, 60, 20. Ragaszd fel az ajtóra vagy a falra, ahogy a képen látod!
Keress egy dobóeszközt! Ez lehet labda, zokni összegöngyölve, plüssállat, papírgalacsin. (A lényeg, hogy olyan legyen, amivel nem vered szét az ajtót.)
Állj az ajtótól 3-4 méter távolságra, és célozd a számokat egymás utáni sorrendben! (10, 20, 30, 40, 50, 60)
Először az jobb kézzel, majd a gyakorlatot hajtsd végre bal kézzel is!
Amikor a sorrenddel meg vagy, Úgy célozd a számokat, hogy az összeg 100 legyen! (Próbálj ki különböző variációkat 4x!)
2020. március 30., hétfő
Nyelvtan Katinéni csoportjának
Kedves
Nyolcadikosaink!
Legutóbb
belekezdtünk az összetett szavak témakörébe. A feladatot sajnos csak Borbély
Laci, Somogyi Márk és Halász Levi küldte el, nekik köszönöm a munkát, a
többieknek azonban irgum-burgum… ☹️
Ma
továbbmegyünk ezzel a témával.
Az összetett
szavak lehetnek alá- és mellérendelők.
Írd fel a
füzetedbe a kékkel szedett vázlatot:
Az
alárendelő szóösszetételek
Az
előtag alanyi, tárgyi, határozói, vagy jelzői viszonyban állhat az utótaggal:
-
alanyos: pl.egérrágta – Mi rágta? mennydörgés Mi dörög?
- tárgyas: pl. térdvédő – Mit
védő? favágó Mit vág?
-
határozós:
pl. jólnevelt – Hogyan
nevelt? , partraszállás – Hova
szállás? gyorsúszó Hogyan?
- jelzős: pl. könnyűzene – Milyen zene?, háromszög – Hány szög? pókháló – Minek a hálója?
Lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban!
1. Képezz az alábbi szószerkezetekből alanyos szóösszetételt! (A válaszaid írd le a
füzetedbe!)
pl. megrágta az egér ⇾ egérrágta
megette a szú ⇾ szúette
belepte a por ⇾ ....................
meg van tekeredve a nyaka ⇾ .........................
megrágta a moly ⇾ ...........................
Írj le az alkotott szavak közül 5-öt a füzetedbe! Vigyázz, ezeket a
szavakat mind egybeírjuk!
3. Fotózd le a mai és a múlt órai füzetképed és küldd el a banyai.csabane@vargatamas.hu e-mail címre!
Matematika 2020.03.30. (105.óra) - András bá
2020.03.30. 105.óra
1.) Tk.:93.o.3-4.példa
2.) Tk.: 94.o.5.példa
3.) Tk.:94.o.48.f.
Pitagorasz - tétel alkalmazása
Hf. ellenőrzés!
Tk.:92.o.47.f.
1.) Tk.:93.o.3-4.példa
3.) Tk.:94.o.48.f.
Ajánlott!!! Tk.: 94.o.49.,50.,51.f.
Holnap dolgozat a Pitagorasz tételből!
Nyelvtan III.30.
Kedves Nyolcadikosaink!
Legutóbb belekezdtünk az összetett szavak témakörébe. A feladatot sajnos csak nagyon kevesen küldték visza. ☹️
Ma továbbmegyünk ezzel a témával.
Az összetett szavak lehetnek alá- és mellérendelők.
Írd fel a füzetedbe a kékkel szedett vázlatot:
Az alárendelő szóösszetételek
Az előtag alanyi, tárgyi, határozói, vagy jelzői viszonyban állhat az utótaggal:
- alanyos: pl.egérrágta – Mi rágta?
- tárgyas: pl. térdvédő – Mit védő?
- határozós: pl. jólnevelt – Hogyan nevelt? , partraszállás – Hova szállás?
- jelzős: pl. könnyűzene – Milyen zene?, háromszög – Hány szög? pókháló – Minek a hálója?
Lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban!
1. Képezz az alábbi szószerkezetekből alanyos szóösszetételt! (A válaszaid írd le a füzetedbe!)
pl. megrágta az egér ⇾ egérrágta
megette a szú ⇾ szúette
belepte a por ⇾ ....................
meg van tekeredve a nyaka ⇾ .........................
megrágta a moly ⇾ ...........................
