2020. május 22., péntek

Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 22.

Good morning!


Online lesson at 10 o’clock!

Ma 10-kor online óra lesz a Microsoft Teamsben!! Várlak benneteket!

Az online órán:
  • Megbeszéljük az új anyagot: indefinite pronouns (határozatlan névmások)
    Coursebook p 49, exercise 4 (Tk 49./4.)


Here's a song for you, check it out! Do you like it? Write it in a comment. 😁
See you soon!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Today is Friday, it's a happy day, tomorrow will be weekend.

Your task:

Let's watch a video: Extra English 7.  Video ITT


After watching you are writing 10 sentences from the story in English and Hungarian.

Have a nice holiday.

Good Bye.

                      Anikó néni

2020. május 22. Német Enikő néni

Kedves nyolcadikos!

Wir wissen, dass die Umwelt sehr wichtig ist. Wir reden sehr viel über Umweltschutz.
Wie ist es aber bei Familie Weigel? Wer tut was? (Tudjuk, hogy a környezet nagyon fontos. Sokat beszélünk a környezetvédelemről. Mit gondol erről a Weigel család? Ki, mit tesz?)

Lehrbuch Seite 77. Übung 2. 



Hallgasd is meg, mit mondanak a családtagok!

Tekerj le a WIR 5 feliratig, ott pedig keresd a 32. hanganyagot!

Hanganyag

Egy pár új szó a szövegekből:

die Plastiktüte = műanyagzacskó
leer = üres
die Battierie = elem
wegwerfen = eldobni
benutzen = használni
stattdessen = helyette
trennen = különválaszt (szelektál)
der Mülleimer = szemetes, kuka

Írd is őket a szövegbuborékok mellé!

Lehrbuch Seite 77. Übung 3.

Gyakoroljuk a kifejezést: statt ... zu = ahelyett, hogy...

Írj mondatokat a füzetedbe, ki mit csinál a családból a környezetvédelem érdekében!

Például:
Frau Weigel nimmt ihren Einkaufskorb mit, statt Plastiktüten zu kaufen.
Weigel asszony saját bevásárlókosarat visz ahelyett, hogy műanyagzacskókat vásárolna.

Nézd meg a példamondatban, hova került a statt és a zu!
Másold is le! 
Írj még Herr Weigelről, Tináról, Stefanról!

Küldd el a képet a megoldásodról! (4 mondat összesen)

Viel Spaß!

Informatika - 2020.05.22.

Kedves Diákom!

Remélem, tetszett a múlt heti teszt, ha még véletlenül nem töltötted ki, sürgősen pótold!


Sok mindent (is) tanultunk már idén informatikából, de ha észrevetted, többnyire azzal foglalkoztunk, hogy egy már adott programot hogy is kell használni. Most itt az ideje, hogy magunk hozzunk létre programokat!

  • Hogy mi is az a Scratch? Egy olyan program, mely arra való, hogy programokat hozzunk létre.
     
  • Miféle programokat? Például játékokat, animációkat, történeteket.

A kezelői felülete könnyen áttekinthető, ráadásul le sem kell tölteni! Elérhető online is a fenti linkre, vagy ide kattintva. Természetesen telepítheted is, de ha mégis az online megoldás mellett döntesz, csak kattints rá a "Kezdj alkotni!" gombra. Ezután máris indul a játék.

Mielőtt azonban belefognál, érdemes a nyelvet átállítani magyarra, kattints a bal felső sarokban a Földgömb ikonra - közvetlenül a Scratch felirat mellett -, majd válaszd ki, hogy "Magyar"!

Node hogy is készül egy program? Hogy működik a Scartch? Ezt az alábbi videóból megtudod!



Ha kedvet kaptál elkészíteni a videóban látott programot, ne habozz!

Sem regisztrálnod, sem bejelentkezned nem szükséges, ha kész vagy a munkáddal, kattints rá a Fájl menüre, és válaszd ki, hogy "Mentsd le a számítógépedre"! Ezek után megtalálod a munkádat a Letöltések mappádban. Ha megtaláltad, érdemes átnevezned értelemszerűen, hogy tudd, mit is csinál. 

