2020. május 15., péntek

irodalom

Kedves Nyolcadik c!

Hárman vannak nyelvtan órán, négyen küldik a Radnóti életrajzot...
Mit tegyek, hogy még NE HAGYJÁTOK ABBA az iskolai munkát???
Az irodalom számomra nem elsajátítandó ismeretekből áll. Nekem érzések, hangulatok gyönyörű megfogalmazását jelenti, olyan gondolatok szavakba foglalását, amiket magamtól nem tudnék kimondani, amitől megborzongok, ami....
Remélem, van hasonló élményetek valamelyik művel kapcsolatban, vagy ha eddig nem volt, egyszer majd lesz!

A mai témánk Radnóti verse, a Nem tudhatom...
Olvassátok el a tk. 80-81. oldalán a verset legalább kétszer, hallgasd is meg ITT.  Olvasd el a tk. verselemzését, igyekezz válaszolni a tk. kérdéseire! Másold le a vázlatot! 81/2.

A füzetedbe dolgozz, és válaszolj a következő kérdésekre is:
1. Kiknek a nézőpontjából látjuk az országot a 2. részben?
2. Sorolj fel legalább 5-5 dolgot, mit lát az egyik, mit lát a másik!
3. Miért fohászkodik a költő a mű végén?

A műben szereplő költői eszközök felismerésében segít a KÖVETKEZŐ feladat.

Várom a megoldásokat. Jegyet kapsz rá.

Katinéni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Testnevelés 2020.06.15.

Kedves gyerekek! Az utolsó tesi órára egy kis játékot hoztam nektek az egészséges életmódról. Üssétek ki azokat az ürgéket, amelyeknek a ...