Írj le az alkotott szavak közül 5-öt a füzetedbe! Vigyázz, ezeket a szavakat mind egybeírjuk!
3. Fotózd le a mai és a múlt órai füzetképed és küldd el a vargatamasblogos@gmail.com e-mail címre!
2020. március 30. Német Erika nénivel
Liebe Schülerin! Lieber Schüler!
Diese Jugendlichen möchten Musik hören und tanzen. Sie gehen aus.
Was sollen sie anziehen? Gib Ratschläge!
Használd a megtanult mondatszerkezetet!
(An deiner stelle würde ich ... anziehen.)
A színessel megadott ruhadarabokat ajánld nekik!
Pl:
Rock → den grauen Minirock
vagy
Jeans → die abgetragenen Jeans
Figyelj arra, hogy a fiúknak és a lányoknak különböző ruhadarabokat ajánlj!
(3 kép = 6 személy → 6 mondat)
Diese Jugendlichen möchten Musik hören und tanzen. Sie gehen aus.
Was sollen sie anziehen? Gib Ratschläge!
Használd a megtanult mondatszerkezetet!
(An deiner stelle würde ich ... anziehen.)
A színessel megadott ruhadarabokat ajánld nekik!
Pl:
Rock → den grauen Minirock
vagy
Jeans → die abgetragenen Jeans
Figyelj arra, hogy a fiúknak és a lányoknak különböző ruhadarabokat ajánlj!
(3 kép = 6 személy → 6 mondat)
Ellenőrzés:
A megoldásaidat IDE (dropbox) töltsd fel! Határidő: 04. 05. (vasárnap) 12 óra!
Itt láthatod, eddig milyen feladatokat kaptam meg tőled:
Ezen a héten a beküldött feladataidra jegyet fogsz kapni, dolgozz alaposan! :)
Keress, ha elakadsz!
Erika néni
Testnevelés-Sportjátékok. Labdás ügyességfejlesztés
Sziasztok!
A mai órán folytatjuk tovább a labdás képességfejlesztést kicsit kézilabda specifikusan.
Bemelegítéshez küldök egy videót. Szükséged lesz egy labdára, és némi szabad helyre.
Bemelegítés. Labdás képességfejlesztés videó
Az óra fő feladata: célba dobás egykezes felső dobással.
Feladat leírása: Keress otthon 6 db lapot. Egyenként írd rá, hogy 10, 30, 40, 50, 60, 20. Ragaszd fel az ajtóra vagy a falra, ahogy a képen látod!
Keress egy dobóeszközt! Ez lehet labda, zokni összegöngyölve, plüssállat, papírgalacsin. (A lényeg, hogy olyan legyen, amivel nem vered szét az ajtót.)
Állj az ajtótól 3-4 méter távolságra, és célozd a számokat egymás utáni sorrendben! (10, 20, 30, 40, 50, 60)
Először az jobb kézzel, majd a gyakorlatot hajtsd végre bal kézzel is!
Amikor a sorrenddel meg vagy, Úgy célozd a számokat, hogy az összeg 100 legyen! (Próbálj ki különböző variációkat 4x!)
A mai órán folytatjuk tovább a labdás képességfejlesztést kicsit kézilabda specifikusan.
Bemelegítéshez küldök egy videót. Szükséged lesz egy labdára, és némi szabad helyre.
Bemelegítés. Labdás képességfejlesztés videó
Az óra fő feladata: célba dobás egykezes felső dobással.
Feladat leírása: Keress otthon 6 db lapot. Egyenként írd rá, hogy 10, 30, 40, 50, 60, 20. Ragaszd fel az ajtóra vagy a falra, ahogy a képen látod!
Keress egy dobóeszközt! Ez lehet labda, zokni összegöngyölve, plüssállat, papírgalacsin. (A lényeg, hogy olyan legyen, amivel nem vered szét az ajtót.)
Állj az ajtótól 3-4 méter távolságra, és célozd a számokat egymás utáni sorrendben! (10, 20, 30, 40, 50, 60)
Először az jobb kézzel, majd a gyakorlatot hajtsd végre bal kézzel is!