Ha újra meg szeretnéd nyitni, akkor először indítsd el online a Scratch-et, majd a Fájl menüben válaszd ki, hogy "Load from your computer" (betöltés a számítógépedről), tallózd be a fájlt, és ott folytathatod a munkát, ahol abbahagytad.

Jó munkát kívánok! Feltöltened egyelőre nem kell semmit. 😉

Földrajz 05.22.

Kedves Nyolcadikos!

Ha nem küldted eddig a PPT-t, a következő óráig még megteheted...

Új témakörünkben Magyarországgal foglalkozunk. Atlasz: Magyarország domborzata

Cím a füzetbe:
A KÁRPÁT-MEDENCEVIDÉK ÉS HAZÁNK TERMÉSZETI VISZONYAI

A Kárpát-medence közepén

Kedvcsinálóként nézd meg ezt a videót: MAGYARORSZÁG 
Vázlat a füzetbe:

A Kárpát-medence egy 330.000 km2 kiterjedésű táj Közép-Európa közepén.
A Kárpát-medence központi országa Magyarország.
Másold le a 122.oldalról a táblázatot és rajzold le hazánk zászlaját is.

Magyarország földrajzi helyzete:

- Közép-Európában, az Egyenlítőtől és az Északi-sarktól kb. egyenlő távolságra fekszik
- tengerparttal nem rendelkező, szárazföldi ország
Nézd meg a 123.oldalon a 176.ábrán milyen távolságra van óceánoktól, tengerektől.
- medencejellegű ország

- közlekedés szempontjából előnyös a fekvése = tranzitország
Olvasd el, mit jelent, hogy hazánk a schengeni övezethez tartozik. 123.-124.o.

- az ország tájai folytatódnak az ország határain túl is
Olvasd el, hogy melyik tájunk melyik szomszédos országba nyúlik át és nézd meg az atlaszban is.
Keresd meg határfolyóinkat is az atlaszban!

- hazánk területének nagy részét alföldek foglalják el
- legalacsonyabb pontja (75,8 m) az Alföldön található: Gyálarét (Szeged határában) Keresd meg az atlaszban!
-a legmagasabb pontja: Kékes 1014 m Keresd meg!


Mf.: 59.o. 1.,2., CSAK a legpontok nevét írd be a videóban elhangzottak szerint! 3.f. Nagytájak felsorolva a 179.ábrán.

Ide küldd a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni



Angol - Éva néni

Dear Students!

Sorry but there won't be an online lesson today. 

Please do these exercises.

English lesson #1. (from Thursday)

Please continue your workbook exercises.
p. 27/ 4, 5

Please translate the sentences of exercise 5 to Hungarian.

(Ezek jó kis gyakorlatok a vonatkozó névmásokkal. Érdemes megcsinálni őket.)

English lesson #2 

Now you can practice writing in English.
Please do exercise 7 on page 35 in your Student's Book.

(Kövessétek a példamondat sémáját és az alapján csináljátok meg a többit úgy, hogy rátok legyen igaz!)

Send your answers for this exercise in an email!

English lesson #3

Unit 3c - Student's book p.36 / 1, 2 - reading 

This is how you should do a reading exercise: 
 
1.Read the text first in exercise 2.
2. Then read the questions in exercise 1a.
3. Then read the text again.
4. Answer the questions.
5. Now read the text again for the third time.
6. Check your answers.

Have a nice weekend!
BYE!

Matematika Imre bácsi


Kedves Nyolcadikosok!

A mai órán tudáspróba következik.
Készítsd el a táblázatokat a füzetedbe, számold ki az értékeket, majd rajzolj koordináta-rendszert és ábrázold a függvényeket!

Mindenki számára kötelező a feladat megoldása és visszaküldése.
hajdu.imre@vargatamas.hu




Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...