Amikor a sorrenddel meg vagy, Úgy célozd a számokat, hogy az összeg 100 legyen! (Próbálj ki különböző variációkat 4x!)
Barni, Kriszti, Ádám, Norbi, az úszás feladatlapokat még várom tőletek! A többieknek nagyon szépen köszönöm a munkáját!
Szilvi néni
Nyelvtan - Kata néni
Kedves Nyolcadikosaim!
Legutóbb belekezdtünk az összetett szavak témakörébe. A feladatot sajnos csak Karina és Bence készítette el, nekik köszönöm a munkát, a többieknek azonban beírtam egy-egy mínuszt. ☹️
Ma továbbmegyünk ezzel a témával.
Az összetett szavak lehetnek alá- és mellérendelők.
Írd fel a füzetedbe a kékkel szedett vázlatot:
Az alárendelő szóösszetételek
Az előtag alanyi, tárgyi, határozói, vagy jelzői viszonyban állhat az utótaggal:
- alanyos: pl.egérrágta – Mi rágta?
- tárgyas: pl. térdvédő – Mit védő?
- határozós: pl. jólnevelt – Hogyan nevelt? , partraszállás – Hova szállás?
- jelzős: pl. könnyűzene – Milyen zene?, háromszög – Hány szög? pókháló – Minek a hálója?
Lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban!
1. Képezz az alábbi szószerkezetekből alanyos szóösszetételt! (A válaszaid írd le a füzetedbe!)
pl. megrágta az egér ⇾ egérrágta
megette a szú ⇾ szúette
belepte a por ⇾ ....................
meg van tekeredve a nyaka ⇾ .........................
megrágta a moly ⇾ ...........................
2. Alkoss összetett szavakat EBBEN a feladatban!
Írj le az alkotott szavak közül 5-öt a füzetedbe! Vigyázz, ezeket a szavakat mind egybeírjuk!
3. Fotózd le a mai és a múlt órai füzetképed és küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre!
Kata néni
Fizika 03.30. 12:00
Sziasztok Gyerekek!
Téma: gyakorlás, feladatmegoldás
1.
Milyen
hatásai vannak az elektromos áramnak?
2.
Minden
hatáshoz sorolj fel 3-3 elektromos eszközt!
3.
Az
elektromágnes miben különbözik az állandó mágnestől?
Sorold fel azokat a fizikai
mennyiségeket, melyekkel a különbségeket elérhetjük!
4.
Feladatmegoldás: Végezd el ezeket a számításokat, és a feladatmegoldást rögzítsd a
füzetedbe.
4/a
Egy izzó 230V-ról működik. A
vezetékben folyó áramerősség 0,35A .
Mekkora az izzó teljesítménye?
(80,5W).
4/b
Egy 2500W-os grillsütő fél óráig
üzemel. Mennyi elektromos munkát végez?(1250Wh, vagy 1,25 kWh).
Matematika I (III. 30, 105.óra)
Új!!!!
Hétfőnként 9:00 - 9:45-ig várlak benneteket a Teams-en!
Megbeszéljük az eddigieket és itt elmondhatod amivel problémád van.
A "bésekkel" és a "césekkel" is nagyon szeretnék beszélgetni!
105. óra Cím: A háromszögek nevezetes vonalai, körei (Dolgozat)
Hétfőnként 9:00 - 9:45-ig várlak benneteket a Teams-en!
Megbeszéljük az eddigieket és itt elmondhatod amivel problémád van.
A "bésekkel" és a "césekkel" is nagyon szeretnék beszélgetni!
105. óra Cím: A háromszögek nevezetes vonalai, körei (Dolgozat)
1.Szerkessz háromszöget, melynek oldalai a = 10 cm, b = 8 cm és c = 7cm!
Szerkeszd meg a háromszög beírható körét!
Szerkeszd meg a háromszög beírható körét!
2. Szerkessz derékszögű háromszöget, melynek a befogói a = 6 cm, b = 4 cm.
Szerkeszd meg a háromszög körülírható körét!
Szerkeszd meg a háromszög körülírható körét!
3. Szerkessz háromszöget, melynek oldalai a = 6 cm, b = 4,5 cm és c = 5 cm!
Rajzold meg a magasságvonalait! Keresd meg a magasságpontját!
Rajzold meg a magasságvonalait! Keresd meg a magasságpontját!
4. Szerkeszd meg a háromszöget, majd a súlypontját!
A háromszög két oldala a = 5 cm és b = 6 cm, az általuk közbezárt szög 1200.
A háromszög két oldala a = 5 cm és b = 6 cm, az általuk közbezárt szög 1200.
A háromszögek megszerkesztéséhez nem kérek vázlatot!
A szerkesztéseid jól láthatóak legyenek, a háromszöget rajzold át tollal is!
A szerkesztéseket hétfőn este 20 óráig küldd el! (garaiedit62@gmail)
A elküldés mindenkinek KÖTELEZŐ!
A elküldés mindenkinek KÖTELEZŐ!
Jó munkát! Ügyes légy!
Történelem
Kedves nyolcadikosok,
a legtöbben már beadtátok a házi dolgozatot (legalább egyszer kitöltöttétek), de vagytok néhányan, akik még nem tették ezt meg. Erre ma estig van lehetőségetek. (Ha eddig még csak egyszer töltötted ki, akkor most van még egy esélyed a javításra is.)
Ezért ma témazárót fogtok írni.
a legtöbben már beadtátok a házi dolgozatot (legalább egyszer kitöltöttétek), de vagytok néhányan, akik még nem tették ezt meg. Erre ma estig van lehetőségetek. (Ha eddig még csak egyszer töltötted ki, akkor most van még egy esélyed a javításra is.)
Ma normál esetben témazárót írnánk.
Ezért ma témazárót fogtok írni.
Csakhogy most nem a válaszaitokra, hanem a kérdéseitekre vagyok kíváncsi.
Arra kérlek titeket, állítsatok össze egy témazárót, amibe minimum 6 feladatot/kérdést találtok ki a témában. Lehet benne térképes feladat, fogalommagyarázat, személyek bemutatása, igaz-hamis, feleletválasztós, fogalmazás, táblázat kiegészítős, képfelismerős, stb. Elkészítheted word-ben, vagy a füzetedben is, vagy esetleg valamilyen online feladatkészítőben. Bármelyik megoldást választod is, az elkészített feladatod IDE töltsd fel vagy oszd meg velem a digitaliskata@gmail.com e-mail címen április 6. este 18.00-ig.
Ha kérdésed van, keress, elérhető vagyok pl. a Teams felületén is, hogy konzultáljunk. ☺️
Jó munkát!
Kata néni
Emelt angol - Éva néni
Dear Students,
1. read Unit 2D again on p.26 in your Student's Book.
2. Is exercise 6 ready on page 27?
3. If yes, good. If no, please do it.
4. Please do exercise 8, too.
Thanks.
No London, no Romans.
Go and help your Mom.
Bye
Éva néni💗
Matematika 8/4 Imre bácsi
Kedves
Nyolcadikosok!
Ettől
a héttől kezdődően lehetőség lesz arra, hogy „élőben” is konzultáljunk. Minden
kedden 8 órától a Microsoft Teams felületén tudsz kérdéseket feltenni, ha nem
értesz valamit. Tehát akinek bármilyen kérdése vagy problémája van, kedden
bejelentkezik a Microsoft Teamsre és felvesszük a kapcsolatot.
A
mai órán dolgozatírás következik az elmúlt két
hét anyagából. Ez a dolgozat értékelésre kerül majd, és ez lesz a március havi digitális jegyed. /ami majd bekerül az
e-naplóba is/
A
feladatokat egy Google űrlapon kapod meg, és ide kell feltöltened.
/ha
ez nem sikerül, akkor próbáld meg e-mailen elküldeni/
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Testnevelés 2020.06.15.
Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...
-
Szia! Mai feladat, hogy menj ki a szabadba és sétálj, biciklizz, kocogj, ami jól esik. A megjegyzésbe írd meg, hogy mit csináltál! Jó ...
-
Főleg Kende! Egyszer a TE kívánságod is teljesüljön! Egy kicsit kalandozunk, játszogatunk a geometria világában! Nagyon különböző, könnyű...
-
Hi everyone! Do you remember Sweet Sue's story? What were the bank robbers doing? They were asking for directions. What was Sweet Sue...